Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK
Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK
Zdravím, zvažuji koupi auta a prosím o radu či tipy.
- Předpokládaný roční nájezd je cca 25000
- V budoucnu se může vyšplhat i ke 40-50 tis. ročně, ale pokud se přesunu jinam tak taky může dojít po roce k prodeji auta.
- 95% nájezdu budou dálnice v Nizozemsku a Německu, v ČR bude auto minimálně.
- Po dálnici budu jezdit běžně tachometrových 120-140.
- Spolehlivost je naprosto klíčová, opravy v zahraničí nejsou levná věc. Auto dovezu na prodloužený víkend do ČR jednou za 3 měsíce, nechám vyměnit olej, filtry, prohlédnout a opravit, co bude potřeba. Mezi tím ale auto musí 3 měsíce jezdit bez problému.
- velikost auta/kufru nehraje roli. Jednou za čas se na cestu do hor zmáčkneme, jinak budu jezdit asi povětšinou sám.
- chci manuál. Automat jsem nikdy neřídil, navíc je to další věc, co se může rozsypat.
- výkon pro mě nehraje roli. Poloprázdné auto po rovině utáhne na 140 kde co.
- spotřeba hraje velkou roli. Hledám vůz, který bude pít ve 120-140 co nejméně.
- auto nebude garažované.
- z výbavy snad jen klimatizace, rádio a snad tempomat. Nic víc asi nepotřebuju.
- nemám preferenci značky - chci spolehlivý stroj, co málo pije
- cena kolem 150 tis. Kč. S dalšími investicem cca 10 - 20 tis. pro první odjezd počítám mimo limit. Limit není fixní, ale prostě nechci dávat za několik let staré auto čtvrt milionu, nebo půl milionu za nové. To raději pojedu tím vlakem
Z těchto požadavků jsem zatím vydedukoval následující - budu potřebovat naftu s dlouhou pětkou nebo šestkou.
Co jsem našel, tak by toto splňovaly Škodovky GreenLine nebo Volkswageny BlueMotion, ať už malé nebo velké, jsou schopné i ve zmíněných rychlostech jezdit za 5 l/100 km i níž. Něco by se snad i za tyhle peníze, nebo trošku víc dalo sehnat. Má někdo k tomu nějaké poznámky, zkušenosti, tipy na konkrétní modely, ať už koncern, nebo cokoliv jiného?
Ještě poznámka, chci si koupit auto s jasnou historií. Raději tedy dobře zdokumentované auto s 250 tisíci km, o které bylo dobře postaráno, než svařeninu se stočeným tacháčem. Mechanika doufám k případnému kusu dotáhnu, ale i tak jsem se zatím porozhlížel po programech typu Das Welt Auto, Škoda Plus a další nabídky na stránkách výrobců. Z toho co jsem vyčetl na netu se bojím jít do normálního bazaru...
-------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Pár věcí pro upřesnění:
- výraz křižník jsem bral nadneseně. Co se týče komfortu, snesu kde co. Skutečně nepotřebuju sedmičkové bávo, eskového mercedesa, rollse nebo maybach. Na druhou stranu neříkám, že pokud bude takové auto za rozumné peníze, v dobrém stavu a s nízkými provozními náklady, tak že bych jej nekoupil jen proto, že je to auto velké a pohodlné. Primárně mi šlo o to, aby auto při 130 km/h neječelo jak opervní pěvkyně a nepilo jak velbloud po týdenní výpravě. Fakt nepojedu o moc více než těch 130-140 na tachometru, ani v tom Německu.
- nájezd během prvního roku bude těch cca 25t km. Z 80% jednorázové cesty do 100 km po dálnici v NL, z 15% delší dálniční trasy. I když to @pavproch hezky spočítal na 40tis., tak nebudu v práci každý den (home office a podobně), práce nebude 52 týdnů v roce, a po městě jezdím na kole Proto zatím 25 tisíc ročně. Co bude po roce se uvidí - může nájezd vylézt na těch 40-50 tis. km, může se změnit jeho struktura a část Evropy, kde bude probíhat, auto může jít někomu jinému z příbuzných a nebo taky může jít z domu. Nejpravděpodobněji se zatím jeví ten nárůst na 40-50 tis. km.
