Wow, tady se to rozjelo! Pomalu více názorů než lidí
Děkuji ale všem, kteří obětovali kus svého času a svůj názor napsali. Prosím pokračujte dále, jen tady na sebe neútočte
Pár věcí pro upřesnění (hodím to v editu i do prvního postu):
-
výraz křižník jsem bral nadneseně. Co se týče komfortu, snesu kde co. Skutečně nepotřebuju sedmičkové bávo, eskového mercedesa, rollse nebo maybach. Na druhou stranu neříkám, že pokud bude takové auto za rozumné peníze, v dobrém stavu a s nízkými provozními náklady, tak že bych jej nekoupil jen proto, že je to auto velké a pohodlné. Primárně mi šlo o to, aby auto při 130 km/h neječelo jak opervní pěvkyně a nepilo jak velbloud po týdenní výpravě. Fakt nepojedu o moc více než těch 130-140 na tachometru, ani v tom Německu.
- nájezd během prvního roku bude těch cca 25t km. Z 80% jednorázové cesty do 100 km po dálnici v NL, z 15% delší dálniční trasy. I když to @pavproch hezky spočítal na 40tis., tak nebudu v práci každý den (home office a podobně), práce nebude 52 týdnů v roce, a po městě jezdím na kole
Proto zatím 25 tisíc ročně. Co bude po roce se uvidí - může nájezd vylézt na těch 40-50 tis. km, může se změnit jeho struktura a část Evropy, kde bude probíhat, auto může jít někomu jinému z příbuzných a nebo taky může jít z domu. Nejpravděpodobněji se zatím jeví ten nárůst na 40-50 tis. km.
- ano, jsem poměrně mladý. Něco jsem najezdil, převážně se zmíněnými Megany různě po Evropě, hlavně dálnice a horské okresky. Nemám na sobě ale napsané žádné měsíce pojištění a žádné auto jsem já osobně nikdy nevlastnil. Proto se bojím, že povinné ručení za nějaký třílitr mě vyjde jako dovolená na Hawaii.
K navrhovaným variantám:
- Fabia 1.4 TDI greenline má velmi mnoho zarputilých odpůrců, asi to fakt bude bídné auto, takže jde z kola ven.
- Na 1.6 TDI greenline/bluemotion cokoliv bych asi musel rozbít prasátko a vydat cca čtvrt milionu, což se mi moc nechce. Na normální 1.6 TDI/77 kW ve Škodovce 200 tisíc. Spolehlivost navíc už asi není, co bývala u starých 1.9 TDI 66/81 kW.
- Na 1.9 TDI PD se tady nikdo moc netvářil nadšeně.
- Alfa je krásné auto, ale názory se hodně různí, asi bych to musel odzkoušet. Otázkou taky je, kde sehnat nějakou nedovezenou a nestočenou
Výš než zmíněný 1.9JTD bych nešel.
- vzdát se "vysněné" spotřeby a koupit diesel Focus (1.6 TDCi), Astra (1.7 CDTI), Renault (1.5dci, 1.9 dci), Peugeot nebo Citroen (asi 1.6 HDI, případně u korábů 2,0 HDI). Jak to bude ale se spolehlivostí těch common railů a Francouzů, to netuším.
- koupit atmosférický benzín a nechat přestavět na plyn. Alternativa která mě dříve nenapadla by nemusela být marná. Třílitry v různých (skutečných) parnících asi pro mě nebudou ekonomicky atraktivní ani v tom plynu. Takže buď větší auta s atmosférickým dvoulitrem, 1.8., kde ale kusů moc nebývá (povětšinou se už asi kupovaly diesely) a ročníky tak kolem 2006 a níže (ano i ta C5 a 407). Nebo něco menšího - Toyoty i Hondy jsou hůře sehnatelné a ročníky tak kolem 2005. Focusy 2007-2008 by mohly být ve slušném stavu, koncern 1.6 MPI 2006-2008, Octávka tour možná i 2009. Co z toho je "držák" i po mechanické stránce? Obzvláště koroze podle mě může být v Holandsku docela problém.
- vykašlat se na to a dál jezdit vlakem (4 hodiny denně a ranní vstávání ale nejsou nic pro mě, už jsem tak pár měsíců jezdil a proto uvažuju o autě) a domů se občas proletět.