Samosvorné diferenciály pro BMW
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Jaký typ samosvoru (šnek vs lamelák) je využívanější (vhodnější) u BMW? Na běžné použití v provozu, mi byl doporučen šnek, pro příjemnější uživatelské vlastnosti. Negativem je schopnost přenést výkon, při nulové trakci jednoho kola (např. na ledu) kde chybí kroutící moment.
Lamelák si s tím umí poradit líp, ale je údajně vhodnější spíše pro závodní účely, pro agresivnější reakce při sepnutí.
Se zadním náhonem jsem dlouhodobě v zimě nikdy nejezdil (předohrab, nebo 4x4), tak jsem spíše preferoval možnost větší schopnosti vyjet např. z menší závěje apod. Naopak je tam údajně dvojnásobná cena proti šneku.
Je možné, že maluju čerty na zeď a šnek prokáže dobrou službu, ale rád si jako nováček BMW, nechám poradit.
Jen pro úplnost dodám cenovou nabídku šneka, cca 50 bez daně, vč. montáže z a do auta.. Je tam nutno řezat, frézovat a znovu navařit stálý převod
Lamelák si s tím umí poradit líp, ale je údajně vhodnější spíše pro závodní účely, pro agresivnější reakce při sepnutí.
Se zadním náhonem jsem dlouhodobě v zimě nikdy nejezdil (předohrab, nebo 4x4), tak jsem spíše preferoval možnost větší schopnosti vyjet např. z menší závěje apod. Naopak je tam údajně dvojnásobná cena proti šneku.
Je možné, že maluju čerty na zeď a šnek prokáže dobrou službu, ale rád si jako nováček BMW, nechám poradit.
Jen pro úplnost dodám cenovou nabídku šneka, cca 50 bez daně, vč. montáže z a do auta.. Je tam nutno řezat, frézovat a znovu navařit stálý převod
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Vyuzivanejsi je lamelak, este ked bolo LSD v priplatkovej vybave - boli to lamelaky od ZF. Vhodnejsi? Na to si kazdy musi odpovedat sam, co mu vyhovuje.
Torsen funguje asi hladsie a pracuje so svornostou 0-80%(konkretne Quaife), lamelak ma presne urcenu max. svornost, cize v niektorych pripadoch moze byt citatelnejsi, moze mat predpatie - cize speruje aj ked je koleso v lufte. V aute na kazdodenne pouzitie ale ma viacej nevyhod lamelak - castejsia vymena oleja v dife, vyssie opotrebenie pneu, zvysena spotreba, nutnost lamely po x km vymenit, pripadne nedotacavost/pretacavost. Samozrejme vsetko zavisi od nastavenia a typu lamelaka a nie vsetky lamelaky maju spominane nevyhody - OS Giken ma lamely ktore sa nemusia vymienat, olej sa meni ako v beznych difoch.
Nevyhody Torsenu(kam patri samozrejme aj Quaife) : nie je nastavitelny pri pripadnom doladovani celeho auta, nevie sperovat ked nie je pod plynom (pri brzdeni nervozny zadok) a samozrejme aj to, ze nevie preniest vykon, ak ma na 1 kolese 0 prilnavost, alebo je vo vzduchu. Osobne si myslim ze k takejto situacii na ceste ani okruhu nedojde - na forach sa rypali v tom, ze pri agresivnom prejazde zakrutou alebo obrubnikov sa zadne koleso nazdvihne, ale nemyslim si ze RWD autu s multi-linkom pri prejazde zakrutou nazdvihne koleso, nedajboze aby som jazdil cez obrubniky s kolesami v lufte, asi niektori privela pozeraju DTM... Ked je sneh a lad jazdim na zimnych pneu, preto si nemyslim ze budu mat niekedy pneu nulovu trakciu, osobne si myslim ze je to trochu klise. Uvidim v zime
Nic sa myslim nevyrovna dobre nastavenemu lamelaku, da sa presne zosuladit s autom a docielit vyvazenie podla priania.
Ja mam 130i ako jedine auto, cize som Quaife zvolil z tych dovodov, pri okruhovom alebo ostrejsom aute, ktore je x-te v baraku by som isiel do lamelaku. Ako bonus ma presvedcilo vyjadrenie od AdvEvo-a (pozri kanal na YouTube), ktory mal v jeho 130i Drexlera(lamelak) a pojazdil a podriftoval 130i s Quaife, ze nejaky rozdiel necitil, mozno ze Drexler speruje o nieco rychlejsie. A ked to staci nemu, staci to aj mne
Tak vidim ze aj M135i ma staly prevod privareny k difu, tak ako to maju 135i/335i od urciteho roku. To samozrejme predrazuje aj samotny dif (myslim ze je k tomu nieco potrebne kupit) a samozrejme montaz. Ale to iste sa tyka aj lamelakov, cize to nie je chyba len Torsenu
Inak ceny LSD u 130i su nasledovne, rozdiely v cenach budu platit asi pre vsetky BMW:
Drexler - +-1900€
OSGiken - 1750€
KAAZ - okolo 30 000 KC aj s montazou, podla kurzu Dolaru - od uzivatela Hanz
Wavetrac - 1150€
Quaife - 1250€
Posledne dva su Torseny.