- ano, jsem poměrně mladý. Něco jsem najezdil, převážně se zmíněnými Megany různě po Evropě, hlavně dálnice a horské okresky. Nemám na sobě ale napsané žádné měsíce pojištění a žádné auto jsem já osobně nikdy nevlastnil. Proto se bojím, že povinné ručení za nějaký třílitr mě vyjde jako dovolená na Hawaii.
- Předpokládaný roční nájezd je cca 25000
- V budoucnu se může vyšplhat i ke 40-50 tis. ročně, ale pokud se přesunu jinam tak taky může dojít po roce k prodeji auta.
- 95% nájezdu budou dálnice v Nizozemsku a Německu, v ČR bude auto minimálně.
- Po dálnici budu jezdit běžně tachometrových 120-140.
- Spolehlivost je naprosto klíčová, opravy v zahraničí nejsou levná věc. Auto dovezu na prodloužený víkend do ČR jednou za 3 měsíce, nechám vyměnit olej, filtry, prohlédnout a opravit, co bude potřeba. Mezi tím ale auto musí 3 měsíce jezdit bez problému.
- velikost auta/kufru nehraje roli. Jednou za čas se na cestu do hor zmáčkneme, jinak budu jezdit asi povětšinou sám.
- chci manuál. Automat jsem nikdy neřídil, navíc je to další věc, co se může rozsypat.
- výkon pro mě nehraje roli. Poloprázdné auto po rovině utáhne na 140 kde co.
- spotřeba hraje velkou roli. Hledám vůz, který bude pít ve 120-140 co nejméně.
- auto nebude garažované.
- z výbavy snad jen klimatizace, rádio a snad tempomat. Nic víc asi nepotřebuju.
- nemám preferenci značky - chci spolehlivý stroj, co málo pije
- cena kolem 150 tis. Kč. S dalšími investicem cca 10 - 20 tis. pro první odjezd počítám mimo limit. Limit není fixní, ale prostě nechci dávat za několik let staré auto čtvrt milionu, nebo půl milionu za nové. To raději pojedu tím vlakem
Z těchto požadavků jsem zatím vydedukoval následující - budu potřebovat naftu s dlouhou pětkou nebo šestkou.
Co jsem našel, tak by toto splňovaly Škodovky GreenLine nebo Volkswageny BlueMotion, ať už malé nebo velké, jsou schopné i ve zmíněných rychlostech jezdit za 5 l/100 km i níž. Něco by se snad i za tyhle peníze, nebo trošku víc dalo sehnat. Má někdo k tomu nějaké poznámky, zkušenosti, tipy na konkrétní modely, ať už koncern, nebo cokoliv jiného?
Ještě poznámka, chci si koupit auto s jasnou historií. Raději tedy dobře zdokumentované auto s 250 tisíci km, o které bylo dobře postaráno, než svařeninu se stočeným tacháčem. Mechanika doufám k případnému kusu dotáhnu, ale i tak jsem se zatím porozhlížel po programech typu Das Welt Auto, Škoda Plus a další nabídky na stránkách výrobců. Z toho co jsem vyčetl na netu se bojím jít do normálního bazaru...
-------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Pár věcí pro upřesnění:
- výraz křižník jsem bral nadneseně. Co se týče komfortu, snesu kde co. Skutečně nepotřebuju sedmičkové bávo, eskového mercedesa, rollse nebo maybach. Na druhou stranu neříkám, že pokud bude takové auto za rozumné peníze, v dobrém stavu a s nízkými provozními náklady, tak že bych jej nekoupil jen proto, že je to auto velké a pohodlné. Primárně mi šlo o to, aby auto při 130 km/h neječelo jak opervní pěvkyně a nepilo jak velbloud po týdenní výpravě. Fakt nepojedu o moc více než těch 130-140 na tachometru, ani v tom Německu.
- nájezd během prvního roku bude těch cca 25t km. Z 80% jednorázové cesty do 100 km po dálnici v NL, z 15% delší dálniční trasy. I když to @pavproch hezky spočítal na 40tis., tak nebudu v práci každý den (home office a podobně), práce nebude 52 týdnů v roce, a po městě jezdím na kole Proto zatím 25 tisíc ročně. Co bude po roce se uvidí - může nájezd vylézt na těch 40-50 tis. km, může se změnit jeho struktura a část Evropy, kde bude probíhat, auto může jít někomu jinému z příbuzných a nebo taky může jít z domu. Nejpravděpodobněji se zatím jeví ten nárůst na 40-50 tis. km.
