Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Letec
Příspěvky: 1136
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od vonkreuz »

pecho píše:- koupit atmosférický benzín a nechat přestavět na plyn. Alternativa která mě dříve nenapadla by nemusela být marná. Třílitry v různých (skutečných) parnících asi pro mě nebudou ekonomicky atraktivní ani v tom plynu.
Ta moje třílitrová Šedá myš je má dlouhodobý pruměr 12,5l LPG na 100km, ale hlavně proto, že jsou to často poskoky do 15km ráno do práce a pka 15km z práce. Na dálnici při 140km/h tacho si bere 11,5 litru LPG.
Takže za mně klidně auto s větším atmo motorem.
hb11
Autoškolák
Příspěvky: 46
Registrován: stř 01 srp 19:39

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od hb11 »

Na dalnici muze mit 3l stejnou spotrebu jako 1.6, uz kvuli delsimu zprevodovani. Pro srovnani, mel jsem stejne auto nejdriv s 1.6, potom s 2.8, oboje s LPG, spotreba LPG na dalnici pri +- 160 byla s 1.6 cca 11l , s 2.8 cca 12l..
GiGi
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pát 24 led 11:09

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od GiGi »

Za sebe můžu Alfu 159 doporučit. Kupoval jsem v roce 2007, aktuálně s ní mám najeto asi 560 tisíc kilometrů (HK-Praha-Plzeň + Německo, Švýcarsko a další země) a nemůžu si moc stěžovat. Až na problémy s DPF filtrem, který musel pryč jsem s tím nikdy problém neměl. Teď ale asi už budu muset měnit spojku a tlumiče. Všichni jinak straší vstřikovači, ale já zatím problém neměl. Mám teda 2.4 JTDm, manuál. Spotřebou se na dálnici při těch 130Km/h na tempomat dostanu na těch 7L, při 100Km/h zhruba 5L, ale tak pomalu nejezdím. Většinou kolem těch 160-180, když se dá a to pak je průměr kolem 8.5L na sto.
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od Dallen »

goes píše:proc, proc, proc, proc kazdy zhrzeny fanousek italskych vozu porad vsechny ty svoje italske plecky srovnava s nemeckymi vozy, nebo skodovkou? To mate vazne takovy mindrak z toho passata, golfa a octavie, ze proste si vyberete vzdy toto? Proc sis nevybral Volvo? Lagunu? Audi A4? P407? a dalsi auta stredni tridy? Nevim zda si myslis, ze jsi mi to natrel, kdyz jsi to porovnal s passatem, ale asi ten pocit mas.
beaumont píše:A srovnavani s Octou / Passatem je prece logicke - jsou to nejrozsirenejsi auta svych trid v ČR, takze je nejvetsi sance, ze v nich kazdy jel. Srovnavat (treba) s Infiniti je nanic, kdyz ho vetsina lidi videla nanejvys stat u chodniku, nemyslis?
Tak aspon, ze nejsem jediny kdo uvazuje hlavou. Asi je zbytecne srovnavat s modelem s kterym nejel skoro nikdo narozdil od srovnani s autem ktere firmy kupujou po tisich jako prave dalnicni "krizniky".
goes píše:159tka je proste tim, jak hodne ifnormaci prnasi vsechno, jen ne auto na dalnice. Porad te neco rusi. Je pomerne hlucne, kazdy vymol jde citit apod. to je proste otrava, to neni dalnicni kriznik.

Jinak 159 ti s JTD zrat 6,5 nebude. To tak pri 90 kmh na tempomat, jinak tak 7-9 dle stylu jizy.
A to mas informace od pana vaverky a nebo z clanku na novinkach.cz? To auto je na dalnici jako stvorene a proto taky ho "alfisti" nemuzou zkousnout bo na nic jineho moc vhodne neni.

Ale dost, v kolika si jich jel a kolik si najel kilometru ze jsi schopen vsechno tak objektivne posoudit? Spotrebu si asi taky vycucal z prstu, za 10-11litru je bezna cesta s brzdenym vlekem (do tuny) s 2.4JTDm celkem slusnou rychlosti..

