Samosvorné diferenciály pro BMW

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Vana »

Pokud poznal tak velký negativní vliv po namontování samosvoru a předtím to bylo o.k. tak to asi úplně normální nebude
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od pavproch »

znova píšu, není to žádná tragedie, prostě pokud uberu při projíždění zatáčky pod plynem, tak je m4Zlik drobet víc nejistější než byl ve stejné situaci bez LSD...

NENÍ to kritika, je to je konstaktování přecitlivělého puristy...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od jarka »

Hlavně i kdyby to byla kritika, tak tohle je jestli se nepletu vlastnost torsenu - svornost se mění podle aktuálního prokluzu kol (i když u Quaife jsem myslel, že má pouze dva stavy sepnuto/rozepnuto, resp. otevřený diff/diff se svorností, né plynulý náběh). Na mým autě s honďáckým torsenem se to projevuje tak, že pod plynem má auto tendenci se do zatáčky stáčet, při ubrání diff rozepne a zvětšuje se poloměr zatáčky a je třeba korekce volantem (utáhnout zatáčku).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od d1.8t »

pavproch píše:ten obloukou není plynulý, po ubrání plynu má zadek tendenci rovnat auto do přímky, a ty podvědomě krapet kontruješ volantem, takže ten oblouk projíždíš mírně "zvlněně"
Tak teď jsem z toho uplně jelen.
RWD
eMJe
Pan Řidič
Příspěvky: 316
Registrován: ned 13 lis 10:30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od eMJe »

Pri ubrati plynu v strede zakruty by sa malo auto stocit do zakruty, cize byt mierne pretacave... Aby to bolo presnejsie, torsen meni svornost podla tociveho momentu, nie preklzu - to by bolo Visco LSD, ale zjednodusene sa to tak da chapat. Inak ziadne negativa som zatial nespozoroval, v zakrute pod plynom je zadok omnoho stabilnejsi, v pomalych zakrutach je predvidatelny a trakcia ma prekvapuje este stale.
Inak zapnute ESP by mohol byt ten problem.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od pavproch »

eMJe píše:Pri ubrati plynu v strede zakruty by sa malo auto stocit do zakruty, cize byt mierne pretacave... Aby to bolo presnejsie, torsen meni svornost podla tociveho momentu, nie preklzu - to by bolo Visco LSD, ale zjednodusene sa to tak da chapat. Inak ziadne negativa som zatial nespozoroval, v zakrute pod plynom je zadok omnoho stabilnejsi, v pomalych zakrutach je predvidatelny a trakcia ma prekvapuje este stale.
Inak zapnute ESP by mohol byt ten problem.
kura, mně se zdálo, že to má snahu narovnávat

to možná bude ten problém, když sem tohle (asi 2x) pozoroval, vždy sem tam měl jen "sport" tj. stabilizace byla "on"

až bude hezky, vyzkušam to ještě jednou a pořádně, a to jak se stabilizací "on", tak i "off", abych potvrdil nebo vyvrátil svoje pocity.... snad to při tem in(g) tenzivním zkúšaní někde nerozbiju.... :ympray:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od mmira »

predpokladam, ze MJ vychazi ze zkusenosti se 130i, ktera je naladena pretacive od prirozeni, kdezto PPuv korab je klasicke BMW poslednich let, takze zadkem se mu do zatacky moc nechce. imho by to chtelo poladit geometrii, popr k tomu LSD poridit i odpovidajici komponenty podvozku - minimalne stabiky.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od pavproch »

na geošku sa chystám, ale nechám ji udělat doprostřed předepsaných hodnot, žádné agresivní naladění.... prozatím...

hrabání se v podvozku bude až po hrabání se v brzdách, napřesrok, možná...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
eMJe
Pan Řidič
Příspěvky: 316
Registrován: ned 13 lis 10:30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od eMJe »

Nie je dovod nechavat geometriu na standardnych hodnotach pri aute na zabavu... Aspon odklon upravit, horsie to byt asi nemoze :D
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2529
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Brus »

u mě změna v geometrii dost zvýraznila chut´ do přetáčivosti v zatáčkách při ubrání plynu (taky torsen). A zároveň to taky výrazně zneklidnilo při vyšších rychlostech, aktuálně už si nedovedu dost dobře představit udržet to na cestě při 200+
Pravda vyděsí
Odpovědět