- ano, jsem poměrně mladý. Něco jsem najezdil, převážně se zmíněnými Megany různě po Evropě, hlavně dálnice a horské okresky. Nemám na sobě ale napsané žádné měsíce pojištění a žádné auto jsem já osobně nikdy nevlastnil. Proto se bojím, že povinné ručení za nějaký třílitr mě vyjde jako dovolená na Hawaii.
Naposledy upravil(a) pecho dne čtv 23 led 23:48, celkem upraveno 1 x.
Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK
pecho píše:ať už malé nebo velké, jsou schopné i ve zmíněných rychlostech jezdit za 5 l/100 km i níž
Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK
Tak tato odpověď mi moc nepomohla... Máš nějaké zkušenosti, které jsou v rozporu s tím, co jsem se dočetl?
Vycházím z:
http://www.auto.cz/test-volkswagen-golf ... t-tdi-1946
http://www.auto.cz/skoda-fabia-greenlin ... linie-1820
http://www.auto.cz/test-skoda-octavia-c ... oram-54067
Našel jsem ještě, že podobné řady dělají i Ford (Econetic), Opel (EcoFlex) a Seat (Ecomotive).
Měl jsem nedávno půjčený nový Focus 1.6 TDCI a ten zvládl 260km po dálnici včetně zácpy kolem Rotterdamu za míň než 5,5 l / 100 km. Econetic to tuším nebyl. Takže doufám, že nějaký vůz vhodný pro dálniční přesuny, by to kolem 5l mohl zvládnout.
O nějakou desetinu nejde, jen bych asi nechtěl koupit auto, které bude chtít při zmiňovaném použití 6,5-7 l. To už totiž dělá při mém nájezdu minimálně 15 tisíc ročně na palivu.
Co jsem se díval, tak by se kolem 150 tisíc dala pořídit Fabia Greenline. Octávka by byla za cca 220 a výše, což už je na mě asi trošku moc. Golf je za cca 180, což už je přijatelnější.
Vycházím z:
http://www.auto.cz/test-volkswagen-golf ... t-tdi-1946
http://www.auto.cz/skoda-fabia-greenlin ... linie-1820
http://www.auto.cz/test-skoda-octavia-c ... oram-54067
Našel jsem ještě, že podobné řady dělají i Ford (Econetic), Opel (EcoFlex) a Seat (Ecomotive).
Měl jsem nedávno půjčený nový Focus 1.6 TDCI a ten zvládl 260km po dálnici včetně zácpy kolem Rotterdamu za míň než 5,5 l / 100 km. Econetic to tuším nebyl. Takže doufám, že nějaký vůz vhodný pro dálniční přesuny, by to kolem 5l mohl zvládnout.
O nějakou desetinu nejde, jen bych asi nechtěl koupit auto, které bude chtít při zmiňovaném použití 6,5-7 l. To už totiž dělá při mém nájezdu minimálně 15 tisíc ročně na palivu.
Co jsem se díval, tak by se kolem 150 tisíc dala pořídit Fabia Greenline. Octávka by byla za cca 220 a výše, což už je na mě asi trošku moc. Golf je za cca 180, což už je přijatelnější.
Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK
To sou totic kecy A propo ty chces jezdit 40 rocne ve fabii?
Dalnicni korab presne splnuje Alfa Roneo 159 1.9JTDm
Dalnicni korab presne splnuje Alfa Roneo 159 1.9JTDm
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK
Dallen: Alfici sem raději nepostuj, to je nějáký skalní Škodověnkář předem pevně rozhodnutý.. i když pořád doufám že si dělá prdel
Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK
140 na dálnici za pět? a čtyřicet kilo ročně?
tak to potem ta fóbija grýnlajn bude učitě echt to pravé ořechové
tak to potem ta fóbija grýnlajn bude učitě echt to pravé ořechové
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK
Buď si dělá legraci, nebo je to blázen. Hledá dálniční křižník a našel naprosto tragický tříválec ve Fabii , ale zato jede při 130km/h za 5,2 l/100km.
Moc nerozumím tomu servisu v ČR, když řada lidí to dělá už obráceně. Nemají totiž dost peněz na ten levný servis v ČR.
Moc nerozumím tomu servisu v ČR, když řada lidí to dělá už obráceně. Nemají totiž dost peněz na ten levný servis v ČR.
Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK
Nejsem skalní škodovkář a nejsem pevně rozhodnutý, proto se tady ptám. Doma v ČR máme Megana 1.9dci a předtím byla atmosférická 1.6. Fajn, pohodlná auta (aspoň mně to stačí), nikdy se nám na nich nic nesralo, ale i ta 1.9dci těch 6,5l při 130 veme, o benzínu nemluvě.
Většina nájezdu bude cesta do práce po dálnici cca 80km v jednu stranu. Jednou za pár měsíců cesta domů cca 1200km. Nepotřebuju auto na závodění - chci ráno sednout do stroje, zapnout tempomat a za hodinu být v práci. Čím levněji, tím lépe A pro tyto účely mi klidně poslouží Polo, Clio, Corsa, Fiesta, Fóbie nebo jiný malý skřet. Když bude k dispozici větší, pohodlnější auto za rozumné peníze (Focus? Astra? korejci? japonci?), tak tím lépe, ale není to pro mě podmínka. Nebo mi něco uniká?
Dallen: díky za tip. Auto je to nádherné, srdcovka jak se patří Vypadá to, že Alfu máš, nebo aspoň je ve tvém okolí. Nedaří se mi moc najít testy, co to zhruba žere na dálnici? A jak je to se spolehlivostí a cenou servisu/dílů? O údajné nespolehlivosti ví i Kelišová, ta ale Alfu nikdy neměla, ani ji neřídila.
lacomme a další: hele lamentováním a hlasitým smíchem mi moc nepomůžete. Můžete se prosím podělit o nějaký tip? Požadavky jsem myslím popsal docela jasně.
Honza42: nevím jestli jsem pochopil správně - servis v ČR stojí až za tak starou belu? Nebo je podobně předražený jako koncernová auta v ČR obecně?
Většina nájezdu bude cesta do práce po dálnici cca 80km v jednu stranu. Jednou za pár měsíců cesta domů cca 1200km. Nepotřebuju auto na závodění - chci ráno sednout do stroje, zapnout tempomat a za hodinu být v práci. Čím levněji, tím lépe A pro tyto účely mi klidně poslouží Polo, Clio, Corsa, Fiesta, Fóbie nebo jiný malý skřet. Když bude k dispozici větší, pohodlnější auto za rozumné peníze (Focus? Astra? korejci? japonci?), tak tím lépe, ale není to pro mě podmínka. Nebo mi něco uniká?
Dallen: díky za tip. Auto je to nádherné, srdcovka jak se patří Vypadá to, že Alfu máš, nebo aspoň je ve tvém okolí. Nedaří se mi moc najít testy, co to zhruba žere na dálnici? A jak je to se spolehlivostí a cenou servisu/dílů? O údajné nespolehlivosti ví i Kelišová, ta ale Alfu nikdy neměla, ani ji neřídila.
lacomme a další: hele lamentováním a hlasitým smíchem mi moc nepomůžete. Můžete se prosím podělit o nějaký tip? Požadavky jsem myslím popsal docela jasně.
Honza42: nevím jestli jsem pochopil správně - servis v ČR stojí až za tak starou belu? Nebo je podobně předražený jako koncernová auta v ČR obecně?
Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK
Co nejnovější Toyotu Auris 1.4 a hodit to do LPG - s velkou nádrží v kufru, aby se nemuselo často tankovat.
Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK
asi to LPG, jenomže benzín si při 140 už něco vezme, spotřeba roste rychleji než u dieselu
třeba tohle, být to v manuálu by nebylo špatné - velmi pohodlné, relativně nové a do 10l LPG by se to při 140 vlézt mělo - vařím však z předpokladů a vody
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... oFrom=list
a propo těch 6,5l v Meganovi mi nepříjde hodně, samosebou ještě o generaci novější diesely si vezmou lehce méně, ale taky se nepořídí za 150, budou mít ještě složitější DPF a jiné kurvítka.
třeba tohle, být to v manuálu by nebylo špatné - velmi pohodlné, relativně nové a do 10l LPG by se to při 140 vlézt mělo - vařím však z předpokladů a vody
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... oFrom=list
a propo těch 6,5l v Meganovi mi nepříjde hodně, samosebou ještě o generaci novější diesely si vezmou lehce méně, ale taky se nepořídí za 150, budou mít ještě složitější DPF a jiné kurvítka.