Radeji poskytni informace o autech o kterych neco vis nez o autech o kterych nevis nic ;)

@pecho: Tak zkus jeste avensise 1.8 a prekopat doplynu. Znamej ho ma (bez plynu) a je to celkem pohodlne vozitko. A vzhledem k vikonu to jeste nemusel byt primy vstik :)
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od goes »

Dallen: to je tolik vtipnych narazek, ze jsem to malem smichy ani nedocetl do konce, no natrel jsi mi to poradne. Proste kecas blbosti. Chapu, ze nekoho bavi jezdit po dalnici hlucnym kostitrasem (ve srovnani s jinymi auty vhodnymi na dalnice v dane tride), verim, ze klidne muze nekdo i takovy i10 povazovat za dalnicni kriznik, proc ne. A nevim za kolik alfistu mluvis, zrejme tak za sebe, to taky beru. Zkus se v tom aute svest, pak sednout do neceho vhodnejsiho na dalnice diky svemu naladeni a pochopis ten rozdil a to i tu spotrebu.
GiGi
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pát 24 led 11:09

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od GiGi »

Proč by se 159 měla hodit jen na dálnici? I na okreskách je to docela dobře ovladatelné a celkem zábavné auto. Nechci vypadat jako bezhlavý zastánce Alfy, ale v současné době můžu srovnávat s novou Octávií RS TDI, což měřítky dnešní společnosti není vůbec špatné auto a oproti tomu je Alfa rozhodně lépe ovladatelná, pohotovnější, lepší na řízení a méně praktická. Ani jedno ale není sportovní auto. A co se týče komfortu, tak ve 159 si rozhodně stěžovat nemůžu. Motor v běžných otáčkách nevytváří takovou tu "traktorovou" zvukovou kulisu a je docela kultivovaný, akorát v zimě to prvních pár kilometrů opravdu dost citelně chrochtá. Během jízdy ho člověk nevnímá. Samotné odhlučnění auta je dobré, otravné dokážou být většinou jen hlučné pneumatiky nebo špatná ložiska. To v mém případě nastalo asi při 350 tisících kilometrech, kdy obě přední už tak nesnesitelně hučely, že je bylo potřeba vyměnit, měly už i dost značnou vůli a kolo tak mělo trochu vakl. Co se týče odpružení, auto bych řadil spíš k těm tvrdším, ale zase tak tvrdé jako třeba Fábie to není a ani na nerovnostech to není uskákané jak koza. Tazateli bych zkrátka doporučil se projet a porovnat. Já tehdy zkoušel vícero aut, v zásadě finální výběr se konal mezi Passatem, Mondeem a 159 a ta to nakonec, jako suvereně nejdražší vyhrála. Stála asi o 70 tisíc víc než srovnatelná výbava Mondea, ale i tak jsem to za ní dal, protože se v ní prostě ze všech těhle aut jezdilo nejlíp.
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 236
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od delphin »

Vzhledem k zadání by podle mě nejlíp sednul Goesem zmíněný Citroen C5. S hydro podvozkem a tuším, že se dělaly i s 1.6 HDi. Ten dokáže být hodně úsporný, pokud se nehoní. V Citroenech byl spolehlivější než ve Fordech.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od KDB »

1,6 HDI u C5 není doporučovaná volba (spotřeba, výdrž).
MG - radost až na kost.
Jelass
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: ned 03 dub 09:02

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od Jelass »

Dallen píše: @pecho: Tak zkus jeste avensise 1.8 a prekopat doplynu. Znamej ho ma (bez plynu) a je to celkem pohodlne vozitko. A vzhledem k vikonu to jeste nemusel byt primy vstik :)
Ave T25 1.8vvvti není přímovstřik, 2.0D4 ano. Ale ty 1.8i měly kus od kusu problémy s olejem, po 6/2005 však prý napraveno.
Mondeo 2004 Turnier 2.0i
p.: Dodge Grand Caravan SE 3.3V6 FFV 2008
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od Dallen »

Jj to by sedělo on ma 06 a kdyz jsem to diskutoval s olejarem tak sem dostal informaci, ze nekdy prave od 05 se upravili doporucene oleje a musi tam byt "nove" splnujici acea C2.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Odpovědět