Stranka vsetko ohladne diferencialov od profika http://www.limitedslip.de/
Torsen funguje asi hladsie a pracuje so svornostou 0-80%(konkretne Quaife), lamelak ma presne urcenu max. svornost, cize v niektorych pripadoch moze byt citatelnejsi, moze mat predpatie - cize speruje aj ked je koleso v lufte. V aute na kazdodenne pouzitie ale ma viacej nevyhod lamelak - castejsia vymena oleja v dife, vyssie opotrebenie pneu, zvysena spotreba, nutnost lamely po x km vymenit, pripadne nedotacavost/pretacavost. Samozrejme vsetko zavisi od nastavenia a typu lamelaka a nie vsetky lamelaky maju spominane nevyhody - OS Giken ma lamely ktore sa nemusia vymienat, olej sa meni ako v beznych difoch.
Nevyhody Torsenu(kam patri samozrejme aj Quaife) : nie je nastavitelny pri pripadnom doladovani celeho auta, nevie sperovat ked nie je pod plynom (pri brzdeni nervozny zadok) a samozrejme aj to, ze nevie preniest vykon, ak ma na 1 kolese 0 prilnavost, alebo je vo vzduchu. Osobne si myslim ze k takejto situacii na ceste ani okruhu nedojde - na forach sa rypali v tom, ze pri agresivnom prejazde zakrutou alebo obrubnikov sa zadne koleso nazdvihne, ale nemyslim si ze RWD autu s multi-linkom pri prejazde zakrutou nazdvihne koleso, nedajboze aby som jazdil cez obrubniky s kolesami v lufte, asi niektori privela pozeraju DTM... Ked je sneh a lad jazdim na zimnych pneu, preto si nemyslim ze budu mat niekedy pneu nulovu trakciu, osobne si myslim ze je to trochu klise. Uvidim v zime
Nic sa myslim nevyrovna dobre nastavenemu lamelaku, da sa presne zosuladit s autom a docielit vyvazenie podla priania.
Ja mam 130i ako jedine auto, cize som Quaife zvolil z tych dovodov, pri okruhovom alebo ostrejsom aute, ktore je x-te v baraku by som isiel do lamelaku. Ako bonus ma presvedcilo vyjadrenie od AdvEvo-a (pozri kanal na YouTube), ktory mal v jeho 130i Drexlera(lamelak) a pojazdil a podriftoval 130i s Quaife, ze nejaky rozdiel necitil, mozno ze Drexler speruje o nieco rychlejsie. A ked to staci nemu, staci to aj mne
Tak vidim ze aj M135i ma staly prevod privareny k difu, tak ako to maju 135i/335i od urciteho roku. To samozrejme predrazuje aj samotny dif (myslim ze je k tomu nieco potrebne kupit) a samozrejme montaz. Ale to iste sa tyka aj lamelakov, cize to nie je chyba len Torsenu
Inak ceny LSD u 130i su nasledovne, rozdiely v cenach budu platit asi pre vsetky BMW:
Drexler - +-1900€
OSGiken - 1750€
KAAZ - okolo 30 000 KC aj s montazou, podla kurzu Dolaru - od uzivatela Hanz
Wavetrac - 1150€
Quaife - 1250€
Posledne dva su Torseny.
Stranka vsetko ohladne diferencialov od profika http://www.limitedslip.de/
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Já ji mám taky jako jediné auto, takže asi ten šnek, dík za info.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
já do m4Zlika, i když není primárním autem, taky uvažuju o šnekovi (z důvodu provozně/udržbové menší náročnosti)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
tak už mám taky nabídku od mk-racing na quaife pro m4Zlika : 35 vč dépéhá s tím, že montáž lze (narozdíl od MZ a jeho m135i) udělat DIY.... asi budu mít v zimě ruce od šmíru...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
KUA to je rozdíl
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
jo, alt to sou enem vřitnosti, musí se rozhodit stávající diff, vybrat z něj OEM vřitnosti a strčit tam ty díly od Quaife.... ale vzhledem ke šroubovaným (ne svařovaným spojům) je to udělatelné DIY
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Nechcem spochybnovat nikoho kvality, ale vymienat telo diferencialu v domacich podmienkach? Schopnemu servisu by som to ako-tak dal, ale toto by som si netrufol spravit, ani by som na to nemal spravne nastroje...A to si robim tiez vselico sam
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
kurnik šopa, to sem to zase blbě napsal.... já tím DIY myslel, jako že to nechám udělat u Michala naproti, ne že s m4Zlikem pojedu někam do tramtárie.... a o tom šmíru na rukách to bylo enem obrazně...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Tak som to zle pochopil, DIY som zobral doslovne