Alfa romeo 147
Re: Alfa romeo 147
hele možná to tak dopadne, že nechám 305mm, akorát dám nějaké lepší, páč s těma 330 bude asi docela ojeb... ta brzdovka taky bůh ví od kdy tam je, jestli není ještě původní
každopádně díky za elaborát
jinak teda ještě k mým aktuálním "brzdám":
1) za studena je to fakt slabota, ani při plném brzdění se ani zdaleka nezablokují kola
2) po rozumném zahřátí (po 2 až 5 kolech na CzechRingu) to brzdí vcelku dobře, dá se říct na hranici zablokování kol
3) po přehřátí (7 kol na CzechRingu) to přestane (přestalo) brzdit skoro úplně, účinek tak 50%
každopádně díky za elaborát
jinak teda ještě k mým aktuálním "brzdám":
1) za studena je to fakt slabota, ani při plném brzdění se ani zdaleka nezablokují kola
2) po rozumném zahřátí (po 2 až 5 kolech na CzechRingu) to brzdí vcelku dobře, dá se říct na hranici zablokování kol
3) po přehřátí (7 kol na CzechRingu) to přestane (přestalo) brzdit skoro úplně, účinek tak 50%
V6 + R4 + R4 naturally aspirated ... a drncavá turbo krabice k tomu!
Re: Alfa romeo 147
Tak v tom případě si už pi@u pamatuju Ale už je to taky nějakej pátek,co jsem ty brzdiče upgradovalDallen píše:Je i není. GTA má těhlice 130mm na které jsou brzdiče 305 i 330. Ale samotný brzdič 330 má otvory šroubů o 90°vytočené vůči ose kola takže tam "redukce" je.
Alfa Romeo GTA
Re: Alfa romeo 147
Třmen, ze 166 dáš, ale musel by si použít redukci. Ale nešel by použít kotouč 310 bo by nebylo místo. Takže oprc a zbytečné složitosti (nakonec je jednodusi dat trmen ze 166 na klasickou 156 s normlanim trmenem).
Dal bych nějaké slušné desky, IMHO doporučuju EBC urcite nejsou nejlepsi na svete, ale je to skvely kompromis na denni i okruhove jezdeni. Integrale mozna napise vice.
Plus samozrejmne vymena brzdovky a asi bych pouzil castrol srf
Dal bych nějaké slušné desky, IMHO doporučuju EBC urcite nejsou nejlepsi na svete, ale je to skvely kompromis na denni i okruhove jezdeni. Integrale mozna napise vice.
Plus samozrejmne vymena brzdovky a asi bych pouzil castrol srf
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
- Integrale
- Autoškolák
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát 22 bře 12:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa romeo 147
EBC nějak moc nemusím, ale nikomu to nevnucuju. Červený jsou úplně běžný desky, žlutý brzdí docela dobře, ale vadnou při zahřátí dost rychle a modrý nebo oranžový jsou v běžným provozu nepoužitelný, protože nebrzdí za studena prakticky vůbec, stejně jako Ferodo DS3000.
Pro běžný provoz podle mých zkušeností jsou úplně optimální brzdové desky OMP Road&Sport s kotouči OMP Sport. Je to pohoda, brzdí to od studena, moc to nepráší, nedělá kravál (souč. 0,42 v rozmezí 100–650 °C). DS2500 mají sice o fous vyšší koeficient tření, ale v užším pásmu (za studena brzdí hůř, rychleji se přehřejí a ihned zvadnou a dost práší).
Bohužel největší zkušenosti mám s brzdami, které nejsou moc vhodné pro běžný provoz, minimálně z důvodu odporného skřípání (OMP 971 C nebo TarOx Corsa114+ či Pagid Racing nebo ETF Racing), a které jsou dost agresivní vůči kotoučům, takže tak je pak použití min. kotoučů Compositi prakticky nezbytnost. Mezi kotouči OMP Sport a těmi kompozitními jsou kotouče HPD CAR, které jsou o fous lepší než OMP, o fous dražší, ale výrazně levnější než Compositi. Nicméně nad 0,45 bych raději volil Compositi.
Omnicometition dodává i kotouče a desky pro běžný provoz, ale ještě jsem je nestihl vyzkoušet ve svých podmínkách (když Vám něco půjčí, o čem nevíte, jak to brzdilo s něčím jiným, je to k prdu).
Když tak kotouče 305 x 28 mm OMP Sport mám v Praze, není problém se na ně fyzicky podívat, bohužel jsou čtyřděrové (na Coupé 20v TB) a na svý Kappě mám momentálně kombinaci HPD 310 x 28 mm + OMP 971C, na což se dá taky kouknout. Desky tam jsou jak OMP 971C, tak TaroOx Corsa+, ale pro ty velký třmeny. Kotouče Omnicometition Compositi jsou objednaný v zakázkovým rozměru 310 x 30 mm se zvonem 4 x 98 mm, takže přijdou asi až v září (přes srpen se v IT nemaká).
Pro běžný provoz podle mých zkušeností jsou úplně optimální brzdové desky OMP Road&Sport s kotouči OMP Sport. Je to pohoda, brzdí to od studena, moc to nepráší, nedělá kravál (souč. 0,42 v rozmezí 100–650 °C). DS2500 mají sice o fous vyšší koeficient tření, ale v užším pásmu (za studena brzdí hůř, rychleji se přehřejí a ihned zvadnou a dost práší).
Bohužel největší zkušenosti mám s brzdami, které nejsou moc vhodné pro běžný provoz, minimálně z důvodu odporného skřípání (OMP 971 C nebo TarOx Corsa114+ či Pagid Racing nebo ETF Racing), a které jsou dost agresivní vůči kotoučům, takže tak je pak použití min. kotoučů Compositi prakticky nezbytnost. Mezi kotouči OMP Sport a těmi kompozitními jsou kotouče HPD CAR, které jsou o fous lepší než OMP, o fous dražší, ale výrazně levnější než Compositi. Nicméně nad 0,45 bych raději volil Compositi.
Omnicometition dodává i kotouče a desky pro běžný provoz, ale ještě jsem je nestihl vyzkoušet ve svých podmínkách (když Vám něco půjčí, o čem nevíte, jak to brzdilo s něčím jiným, je to k prdu).
Když tak kotouče 305 x 28 mm OMP Sport mám v Praze, není problém se na ně fyzicky podívat, bohužel jsou čtyřděrové (na Coupé 20v TB) a na svý Kappě mám momentálně kombinaci HPD 310 x 28 mm + OMP 971C, na což se dá taky kouknout. Desky tam jsou jak OMP 971C, tak TaroOx Corsa+, ale pro ty velký třmeny. Kotouče Omnicometition Compositi jsou objednaný v zakázkovým rozměru 310 x 30 mm se zvonem 4 x 98 mm, takže přijdou asi až v září (přes srpen se v IT nemaká).
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
Re: Alfa romeo 147
Ahoj, nechtěl sem zakládat nové téma tak píšu sem.
Chtěl bych si pořídit 147ku. Do oka mi padla tahle http://auto.bazos.cz/inzerat/27172713/A ... 16-JTD.php
Moc se mi líbí ale všichni mě odrazují od Alfy, měl bych jí převážně na ježdění po městě. Nedokážu říct kolik za rok najezdím km protože dosud jsem si auto jen půjčoval od rodičů.
Díky za odpověď
Chtěl bych si pořídit 147ku. Do oka mi padla tahle http://auto.bazos.cz/inzerat/27172713/A ... 16-JTD.php
Moc se mi líbí ale všichni mě odrazují od Alfy, měl bych jí převážně na ježdění po městě. Nedokážu říct kolik za rok najezdím km protože dosud jsem si auto jen půjčoval od rodičů.
Díky za odpověď
- Integrale
- Autoškolák
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát 22 bře 12:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa romeo 147
A čeho žádáš? Ujištění, že to je držák? To není žádné auto, každé bude potřebovat nějakou péči.
Počítej s tím, že se jedná o auto s bezkonkurenční ovladatelností, s nejlepšími jízdními vlastnostmi, jaké v dané kategorii za ty peníze můžeš mít. Logicky z toho zároveň vyplývá, že jsou-li kola v kontaktu s vozovkou více, než je obvyklé, i komponenty podvozku vyžadují více péče, než je obvyklé. Poměrně tvrdé uložení náprav znamená zvýšený hluk a přenos rázů od vozovky, k čemuž přispívá ještě navíc tuhá karoserie, která krutem pazvuky z nekvalitní vozovky nezatlumí. Na ježdění třeba po Praze to není právě nejvhodnější vůz, protože vykazuje na nerovnostech hluk od kol, vibrace a rychlé opotřebení horních ramen (cca 1500 Kč/ks), čepů (cca 600 Kč/ks), tyček stabilizátoru (500/ks) - u JTD občas celé uložení stabiláku či celý stabilák, vzadu obvykle jen silentbloky, u zadních brzd doporučuji nezatahovat ručku "na krev" kvůli samoštelu. Na straně druhé je plusem právě robustní konstrukce karoserie a agregátů. Alfa je spíš na sportovní využití, než na pohyb po městě.
Krom pazvuků od podvozku je třeba počítat s typickými problémy všech vozů využívajících elektroniku Bosch dané doby bez rozdílu značky: tedy jeden debimetr (váha vzduchu) vydrží 15 000 km, zatímco jiný 150 000 km (pozor na "sportovní" vložky filtru vzduchu - mají obyčejně negativní vliv na životnost debimetru), lambda jednou vydrží 150 000 km, jindy 15 00 km a nepředehřívá se nebo padá pod nulu (prasklá keramika), atd., blbě se u ropáka mění žárovky a protože jsou H7, praskají jako o závod (zatímco téměř nevyměnitelné mlhovky H1 neprasknou skoro nikdy) a obecně přístup k některým dílům je problematický. U třídveřáku praskají občas madla dveří. