Pro HDM automat je potřeba odpovídající motor s výkonem, aby s toho nebyla tragédie. U moderních dvouspojek není ztráta tak výrazná a dokáže (relativně upokojivě) fugnovat i taková kombinace jako třeba 1.2TSI 7DSG. Oproti tomu taková kombinace 1.4 16V 4AT HDM (například Astra nebo Megane) jsou naprostá tragedie zvukovým projevem a nedostatkem schopnosti akcelerovat. Ale i takové auto si může najít kupce.
Jinak samozřejmě volím moderní automat (s pádlama pod volantem) + dostatečný výkon motoru. Jen se vyvarovat robotizovaných převodovek (např Opel to měl s nějakou tuším 1.2 v Corse) a možná taky nebrat CVT (Micra).
Manuální převodovka vs. automatická
Re: Manuální převodovka vs. automatická
DSG jsou dost neprobádaná kategorie. Když vynechám první kusy, tak to bude o údržbě (včasné výměny náplní) a zacházení. Jak bylo napsáno jinde, kolega má 2.0TDI-CR DSG s 215tKm a vše původní. Ale on jezdí dlouhé trasy. Já jsem prodával 2.0 TDI-PD DSG s najetýma cca 150tkm. DSG v pohodě. A to auto bylo dost brutálně načipovaný. Naopak po čipu odpadlo takový hrcání v nízkejch otáčkách, kdy origáinl motor postě netáhnul.
Ale ojetý DSG bez znalosti reálný servisní historie auta bych si nekoupil.
Ale ojetý DSG bez znalosti reálný servisní historie auta bych si nekoupil.