Vyuzivanejsi je lamelak, este ked bolo LSD v priplatkovej vybave - boli to lamelaky od ZF. Vhodnejsi? Na to si kazdy musi odpovedat sam, co mu vyhovuje.
Torsen funguje asi hladsie a pracuje so svornostou 0-80%(konkretne Quaife), lamelak ma presne urcenu max. svornost, cize v niektorych pripadoch moze byt citatelnejsi, moze mat predpatie - cize speruje aj ked je koleso v lufte. V aute na kazdodenne pouzitie ale ma viacej nevyhod lamelak - castejsia vymena oleja v dife, vyssie opotrebenie pneu, zvysena spotreba, nutnost lamely po x km vymenit, pripadne nedotacavost/pretacavost. Samozrejme vsetko zavisi od nastavenia a typu lamelaka a nie vsetky lamelaky maju spominane nevyhody - OS Giken ma lamely ktore sa nemusia vymienat, olej sa meni ako v beznych difoch.
Nevyhody Torsenu(kam patri samozrejme aj Quaife) : nie je nastavitelny pri pripadnom doladovani celeho auta, nevie sperovat ked nie je pod plynom (pri brzdeni nervozny zadok) a samozrejme aj to, ze nevie preniest vykon, ak ma na 1 kolese 0 prilnavost, alebo je vo vzduchu. Osobne si myslim ze k takejto situacii na ceste ani okruhu nedojde - na forach sa rypali v tom, ze pri agresivnom prejazde zakrutou alebo obrubnikov sa zadne koleso nazdvihne, ale nemyslim si ze RWD autu s multi-linkom pri prejazde zakrutou nazdvihne koleso, nedajboze aby som jazdil cez obrubniky s kolesami v lufte, asi niektori privela pozeraju DTM... Ked je sneh a lad jazdim na zimnych pneu, preto si nemyslim ze budu mat niekedy pneu nulovu trakciu, osobne si myslim ze je to trochu klise. Uvidim v zime
Nic sa myslim nevyrovna dobre nastavenemu lamelaku, da sa presne zosuladit s autom a docielit vyvazenie podla priania.
Ja mam 130i ako jedine auto, cize som Quaife zvolil z tych dovodov, pri okruhovom alebo ostrejsom aute, ktore je x-te v baraku by som isiel do lamelaku. Ako bonus ma presvedcilo vyjadrenie od AdvEvo-a (pozri kanal na YouTube), ktory mal v jeho 130i Drexlera(lamelak) a pojazdil a podriftoval 130i s Quaife, ze nejaky rozdiel necitil, mozno ze Drexler speruje o nieco rychlejsie. A ked to staci nemu, staci to aj mne
Tak vidim ze aj M135i ma staly prevod privareny k difu, tak ako to maju 135i/335i od urciteho roku. To samozrejme predrazuje aj samotny dif (myslim ze je k tomu nieco potrebne kupit) a samozrejme montaz. Ale to iste sa tyka aj lamelakov, cize to nie je chyba len Torsenu
Inak ceny LSD u 130i su nasledovne, rozdiely v cenach budu platit asi pre vsetky BMW:
Drexler - +-1900€
OSGiken - 1750€
KAAZ - okolo 30 000 KC aj s montazou, podla kurzu Dolaru - od uzivatela Hanz
Wavetrac - 1150€
Quaife - 1250€
Posledne dva su Torseny.
Stranka vsetko ohladne diferencialov od profika
http://www.limitedslip.de/