Auto na dálnici - spotřeba
Re: Auto na dálnici - spotřeba
Mno, jestli mohu přispět, ještě se zeptám jak velká je závislost na tom autě? To znamená, když mi auto nepojede - a to z jakékoli příčiny, nejen že se může porouchat, ale že třeba bude po defektu pneu, někdo mne nabourá atd. - má autor dotazu plán B jak se do práce dostat? Např. druhé auto v rodině, známého z okolí co ho sveze, autobus apod?
Protože pokud je na tom jednom autě závislý na 100%, tak bych radši koupil dvě ojeté, klidně za 30-50k kus, rozšířil náklady na servis, s tím že když se jedno porouchá, pojede se druhým, zatímco první bude v servise.
S tím že to nesmí reznout, a mojí volbou by byl atmo benzín předělaný na LPG, když v tom bude autor jezdit sám, nepotřebuje kufr. Měl by s jedním najet 100-150tkm. Samozřejmě asi takové auto nevydrží 5 let, ale jen 2-3 roky, no pak se vyhodí a koupí jiné.
Protože pokud je na tom jednom autě závislý na 100%, tak bych radši koupil dvě ojeté, klidně za 30-50k kus, rozšířil náklady na servis, s tím že když se jedno porouchá, pojede se druhým, zatímco první bude v servise.
S tím že to nesmí reznout, a mojí volbou by byl atmo benzín předělaný na LPG, když v tom bude autor jezdit sám, nepotřebuje kufr. Měl by s jedním najet 100-150tkm. Samozřejmě asi takové auto nevydrží 5 let, ale jen 2-3 roky, no pak se vyhodí a koupí jiné.
Re: Auto na dálnici - spotřeba
No v tomto pripade je nejrozumnejsim reseni (pokud autor neplanuje stehovani) ubytovna(podnajem - garsonka) a 4 noci tam nekde spat na ubytovne s naklady cca 4-5k mesicne(max na ubytko), protoze to dojizdeni a mesicni kalkulace na vuz je udesna. Navic je potreba zapocitat take procestovany cas, ktery se bude denne blizit, ne-li atakovat 2h (ac je tam dalnice). Proste v tom dojizdeni nevidim moc smysl.
BMW Driver M-B worker...
Re: Auto na dálnici - spotřeba
No musím to promyslet ze všech stran.
TO d1.8t: máš pravdu, musím to přehodnotit a přepočítat různé varianty. Původně jsem čekal, že někdo na fóru napíše svou zkušenost s nějakým typem auta, ale špatná úvaha. Přes velikonoce to zkusím propočítat a napíšu Vám k čemu jsem dospěl
Zatím moc děkuji za všechny podněty
TO d1.8t: máš pravdu, musím to přehodnotit a přepočítat různé varianty. Původně jsem čekal, že někdo na fóru napíše svou zkušenost s nějakým typem auta, ale špatná úvaha. Přes velikonoce to zkusím propočítat a napíšu Vám k čemu jsem dospěl
Zatím moc děkuji za všechny podněty
Re: Auto na dálnici - spotřeba
Jsem podobnou úlohu řešil před půl rokem, ovšem jako přikoupení čtvrtýho auta, který v případě poruchy, nebo třeba horkých dnů (nevadila mi absence klimy) bez problémů nahradim na týden-dva něčim jiným. Pokud je to jediný auto, což byla dobrá pozn. chtělo by to něco neprůstřelnýho a přikláněl bych se k novýmu/zánovnímu s minimálním nájezdem.
Všechno přepočítat na Kč/km. I 20h rozdílu udělá v konečným účtování velkou sumu.
Všechno přepočítat na Kč/km. I 20h rozdílu udělá v konečným účtování velkou sumu.
RWD
Re: Auto na dálnici - spotřeba
no pokud nejsi gastarbeiter nebo to neni dream job tak to dojíždění taky moc nechápu
-
- Adept autoškoly
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát 18 dub 15:51
Re: Auto na dálnici - spotřeba
Jako vždy to je o penězích
Já bych v tvém případě buď koupil nějakou naftu, popř. silnější benzín na lpg za cca 150t Kč a zbytek bych narval do servisu. To auto musí být pintlich když má najezdit takovou porci každý den. I tak tam je ale poměrně velké riziko a ten tvůj roční rozpočet na servis (5 000CZK) bych vynásobil deseti. Kupovat nějaký roční auto nevím jestli má smysl, protože ho stejně seženeš za těch 200 a naftový auto už za sebou zcela jistě bude něco mít, takže brzo budou hrozit vysoké servisní náklady. Viz průměrné kilometry nafťáků dle http://carbrander.cz/
Nevím jak jsi na tom s penězma, ale když se ti vyplatí takhle jezdit za prací tak předpokládam, že nějaký příjmy máš, tak bych radši připlatil na cca 300t Kč (dorovnat to holt úvěrem na 1-2roky pokud nemáš) a koupil buď něco ze spodní hranice Logan dci (na dálnici už by aktuální generace měla být v cajku), Peugeot 301. Za něco málo přes 300 už máš pohodlnější povozy, osobně bych silně uvažoval o Fluence 1.5dci, popř. Hjondé i30 v naftě. Rozpočet u novýho můžeš taky snížit nějakou předváděčkou nebo skladovkou.
