quasimoto píše:To ale castokrat znamena byt cely tyzden od rodiny
což je mnohdy ovšem výhra větší než ve sportce...
ref nespolehlivost TSI: vzhledem k předpokládanému rozpočtu (cca 200tis na pořízení) jsou nové TSI (EA211) out, proto sem psal jaká je očekávatelná skutečnost kolem "starých (prvogeneračních) TSI
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
díky za odpovědi a všechny podněty, které jste zaslali. Věřte, že mám hodně nad čím přemýšlet.
Jen k vysvětlení, jedná se o opravdu dobrou práci, i dobře placenou. Momentálně nemám větší úspory, vzhledem k investicím do bydlení a rodiny (nabídka této práce přišla až po tom co jsme předělali dům). Znáte to, práce dnes je, zítra může být vše jinak a tudíž případný úvěr nebo leasing bych momentálně nechtěl. Úvaha s pronájmem bytu byla jistě namístě, ale přeci jen rodina je doma a i ta chvíle večer je fajn.
Zatím vydím jako řešení, koupit něco ojetého asi s LPG a po roce toto auto přenechat někomu z rodiny. Pak koupit, něco lepšího se slušnou spotřebou.
Rozpočet na koupi auta budu muset asi dost navýšit, co se dá dělat.
Většina slušných dieselů jezdí za 5-6l a benzínů za 6-7l. Takže bych se díval víc na spolehlivost a náklady servisu - to se může radikálně měnit i u jednoho modelu podle provedení, než jen na spotřebu.
Osobně bych se řídil tím, jak mi které auto sedne - tady bych preferoval to, abych se v autě cítil pohodlně a příjemně, vzhledem k času v něm stráveném. Některé značky, nebo jejich modely dokáží být dosti otravné a únavné.
Pro mne z tohoto důvodu odpadá "německá dvojka" (VW, Škoda, Seat + BMW) - naladění podvozku,zvukový projev motoru, sedačky.
Pro plynulou jízdu po dálnici není nutný 2,0l diesel, nebo 3l benzín.
Nebál bych se aut typu Logan, ale spíš třeba Fluence.
Ohledně paliva se přikláním k LPG , než k naftě ( jednodušší technika, levnější provoz). Mínus je obyčejně menší dojezd.
5 let jsem jezdil denně 350-500km, poslední tři roky už jen kolem 200, a nikdy ( s výjimkou 12000km s OII a pár tisíc s VW EOS, Passat) mě nepřestalo bavit jezdit, a tudíž mi ten čas v autě nepřišel vůbec ztracený.
Auta jsem měl ojetá, nikdy nová ( s výjimkou těch tří koncernových) pravda trochu atypická - 2x Rover 216 kabrio, Rover 416 Tourer, MG F, LR Freelander (nejpohodlnější podvozek), BMW E36 kabrio, Range Rover II ,2x Rover 75.
Nikdy mne žádné nevyšplouchlo, přesto ale považuju za rozumné mít ještě záložní auto.
Množství aut je dáno jednou havárií a tím, že mě auta baví - až na tři prodané (dvě kamarádům) všechny stále mám.
Záložní auto je Kia Sorento, na to co jsem ho do teď potřeboval príma auto (i když pár much to má), spotřeba 10+, to není na denní ježdění. Jako služební auto mám teď oktávku, docela mě v tom baví jezdit, ale příjdu o ní jakmile se přesunu do jiné práce.
Já bych se tady klonil taky k novému autu. Když je malý rozpočet, tak alespoň už zmíněný Logan, Fluence, cokoli. Buď nový malý diesel nebo LPG. Jen ještě počítej s tím, že malý motor na dálnici bude dost žrát, takže sáhnutí po něčem větším může být nakonec úspornější.
A spolehlivost bych řešil nějakou zárukou mobility s náhradním autem - dá se spojit třeba s havarijní pojistkou.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...