Syčák píše:Benzínový dvoulitr Focus mk2 kombi to sice zvládá slušně, nic se nevypíná, jenže díky nastavení ABS se pak chová dost nevypočitatelně. Vůz se staví do požadovaného směru když v tom začne ABS odbržďovat a je zle. Protože Focus, a kombík zvlášť, velmi dobře reaguje na prudší ubrání plynu přetáčívostí, je lepší využívat tuto vlastnost.
Mno a to je ESP/ASR pri focuse celkom rozumne necitlive - resp. bezne dovoli veci, ktore ine nedovolia. Dokonca na klzkom povrchu (skola smyku - smyklavy kruh) vies s ESP zapnutym ist v miernom drifte. Otazne je, ako velmi je to realna situacia a ako by to fungovalo vo vyssich rychlostiach.
Co sa tyka focusu combi - kedze taky mam (len 1,8) - skusenost je taka, ze ci esp on alebo off, vzdy to auto ma tendenciu byt pretacave - az to ide na nervy. Napr. na spominanej "skole smyku" s kamaratom (kratky focus) sme si aj auta vymenili a zistili sme, ze disciplina: zvladnutie pretacaveho smyku rozhodenim zadku + nasledne brzdenie a vyhnutie sa vodnej prekazke - s kombikom proste neslo zvladnut na 100% nikdy. Prvy pretacavy smyk O.K. - zvladnutelny, nasledne vyhnutie sa prekazke o.k. ale pri tom sa auto vzdy dostalo do dalsieho pretacaveho smyku - resp. zadok utekal - a ten sa mne ani kamosovi nepodarilo ani raz ustat. Pritom na kratkom focuse nebol problem. A to sme mali moznosti skusat min. 10-15 krat. A co bolo zabavnejsie, casom som uz mal pocit, ze nebol takmer ziaden rozdiel ci bolo esp zapnute alebo vypnute. Boli to celkovo rychlosti od cca 30-50km/h.