já už od léta trénuju...ze začátku sem víc zmatkoval, než dvouspojkoval. Ale postupem času se úspěch dostavil. Hlavně jakmile teď někdy náhodou zařadím bez dvojitého vyšlápnutí (ať už nahoru či dolů) tak mám strašně divný pocit a levá noha se nudí
Ze začátku sem byl rád, když sem se v průměru trefil plus mínus 1000otáček, teď už sem průměrně plus mínus 100. Další snižování jde stále pomaleji.
Jen ještě musím natrénovat meziplyny při brždění...při rychlejší jízdě mám pravou nohu stále trošku nejistou
Myslím, že každej kdo má papíry na traktor jistě ví, co to je řadit s meziplynem
Jinak bych ale řekl, že pokud nemám vyloženě závodní speciál, je zbytečnost řadit dolů s meziplynem
Ja se priznam ze sem dvojity vymackavani spojky prozatim vzdal a snazim se abych mel o to lepsi "obyc" meziplyn. Skocit z niceho rovnou na double clutching bylo na me proste moc. Nerikam ze se to uz nikdy nedoucim ale prozatim je priorita perfektne zvladnout obycejnej meziplyn
Eda: ber to tak, že čím budeš starší tím hůř se to budeš učit - takže bych to nevzdával tak rychle . Double-clutch je myslím celkem v pohodě, horší je brzdit a s tím správně pracovat s plynem.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
V normalnej premavke sa snazim davat double-clutch ale napr na okruhu alebo fakt ostrej jazde davam pri brzdeni vacsinou obycajny. Nie, ze by som nestihal, ale ten pocit ked podradujem mi pride rovnaky pri double-clutch aj obycajnom medziplnyne, teoreticky by mali byt otacky co su na prevodovke v podstate nezmenene ked sa vyradilo a otacky motora po podradeni budu +- rovnake ako na tej vyssej rychlosti. Dufam ze som to napisal zrozumitelne
Ale mozno sa mylim a musim sa to poriadne doucit...
Já furt nevím......mě vám ty meziplyny připadaj jako cesta proti času. Je to sice machrovina a má to i něco do sebe, o tom žádná, ale jinak je to jako pilovat morseovku v době satelitních telefonů. V motorsportu se to vyjma asi snad historiků už X let nepoužívá a když člověk kouká na vývoj silničních sporťáků, tak manuál už kde kdo nemá ani za příplatek. Takže jen to brzdění levou, to je to, oč tu bude dále kráčet
To ale platí, jenom pokud tu techniku na úrovni doby máš. Dokud jezdíš s manuálem, meziplyny nejsou ani tak něco navíc, jako spíš naprostá nutnost. Jak to dělat jinak? Pouštět spojku několik vteřin, než se motor milostivě konečně roztočí? Nebo naopak rychle a cukat s celým autem?
Nedávno jsem si uvědomil, že už když jsem začínal jezdit, tak mi nějak podvědomě bylo protivné podřazovat třeba na dvojku ve čtyřiceti, přestože jsem to před danou zatáčkou prostě potřeboval. Cítil jsem, že tady je něco špatně (po autoškole - tam mi o správném řazení nikdo neřekl), a měl jsem tendenci radši neřadit vůbec a prostě to projet na současný kvalt. Tu samou tendenci vidím u lidí kolem sebe, když (podle mě aby se vyhnuli právě tomuto) řadí až kdesi uprostřed zatáčky, až jedou dostatečně pomalu, aby rozdíl otček nebyl tak velký.
Pickuper zmiňuje cestu proti času, já jsem si ale nevšiml, že by v novějších autech (řádově 2000 - 2005) bylo řazení bez meziplynu nějak použitelné, když se občas s někým jiným svezu, to jejich podřazení prostě není ono, ať se snaží o plynulost jak chtějí.