Vyšší střední se čtyřválcem ?
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
@snow: taktak.... dyž sem vybíral služebák pro sebe a váhal mezi A4 a 3er, měl sem možnost se během cca hodiny přesednout z 330xdA do 320dA - obě e91 poface, stejný ročník (myslím 2007) a zhruba stejně nalítáno (65 vs 80tis) - to bylo jak přesednutí do jiného auta....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
O tom není žádná. Otázka je, kolik je cenový odskok mezi např 520d a 530d. Pokud bude někdo jezdit dlouhé trasy v nějakých rychlostně omezených zemích, tak mu může klidně stačiti 520d 8AT (nebo nějaký ekvivalent v kritizované A6 2.0TDI DSG). Nahodit tempomat na 120+10 navíc a jede za 5 litrů s davem. Navíc úžasný dojezd na jedno natankování. I to může být pro někoho výhoda. Samozřejmě víc válců je větší kultivovanost (s vyjímkou V10 TDI Phaeton/Touareg a V12 TDI Q7).
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Zdá se, že zatímco dřív se výrobci mainstreamu snažili na prémiovky dotáhnout zezadu tím, že do svých top verzí střední třídy dávali šestiválce (PSA, Ford, Renault, Opel - ten už jen jako OPC), tak dnes se výrobci prémiovek snaží cíleně klesnout na úroveň mainstreamu instalací čtyřválců
Na druhou stranu MB E (vč. předchůdců) měl v nabídce vždy hned několik čtyřválců D i B, pravda neprofiloval se jako sportovně založená značka a pro část klientely relativně slabé čtyřválce měly smysl resp. stačily (taxislužba). Jediný auto vyšší střední se čtyřválcem, který jsem řídil, bylo právě MB E 200 CDI předchozí generace se 100kW+automat a příjemně mě překvapilo, asi i proto, že jsem od toho nic nečekal.
Na druhou stranu MB E (vč. předchůdců) měl v nabídce vždy hned několik čtyřválců D i B, pravda neprofiloval se jako sportovně založená značka a pro část klientely relativně slabé čtyřválce měly smysl resp. stačily (taxislužba). Jediný auto vyšší střední se čtyřválcem, který jsem řídil, bylo právě MB E 200 CDI předchozí generace se 100kW+automat a příjemně mě překvapilo, asi i proto, že jsem od toho nic nečekal.
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Předpokládám, že se bavíme o tomhle: http://www.mercedes-benz.cz/content/cze ... entry.html
Kód: Vybrat vše
Modely
ENTRY E 220 CDI sedan
(W212)
Cena modelu ENTRY 992 200 Kč
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Za tyhle peníze se před 10 lety prodával Passat 1.9TDI se švihadlama vzadu
2.9T RWD
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
V mém případě se bavíme o E220 CDI ne-Entry s paketem Comfort a pář dalšími příplatky.
http://www.mercedes-benz.cz/content/cze ... kombi.html
V tomto případě auto skutečně bude vypadat tak, jak je zobrazeno. Pro Entry model je ten obrázek celkem optimistický.
Jsem docela zvědav na ty inteligentní LED světla, které mimo obec svítí neustále dálkovými a odstiňují projíždějící auta.
http://www.youtube.com/watch?v=oofcfE0r6Fo
Ve volné chvíli jsem o víkendu vyhrabal nějaké německé testy (Autozeitung). Překvapivě je dynamika E220 CDI obdobná jako u nižší střední s podobnými motory:
0-140 km/h:
Golf VII GTD DSG 184k - 14,8s
Astra 2.0 CDTI Biturbo 195k (6MT) - 15,4s (Pjandou označeno za zajímavou dynamiku)
Golf VI GTD DSG 170k - 15,6s
E220 CDI 170k (7AT) - 16,0s
Volvo V40 D4 177k (6AT) - 16,1s
0-160 km/h: (neměřeno u všech aut výše)
Golf VI GTD DSG 170k - 21,9s
E220 CDI 170k (7AT) - 22,0s
Přitom reálná váha E220 CDI byla 1833 kg a Golfu VI GTD DSG 1454 kg.
http://www.mercedes-benz.cz/content/cze ... kombi.html
V tomto případě auto skutečně bude vypadat tak, jak je zobrazeno. Pro Entry model je ten obrázek celkem optimistický.
Jsem docela zvědav na ty inteligentní LED světla, které mimo obec svítí neustále dálkovými a odstiňují projíždějící auta.
http://www.youtube.com/watch?v=oofcfE0r6Fo
Ve volné chvíli jsem o víkendu vyhrabal nějaké německé testy (Autozeitung). Překvapivě je dynamika E220 CDI obdobná jako u nižší střední s podobnými motory:
0-140 km/h:
Golf VII GTD DSG 184k - 14,8s
Astra 2.0 CDTI Biturbo 195k (6MT) - 15,4s (Pjandou označeno za zajímavou dynamiku)
Golf VI GTD DSG 170k - 15,6s
E220 CDI 170k (7AT) - 16,0s
Volvo V40 D4 177k (6AT) - 16,1s
0-160 km/h: (neměřeno u všech aut výše)
Golf VI GTD DSG 170k - 21,9s
E220 CDI 170k (7AT) - 22,0s
Přitom reálná váha E220 CDI byla 1833 kg a Golfu VI GTD DSG 1454 kg.
