Auto na dálnici - spotřeba
Re: Auto na dálnici - spotřeba
Znám lidi kteří takhle dojíždějí dlouhé roky. Všichni ale mají nějakou dohodu se zaměstnavatelem a pak se to dá pochopit. Vesměs ale jezdí auty za 500+.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Auto na dálnici - spotřeba
jak už tu padlo, nejrozumnější by podle mě bylo nějakýho bramboráka s větším benzínem a dát do toho plyn a nechat si ušetřený prachy na servis. Bude to pohodlnější, jezdit to bude za stejnou cenu jako diesel, a ve výsledku to možná bude i spolehlivější.
Nemyslím si, že by ty pididiesely, co se daj za tyhle prachy koupit nový, bez větších investic najezdili 200+kkm
Nemyslím si, že by ty pididiesely, co se daj za tyhle prachy koupit nový, bez větších investic najezdili 200+kkm
Re: Auto na dálnici - spotřeba
Na takyto najazd by som volil:
- nove s aspon 5-rocnou zarukou (150.000 km) nech sa o nic nemusis starat a nech nemas necakane vydavky.
- to sa dnes da snad u vsetkych znaciek, ak nie v serii tak za maly priplatok
- dal by som si pozor aby slo o realnu fabricku zaruku v plnohodnotnom rozsahu, nie cez poistovnu alebo zaruku len na par komponentov (ako ma Kia alebo Hyundai)
- bral by som minimalne nizsiu strednu triedu, pohodlne auto , prdsa v nom stravis vela casu
- idealne maly turbobenzin dobre sprevodovany co toci na dialnici okolo 2800-3000 otacok, pripadne diesel
Kupovat na tento najazd jazdenku je blbost - vzdy budes mat necakane investicie a navyse komplikacie ked bude auto stat v servise a nebudes mat ako ist do prace
Kludne by som bral Golf 7 1.2 TSI, dialnice dava za +-6litrov benzinu.
Oproti Fabii, P301 a Loganu neporovnatelne komfortnejsie a stabilnejsie, Golf je naj auto v triede a jazdne bez kompromisov. Na druhej strane oproti Passatu 2.0 TDI minimalny rozdiel, v niecom je lepsi Passat, v niecom Golf.. .prakticky porovnatelny komfort jazdy aj co sa tyka hluku (jazdim na Passate 2.0 TDI, otec ma Golf 1.2 TSI a lepsie sa jazdi na Golfe)
- nove s aspon 5-rocnou zarukou (150.000 km) nech sa o nic nemusis starat a nech nemas necakane vydavky.
- to sa dnes da snad u vsetkych znaciek, ak nie v serii tak za maly priplatok
- dal by som si pozor aby slo o realnu fabricku zaruku v plnohodnotnom rozsahu, nie cez poistovnu alebo zaruku len na par komponentov (ako ma Kia alebo Hyundai)
- bral by som minimalne nizsiu strednu triedu, pohodlne auto , prdsa v nom stravis vela casu
- idealne maly turbobenzin dobre sprevodovany co toci na dialnici okolo 2800-3000 otacok, pripadne diesel
Kupovat na tento najazd jazdenku je blbost - vzdy budes mat necakane investicie a navyse komplikacie ked bude auto stat v servise a nebudes mat ako ist do prace
Kludne by som bral Golf 7 1.2 TSI, dialnice dava za +-6litrov benzinu.
Oproti Fabii, P301 a Loganu neporovnatelne komfortnejsie a stabilnejsie, Golf je naj auto v triede a jazdne bez kompromisov. Na druhej strane oproti Passatu 2.0 TDI minimalny rozdiel, v niecom je lepsi Passat, v niecom Golf.. .prakticky porovnatelny komfort jazdy aj co sa tyka hluku (jazdim na Passate 2.0 TDI, otec ma Golf 1.2 TSI a lepsie sa jazdi na Golfe)
Re: Auto na dálnici - spotřeba
Pro nájezd 250 tis. km během 4 let bych vybíral pokud možno taky mezi novými auty.
