Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

ExFun píše:u 29er můžeš mít nižší zdvihy (-1-2cm). 150mm bylo už spíš AM/Enduro. Každopádně je to hlavně o technice, než o zdvizích. Kdo jde rychle do velkých zdvihů (které odpouští), se často nenaučí techniku. Až na velké dropy jde na HT projet 95% toho co na fullech, jen to chce techniku a nebude to tak rychlé. Průběh je důležitější než abs. hodnota zdvihu.
U 29 bych samozrejme mel mensi zdvihy a muzu pouzit nizsi plaste. Samozrejme i na ht se da sjet vsechno, ale jsou mista kde pak clovek musi zpomalit aby to nerozbil, necvaknul plast a to je u fullu snazsi, protoze zadni stavba lecos odpusti a da se jet rychleji.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od mmira »

kdyz to tak ctu, tak me napada otazka. jezdite radeji do kopce nebo z kopce?

ja jsem zjistil, ze sjezdy me nebavi, daleko vice me uspokojuje nekam se vyskrabat.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Mě baví technické věci - kratší technické výjezdy, technické sjezdy (i delší). Jet několik km po šotolině/asfaltu/polňačce čemkoliv rovném a širokém do i z kopce je opruz.
Ať se to kroutí, jsou tam šutry, kořeny :ymhug: :x
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

honziss píše:
ExFun píše:u 29er můžeš mít nižší zdvihy (-1-2cm). 150mm bylo už spíš AM/Enduro. Každopádně je to hlavně o technice, než o zdvizích. Kdo jde rychle do velkých zdvihů (které odpouští), se často nenaučí techniku. Až na velké dropy jde na HT projet 95% toho co na fullech, jen to chce techniku a nebude to tak rychlé. Průběh je důležitější než abs. hodnota zdvihu.
U 29 bych samozrejme mel mensi zdvihy a muzu pouzit nizsi plaste. Samozrejme i na ht se da sjet vsechno, ale jsou mista kde pak clovek musi zpomalit aby to nerozbil, necvaknul plast a to je u fullu snazsi, protoze zadni stavba lecos odpusti a da se jet rychleji.
spíš aby nerozbil sebe ;) materiál to vydrží. Jsem jezdil 120mm fulla 6 let a teď zpět na HT a dávám i těžší věci. Možná jsem pomalejší, ale víc mě to baví - pocit větší kontroly, zadek neuhýbá, vím přesně kde je a navíc otevřeně full ze mě udělal trochu mamlase - když byl člověk unavený, tak zůstal sedět a zdvihy to požraly, odpustily, než aby si to odpracoval...

Nižší pláště nevím, co myslíš.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2530
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

jednoznačně do kopce.


(taky to ale je tím, že jsem na sjezdy a techniku levý)
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od mmira »

nj, u me se o technice mluvit neda, ze. ale na druhou stranu, skrabani se nahoru pres vymoly, koreny a sutry taky neni jen tak :-)
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

ExFun píše:
honziss píše:
ExFun píše:u 29er můžeš mít nižší zdvihy (-1-2cm). 150mm bylo už spíš AM/Enduro. Každopádně je to hlavně o technice, než o zdvizích. Kdo jde rychle do velkých zdvihů (které odpouští), se často nenaučí techniku. Až na velké dropy jde na HT projet 95% toho co na fullech, jen to chce techniku a nebude to tak rychlé. Průběh je důležitější než abs. hodnota zdvihu.
U 29 bych samozrejme mel mensi zdvihy a muzu pouzit nizsi plaste. Samozrejme i na ht se da sjet vsechno, ale jsou mista kde pak clovek musi zpomalit aby to nerozbil, necvaknul plast a to je u fullu snazsi, protoze zadni stavba lecos odpusti a da se jet rychleji.
spíš aby nerozbil sebe ;) materiál to vydrží. Jsem jezdil 120mm fulla 6 let a teď zpět na HT a dávám i těžší věci. Možná jsem pomalejší, ale víc mě to baví - pocit větší kontroly, zadek neuhýbá, vím přesně kde je a navíc otevřeně full ze mě udělal trochu mamlase - když byl člověk unavený, tak zůstal sedět a zdvihy to požraly, odpustily, než aby si to odpracoval...

Nižší pláště nevím, co myslíš.
Mam kus od baraku jeden takovej okruh co me bavi, za posledni rok jsem tam zkusil 2 trailbiky na 26, svuj obstarozni ht na 26 a ht na 29. 29 mela nejvic trakce ve vyjezdech, v klopenkach, kdyz je potreba sjet neco hodne prudkyho, tam je 29 nejlepsi. Ale chybi tam ta jistota pri dopadech a ve vic rozbitym terenu.

At je clovek sebesikovnejsi, tak ve vyssi rychlosti neuhlida uplne kazdy kamen (aspon ja ne), takze driv nebo pozdejc stejne zadek nekde cvakne, pravda, nezkousel jsem bezdusaky...

Nizsi gumou myslim to, ze tam kde na 26 mam obutej 2.4 plast, tak na 29 muzu dat 2.1 a pohodli a trakce budou nastejno..
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

To se mi nezda, 2.4 bude uplne jiny balon nez 2.1. Nezamenitelny.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

29er je z podstaty o něco pohodlnější, ale rozdíl mezi 2,1 a 2,4 mi přijde příliš, aby se srovnal. Hlavně bych nechápal, proč na 29 dávat 2,1. Samozřejmě budou lehčí a lip pojedou na asfaltu, ale tím asi veškeré výhody končí. V terénu bude mít užovka větší odpor a menší grip.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2530
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

bezdušák to cvaknutí celkem řeší, ale i tam platí, že nižší tlak znamená více pohodlí a více trakce, ale taky vetší náchylnost k defektu a díra, kterou mlíko nezalepí, je pak na místě neřešitelná.
Pravda vyděsí
Odpovědět