Obavam sa ze samotny presun taziska nie je hlavnym dovodom tohto javu. Presun taziska je len dosledok. Utrhnutie zadnej napravy po ubrati nastava z dovodu zablokovania kolies. Hlavne pri autach ako M3 kde otacky motora padaju rychlo a odpor motora pri ubrati vo vysokych otackach je vacsi ako u beznych aut sa pretacajuce kolesa hned nechytia, ale naopak na urcitu dobu zablokuju. Samozrejme nie uplne, ale dost nato, aby sa pretacave tendencie zvysili. Ono sa to da velmi dobre pozorovat aj na rovine. Ked na vytocenu dvojku, alebo trojku pustis plyn, je to skoro ako ked zlahka stupis na brzdu. A sprav toto so zadnymi kolesami v zatacke s utrhnutym zadkom..mmira píše:
jak rikam - M3 je v tom uplne konzistentni, u mych ostatnich BMW to vetsinou ale bylo stejne. kdyz se v rychle projizdene zatacce pri vysokych otackach z jakychkoliv pricin utrhl zadek, ubrani tu pretacivost jen zvyraznilo. ma to i vysvetleni - ubranim se prenese hmotnost dopredu a tim se odlehci se zadek.
BMW Divize
Re: BMW Divize
Re: BMW Divize
u "modernich" seriovych aut k zadnemu blokovani zadnich kol nedochazi, uz vubec ne treba u e46 M3, kde otacky opravdu nepadaji nejak zvlast rychle. navic, pokud by se blokovala zadni kola, je to jako hodit kotvu - zadek by priklekl a ne se zvedal a spise by to rotaci zabranilo nez ji podporilo.911T píše:Obavam sa ze samotny presun taziska nie je hlavnym dovodom tohto javu. Presun taziska je len dosledok. Utrhnutie zadnej napravy po ubrati nastava z dovodu zablokovania kolies. Hlavne pri autach ako M3 kde otacky motora padaju rychlo a odpor motora pri ubrati vo vysokych otackach je vacsi ako u beznych aut sa pretacajuce kolesa hned nechytia, ale naopak na urcitu dobu zablokuju. Samozrejme nie uplne, ale dost nato, aby sa pretacave tendencie zvysili. Ono sa to da velmi dobre pozorovat aj na rovine. Ked na vytocenu dvojku, alebo trojku pustis plyn, je to skoro ako ked zlahka stupis na brzdu. A sprav toto so zadnymi kolesami v zatacke s utrhnutym zadkom..
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
S rwd mám teda najeto nula nula prd, ale mě se na ctr chvilkově blokují při špatným odřazení na brzdách dokonce i přední kola a to jsou ještě při brždění o to víc zatížený. Takže si naopak umím velmi jednoduše představit, že to může dělat i M3 E90 s velkým V8 a to samý i e46. Na mezi adheze už stačí jen velmi málo a už se člověk veze. Myslím, že je to stejný jako když si s fwd přibrzdíte v zatáčce ručkou. Každopádně moje M3 v bmw M3 challange to dělá přesně jak popsal 911T , stačí ubrat v zatáčce plyn, zadek se sklouzne a krásně se zatáčka utáhne.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
Hlavne si treba uvedomit ze pri presmykujucich zadnych kolach v drifte auto zrychluje len mierne ak vobec, takze ani ten presun taziska dopredu pri ubrati neni taky enormny aby sposoboval pretacavost.
Re: BMW Divize
Rika se tomu shift-lock, je to jedna z driftovacich technik a me se to jednou stalo nedobrovolne na mokru kdy sem nedal meziplyn...podrazeni na vjezdu do zatacky, prilis rychle pustena spojka a uz to letelo bokem.
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Re: BMW Divize
jenze blokovani kol pri podrazovani je zase neco uuuuuplne jineho.
nj, jenze tam je to presne o tom, co rikam celou dobu ja - na mezi adheze se ubere plyn, tim se zadni kola odlehci a zadek se soupne do zatacky. to, co popisuje 911, zpusobuje rovnani auta tak, jak ho popisuje d1.8t.jarka píše: Každopádně moje M3 v bmw M3 challange to dělá přesně jak popsal 911T , stačí ubrat v zatáčce plyn, zadek se sklouzne a krásně se zatáčka utáhne.
on je potreba rozlisovat powerslide a drift.911T píše:Hlavne si treba uvedomit ze pri presmykujucich zadnych kolach v drifte auto zrychluje len mierne ak vobec, takze ani ten presun taziska dopredu pri ubrati neni taky enormny aby sposoboval pretacavost.
ano, tohle opravdu funguje.Eda píše:Rika se tomu shift-lock, je to jedna z driftovacich technik a me se to jednou stalo nedobrovolne na mokru kdy sem nedal meziplyn...podrazeni na vjezdu do zatacky, prilis rychle pustena spojka a uz to letelo bokem.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
stelvio pass
Asi budem malicko mimo temu, ale predpokladam ze tu najdem najkompetentnejsich, narozdiel od diskusie pod aktualnym clankom. Zaujmalo by ma ako je to s radarmi a hliadkami v talianskom stelvio pass. Stoji za to sa ist si tam pojazdit, alebo je to skor o neustalom kroteni sa kvoli mastnym pokutam?
Re: BMW Divize
Byl jsem tam sice za zivot jen tak 5-6x, ale policajta ani carabinieri jsem tam nevidel... Ono hlavne na stelviu tu rychlost extremne prekrocit nejde a na te strmejsi strane ho snad neni ani kam dat... Vsude jen prikra skala:)
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: BMW Divize
+1 Také jsem je tam neviděl.
Ale překročit rychlost tam imho jde snadno... Pokud si dobře vzpomínám, tak na té méně strmé straně jsou i delší rovinky a v některých úsecích omezení snad na 40.
Ale překročit rychlost tam imho jde snadno... Pokud si dobře vzpomínám, tak na té méně strmé straně jsou i delší rovinky a v některých úsecích omezení snad na 40.
2.9T RWD
Re: BMW Divize
pavproch píše:doufejme, že se tenhle recall fakt týká jen uvedených ročníků, modelových řad a hlavně jen US specifikace..... nebo ne?
HerrK píše:From the NHTSA, notice
BMW of North America, LLC (BMW) is recalling certain model year 2010-2011 128i Coupe, 128i Convertible, 328i Sedan, 328i xDrive Sedan, 328i Coupe, 328i Convertible, 328i Sports Wagon and Z4 sDrive 30i (N52), 2011-2012 135i Coupe, 135i Convertible, 335i Sedan, X5 xDrive 35i, and X6 xDrive 35i, 2011 335i xDrive Sedan, 335i Coupe, 335i Convertible, 528i Sedan, 535i Sedan, 535i xDrive Sedan, X3 xDrive 28i, and X3 xDrive 35i, 2010 X3 xDrive 30i, and X5 xDrive 30i, 2012 640i Coupe, and 640i Convertible and 2010-2012 535i Gran Turismo vehicles. In the affected vehicles, the bolts that secure the housing for the variable camshaft timing adjustment (VANOS) unit can loosen over time and may possibly break.
Since its's spread over a range of models & engines but relatively tight range of years - probably a bad lot of bolts, would be my guess.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.