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Tak první dojmy z diskutovaného E220 CDI MY2014, po najetí cca 350km.
Design: Na interiéru už je znát zub času, resp. skutečnost, že se jedná o facelift modelu, který se objevil na začátku roku 2009. Nové S-ko, ale i Céčko jsou trochu jinde (nicméně nové C oproti E trpí nedostatkem prostoru vpředu a hlavně vzadu). Exteriér se povedl. V mé exteriérově velice pěkné konfiguraci (sportovní paket s výfuky většími než u SL500) poutá zájem snad i víc, než by pro běžný cesťák bylo vhodné. Ale částečně se to dá přisoudit faktu, že auto ještě není na značkách a pro kolemjdoucí u pump/obchodů je zřejmé, že je nové.
Motor: Podle očekávání traktůrek. Především při rozjezdech. Což zvlášť při zmíněném sportovním paketu a občasném zájmu okolí působí lehce trapně. Ale při dálničních 160, ve kterých tohle auto stráví většinu života, úplně bez problému.
Zatím v záběhu, takže jsem na to nešlapal, ale úplně marné to nebude (viz. předchozí příspěvek).
Spotřebu jsem čekal trochu nižší, ale u takto syrového motoru těžko soudit. Papá zatím cca o 1-1,5l víc, než český etalon OII 1,9 TDI. Pod 5l se nešlo dostat ani na okreskách, což mě na traktůrek celkem zklamalo, s aktuálním SL500 jsem ujel 20km okresek i za 6,9l, a to je jiná kategorie (ovšem zajetý motor). I na dálnici jsem díky dlouhé sedmičce (viz první foto) čekal trochu víc. Tak uvidíme.
Světla: Wow! LED intelligent light system = nová dimenze ježdění v noci. Aktuální bixenony v Mercedesech mě nijak nezaujaly, ale tohle je jiná kategorie. Už potkávačky jsou super (skoro jsem neměl potřebu zapínat dálkové) a mají snad i dálniční režim (ale nestudoval jsem to) při vyšších rychlostech. Takže i v noci se lítá po dálnicích krásně a není to jízda víry. Perfektní ale je asistent dálkových světel, aneb neustále plné dálkové a odstínění okolních aut skrz světelné výseče. Velice efektivní, ale i efektní. Zkoumal jsem prezentace světel všech prémiovek a zdálo se mi, že Mercedes zatím vede. BMW má tento systém podstatně primitivnější. Audi matrix led je asi nastejno s MB, ale z videí se zdálo, že MB svítí líp. Celkem mě bavilo ty světla sledovat, jak pracují.
Asi stárnu, ale spíš bych připlatil za světla, než za lepší motor.
D11 Praha (nájezd) - Hradec (sjezd)
Celkový průměr
Design: Na interiéru už je znát zub času, resp. skutečnost, že se jedná o facelift modelu, který se objevil na začátku roku 2009. Nové S-ko, ale i Céčko jsou trochu jinde (nicméně nové C oproti E trpí nedostatkem prostoru vpředu a hlavně vzadu). Exteriér se povedl. V mé exteriérově velice pěkné konfiguraci (sportovní paket s výfuky většími než u SL500) poutá zájem snad i víc, než by pro běžný cesťák bylo vhodné. Ale částečně se to dá přisoudit faktu, že auto ještě není na značkách a pro kolemjdoucí u pump/obchodů je zřejmé, že je nové.
Motor: Podle očekávání traktůrek. Především při rozjezdech. Což zvlášť při zmíněném sportovním paketu a občasném zájmu okolí působí lehce trapně. Ale při dálničních 160, ve kterých tohle auto stráví většinu života, úplně bez problému.
Zatím v záběhu, takže jsem na to nešlapal, ale úplně marné to nebude (viz. předchozí příspěvek).
Spotřebu jsem čekal trochu nižší, ale u takto syrového motoru těžko soudit. Papá zatím cca o 1-1,5l víc, než český etalon OII 1,9 TDI. Pod 5l se nešlo dostat ani na okreskách, což mě na traktůrek celkem zklamalo, s aktuálním SL500 jsem ujel 20km okresek i za 6,9l, a to je jiná kategorie (ovšem zajetý motor). I na dálnici jsem díky dlouhé sedmičce (viz první foto) čekal trochu víc. Tak uvidíme.
Světla: Wow! LED intelligent light system = nová dimenze ježdění v noci. Aktuální bixenony v Mercedesech mě nijak nezaujaly, ale tohle je jiná kategorie. Už potkávačky jsou super (skoro jsem neměl potřebu zapínat dálkové) a mají snad i dálniční režim (ale nestudoval jsem to) při vyšších rychlostech. Takže i v noci se lítá po dálnicích krásně a není to jízda víry. Perfektní ale je asistent dálkových světel, aneb neustále plné dálkové a odstínění okolních aut skrz světelné výseče. Velice efektivní, ale i efektní. Zkoumal jsem prezentace světel všech prémiovek a zdálo se mi, že Mercedes zatím vede. BMW má tento systém podstatně primitivnější. Audi matrix led je asi nastejno s MB, ale z videí se zdálo, že MB svítí líp. Celkem mě bavilo ty světla sledovat, jak pracují.
Asi stárnu, ale spíš bych připlatil za světla, než za lepší motor.
D11 Praha (nájezd) - Hradec (sjezd)
Celkový průměr