Dříve M135i, nyní ///M2

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
eMJe
Pan Řidič
Příspěvky: 316
Registrován: ned 13 lis 10:30

Re: 125d vs M135i

Příspěvek od eMJe »

jarka píše:Tak co jsem četl po fórech zkušenosti na Hondu S2000 s LSD tak o ní právě koluje, že díky použití klasického torsenu LSD, je na limitu zákeřnější (tím jak ta špéra spíná). Oproti lameláku, který má má svornost stálou. Aspoň tak jsem to pochopil. To ale asi nebude přípat Quaife, který už je asi plánovaný přímo na rwd. Tady je dyžtak odkaz na diskuzi, která se o tom strhla na hondaclubu: http://honda-club.cz/forum/viewtopic.ph ... &start=150. To zajímavý je 14. příspěvek Danyho z typer.cz.
Aj ked sa Torsen nastavit neda, nie su "nastavene" vsetky rovnako, neviem ako to je u Hondackeho torsenu ale Quaife ma max. 80% svornosti. Samotne naladenie auta sa urcite tiez dost vyznamne podiela na celkovej reakcii auta na urcity diferencial.

Inak trochu nechapem ten prispevok a IMHO nebude tvrdenie az tak spravne. Pri ubrati plynu na torsene dochazda k otvoreniu difu, ale neviem preco by malo byt toto pricinou staty adhezie a trakcia v momente ked nie je auto pod plynom nie je ziadna(ta je len pri zrychlovani). Problem u S2000 bude podla mojho nazoru v tom, ze je naladena velmi pretacavo(tipujem, nikdy som ju nesoferoval) a pri ubrati plynu a rozopnuti difu sa do zakruty vrha az velmi ochotne a nahle(pretacavo), pretoze pod plynom ju tlacila v zakrute svornost a podporovala nedotacavost.
Do tychto Japonskych aut sa vacsinou cpu 2-cestne lamelaky aby mali pri deceleracii relativne vysoku svornost(push nedotacavost) a neboli take pretacave.

Co som cital po vselijakych strankach, tak do modernejsich BMW(dajme tomu od e46 a novsie) je popularne montovat 1.5 cestne lamelaky, cize rozdiel nie je taky priepastny medzi tymto a torsenom, ako medzi 2-cestnym a torsenom. Pricina je hlavne to, ze cim novsie auto tym je snad viacej nedotacave, cize nizsia alebo ziadna svornost pri ubrati plynu je vitana.

Na buduci tyzden idem do hor, cize ho poriadne otestujem za nizkych trakcnych podmienkach a roznych stupaniach a podam report :)
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: 125d vs M135i

Příspěvek od jarka »

Píše tam při lehkém ubrání plynu, tzn. diff bude otevřený, ale moment už bude jen na jednom kole (jestli to dobře chápu).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5755
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: 125d vs M135i

Příspěvek od M.Z. »

Lehce odbočím od tématu samosvoru. Po přezutí na 225/45 R17 CTS 850 jsem musel rapidně slevit z nájezdové rychlosti v zatáčkách, auto se neustále vlní, každou chvíli pod plynem přichází o trakci, není to zdaleka tak suverénní, jako na letním rozměru.
Nevím jestli po ojetí gum, nepůjdu raději cestou širokých gum, za cenu vypuštění rozbředlých pasáží. Přece jen podíl pouze mokrých, nebo vymrzlých silnic je většinový.
Ale slibuju si od montáže samosvoru alespoň stabilizaci auta při akceleraci.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: 125d vs M135i

Příspěvek od mmira »

to bude nejspise tim, ze jsi sundal supersporty.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: 125d vs M135i

Příspěvek od pavproch »

@MZ: hehe... :D

taky mě ty (na zimní gumy) příliš rychlé nájezdy a průjezdy zatáček dycky po přezutí překvapí.... ;)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5755
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: 125d vs M135i

Příspěvek od M.Z. »

Jasně, asi jsem tomu odvykl, na Sharana jsem dával stejný rozměr, tak tam rozdíl nebyl tak citelný.
Už je to samozřejmě dávno, ale Subaru mi přišlo i na zimákách stabilnější.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: 125d vs M135i

Příspěvek od pavproch »

brambor díky xDrivu je za těžký jaxfiňa a prtoto jede jako po kolejích (na letních).... ale jak ho přezuju na zimní, tak je to jako by jel v kolejích...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: 125d vs M135i

Příspěvek od d1.8t »

M.Z. píše: Ale slibuju si od montáže samosvoru alespoň stabilizaci auta při akceleraci.
Určitě lepší trakci, lepší rozjezdy v kopcích a výrazně lepší řiditelnost. Posune to hranici prohrábutí, ale když už to prohrábne, tak ti svor pošle zadek spolehlivě stranou. Když ti prohrábne jedno kolo u open diffu, druhý to může ustát a nemusí to pochodovat stranou. Je to ale dost nepředvídatelný. Naopak se svorem když už to de bokem tak pořád cejtíš jak moc, odezvy na zásahy plynem a volantem jsou očekávatelný a je to velmi dobře ovladatelný. :x
RWD
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5755
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: 125d vs M135i

Příspěvek od M.Z. »

Budu se těšit :)
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: 125d vs M135i

Příspěvek od d1.8t »

Závidim. Po 7 zimách dveřma napřed, zůstane letos poprvé e36 zastrčený v garáži. Je z doby kdy ochrana proti korozi byla nedostatečná a to zimní kravení na prosolenejch cestách se na něm dost podepsalo. Letos to holt zvládnu s open diff :( a příští rok se rozhodnu co dál. :-?
RWD
Odpovědět