Nové auto navíc pak ještě prodáš, ojetinu po takových cestách můžeš hodit ze skály nebo prodat za hubičku...
Já bych v tvém případě buď koupil nějakou naftu, popř. silnější benzín na lpg za cca 150t Kč a zbytek bych narval do servisu. To auto musí být pintlich když má najezdit takovou porci každý den. I tak tam je ale poměrně velké riziko a ten tvůj roční rozpočet na servis (5 000CZK) bych vynásobil deseti. Kupovat nějaký roční auto nevím jestli má smysl, protože ho stejně seženeš za těch 200 a naftový auto už za sebou zcela jistě bude něco mít, takže brzo budou hrozit vysoké servisní náklady. Viz průměrné kilometry nafťáků dle http://carbrander.cz/
Nevím jak jsi na tom s penězma, ale když se ti vyplatí takhle jezdit za prací tak předpokládam, že nějaký příjmy máš, tak bych radši připlatil na cca 300t Kč (dorovnat to holt úvěrem na 1-2roky pokud nemáš) a koupil buď něco ze spodní hranice Logan dci (na dálnici už by aktuální generace měla být v cajku), Peugeot 301. Za něco málo přes 300 už máš pohodlnější povozy, osobně bych silně uvažoval o Fluence 1.5dci, popř. Hjondé i30 v naftě. Rozpočet u novýho můžeš taky snížit nějakou předváděčkou nebo skladovkou.
Nové auto navíc pak ještě prodáš, ojetinu po takových cestách můžeš hodit ze skály nebo prodat za hubičku...
Re: Auto na dálnici - spotřeba
podle mě to zadání nemá řešení.... teda pokud tou dálnicí se rozumí tankodrom D1.... nebo jiná superkvalitrní česká či slovenská dálnice...
pokud to má jet rozumně rychle, pohodlně a bezpečně, každý den 220km, tak to musí být auto typ Octa, Prassat, Mondeo, 3er, A4, Exeo, Accord, M6 apod.... čili aspoň 2litr dýzl.... lépe samozřejmě 6tihrnek (spotřebu to už tolik nezvedne).... nové či zánovní, jinak není šance, že to ty 4 roky pžežije bez několiknásobné GO.... čili půlmíč nejméň (pořizovačka) + provozní náklady k temu
pokud to má jet rozumně rychle, pohodlně a bezpečně, každý den 220km, tak to musí být auto typ Octa, Prassat, Mondeo, 3er, A4, Exeo, Accord, M6 apod.... čili aspoň 2litr dýzl.... lépe samozřejmě 6tihrnek (spotřebu to už tolik nezvedne).... nové či zánovní, jinak není šance, že to ty 4 roky pžežije bez několiknásobné GO.... čili půlmíč nejméň (pořizovačka) + provozní náklady k temu
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Auto na dálnici - spotřeba
Mě trochu zaráží tak nízký rozpočet na auto. Předpokládám, že když jsi ochotný podstupovat denně tuto porci km, tak je práce královsky ohodnocená a čekal bych auto okolo 500tkč.
Moc si neumím představit situaci, že celý den hákuju a pak mě čeká taková štreka v autě určeném do města.
Moc si neumím představit situaci, že celý den hákuju a pak mě čeká taková štreka v autě určeném do města.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Auto na dálnici - spotřeba
Nějakou hodně zachovalou E39ku s 2.8 R6 seženeš za 100tis, dáš do toho za 30tis plyn a máš 70tis na servis, a to auto bude v pohodě 5 let jezdit..
Re: Auto na dálnici - spotřeba
To je denně 4-5 hodin v autě. Myslím, že to je blbost bez ohledu na typ auta a rozpočet.
Po pár měsících toho stejně necháš, protože to nevydržíš. Pokud teda budeš dojíždět do práce, kde se musí pracovat.
Po pár měsících toho stejně necháš, protože to nevydržíš. Pokud teda budeš dojíždět do práce, kde se musí pracovat.