Dle finančních možností a preferencí ohledně vnitřního prostoru bych volil mezi Rapidem Spaceback StylePlus, O3 a Golfem 7 vždy s motorem 1,2 TSI 77kW. Ten Golf bude na dálniční ježdění asi nejlepší.
Rychlá kalkulace ročních nákladů při nájezdu 60 000km/rok
- palivo - 150 kkč (při spotřebě 7l a 35 Kč/l)
- pojištění - 15 kkč
- pneu - 15 kkč (1 sada letních + 1 sada zimních při předpokládané životnosti sady 30 tis. km)
- servis - 20 kkč (v prvních 2 letech), pak 30-40 kkč
mezisuma - 200 tis. Kč v prvních 2 letech, následně 220 tis. Kč
+ ztráta hodnoty při pořizovací ceně 400 tis. Kč, zůstatková po 4 letech a 250 tis. km 100 tis. Kč - 75 tis. Kč za rok.
Suma - 280 - 300 tis. Kč za rok - tzn. 25 tis. Kč / měsíc
Dle finančních možností a preferencí ohledně vnitřního prostoru bych volil mezi Rapidem Spaceback StylePlus, O3 a Golfem 7 vždy s motorem 1,2 TSI 77kW. Ten Golf bude na dálniční ježdění asi nejlepší.
Rychlá kalkulace ročních nákladů při nájezdu 60 000km/rok
- palivo - 150 kkč (při spotřebě 7l a 35 Kč/l)
- pojištění - 15 kkč
- pneu - 15 kkč (1 sada letních + 1 sada zimních při předpokládané životnosti sady 30 tis. km)
- servis - 20 kkč (v prvních 2 letech), pak 30-40 kkč
mezisuma - 200 tis. Kč v prvních 2 letech, následně 220 tis. Kč
+ ztráta hodnoty při pořizovací ceně 400 tis. Kč, zůstatková po 4 letech a 250 tis. km 100 tis. Kč - 75 tis. Kč za rok.
Suma - 280 - 300 tis. Kč za rok - tzn. 25 tis. Kč / měsíc
Re: Auto na dálnici - spotřeba
jedna technická - podle četnosti popisovaných průserů s TSI v Wlkohradu mám za zo, že plánovaných 240tis km = aspoň dva motory...
např. kolega (co po mě zdědil skauta 1.8TSI) je čímdáltímvíc v napjatém očekávání.... do 70tis km absolutně bez problema, od té doby progresující degradace - začal z teho valit wolej, žere to už málemvíc oleje než benzínu (litr na 2000km, a to už tam lije hustší 5w40) a v poslední době mu nějak houfně scípají kobyly pod kapotou .... aktuálně skautík má natočeno 105tis @ 3 a1/2 roku... očekávám brzkou gradaci formou destrukce...
např. kolega (co po mě zdědil skauta 1.8TSI) je čímdáltímvíc v napjatém očekávání.... do 70tis km absolutně bez problema, od té doby progresující degradace - začal z teho valit wolej, žere to už málemvíc oleje než benzínu (litr na 2000km, a to už tam lije hustší 5w40) a v poslední době mu nějak houfně scípají kobyly pod kapotou .... aktuálně skautík má natočeno 105tis @ 3 a1/2 roku... očekávám brzkou gradaci formou destrukce...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Auto na dálnici - spotřeba
pavproch - ked sa k niecomu vyjadrujes tak sa skus podrobenjsie o to zaujimat.
1. TSI mali problemy v prvych rokoch, konkretne 1.2 TSI s retazou su od ca 8/2012 uplne bezproblemove, maju o 50% hrubsiu retaz ako predtym a komplet nove rozvody. Odvtedy nie su ziadne problemy, sam som ten motor odporucil dvom kamaratom (konzultoval som s garancnym oddelenim importera).
2. TSI motory v Golfe 7 nemaju s predoslymi TSI nic spolocne.
- 1.2 TSI je 16ventil, predtym bol 8ventil
- rozvod remenou, nie retazom
- katalyzator vzadu, nie hned pri bloku motora
- a x dalsich mensich odlisnosti
Zatial nie su zname ziadne problemy novych TSI, pricom sa vyrabaju uz vyse rok a pol...
A Golf 1.2 TSI naozaj jazdi pri 130kmh za 6 litrov benzinu ... co hned znizi rocne naklady z ca 150k Kc na ca. 128k Kc ... resp mesacne o takmer 2000 Kc.
1. TSI mali problemy v prvych rokoch, konkretne 1.2 TSI s retazou su od ca 8/2012 uplne bezproblemove, maju o 50% hrubsiu retaz ako predtym a komplet nove rozvody. Odvtedy nie su ziadne problemy, sam som ten motor odporucil dvom kamaratom (konzultoval som s garancnym oddelenim importera).
2. TSI motory v Golfe 7 nemaju s predoslymi TSI nic spolocne.
- 1.2 TSI je 16ventil, predtym bol 8ventil
- rozvod remenou, nie retazom
- katalyzator vzadu, nie hned pri bloku motora
- a x dalsich mensich odlisnosti
Zatial nie su zname ziadne problemy novych TSI, pricom sa vyrabaju uz vyse rok a pol...
A Golf 1.2 TSI naozaj jazdi pri 130kmh za 6 litrov benzinu ... co hned znizi rocne naklady z ca 150k Kc na ca. 128k Kc ... resp mesacne o takmer 2000 Kc.
Re: Auto na dálnici - spotřeba
ten golf překračuje rozpočet téměř dvojnásobně
imho je 25k měsíčně opravdu dost významný argument pro stěhování (či alespon bydlení přes týden). Nájem nebo možná i hypotéka v případě dlouhodobé perspektivy.
dalším argumentem je čas.. ty minimálně 3h denně v autě by pro mě měly příliš vysokou hodnotu.
dojížděl jsem do práce 120km denně (obvykle časově tak 2h10min denně). Důvod proč jsem se na to po roce a něco vykašlal byl hlavně ten čas, takto se žít nedá.
imho je 25k měsíčně opravdu dost významný argument pro stěhování (či alespon bydlení přes týden). Nájem nebo možná i hypotéka v případě dlouhodobé perspektivy.
dalším argumentem je čas.. ty minimálně 3h denně v autě by pro mě měly příliš vysokou hodnotu.
dojížděl jsem do práce 120km denně (obvykle časově tak 2h10min denně). Důvod proč jsem se na to po roce a něco vykašlal byl hlavně ten čas, takto se žít nedá.
Naposledy upravil(a) Brus dne sob 19 dub 15:08, celkem upraveno 1 x.
Pravda vyděsí
Re: Auto na dálnici - spotřeba
Mně kamarádi ze Škoda Auto taky potvrdili, že nové TSI už by měly být v pohodě.
Další alternativa je 1,6 TDI. Na ně jsem žádné negativní reference neslyšel. A stačila by i 66 kW varianta. Podle světu motorů diesel je reálný rozdíl oproti 77kW variantě pouze 4 kW.
O nesmyslnosti takového dojíždění asi nemá smysl diskutovat, pokud se i v Praze v rámci spolubydlení dá pronajmout pokoj za 5 tis. Kč vč. všech služeb.
Další alternativa je 1,6 TDI. Na ně jsem žádné negativní reference neslyšel. A stačila by i 66 kW varianta. Podle světu motorů diesel je reálný rozdíl oproti 77kW variantě pouze 4 kW.
O nesmyslnosti takového dojíždění asi nemá smysl diskutovat, pokud se i v Praze v rámci spolubydlení dá pronajmout pokoj za 5 tis. Kč vč. všech služeb.
Re: Auto na dálnici - spotřeba
To ale castokrat znamena byt cely tyzden od rodiny
Re: Auto na dálnici - spotřeba
a rodina si tě užije, a ty ji, když odjedeš v 6 ráno a vrátíš se v 6 večer (nebo spíš později)? vem rodinu sebou, pokud práce stojí za to všechno.quasimoto píše:To ale castokrat znamena byt cely tyzden od rodiny
Ale nechme toho, to je problém tazatele, ne náš
Naposledy upravil(a) Brus dne sob 19 dub 15:13, celkem upraveno 1 x.
Pravda vyděsí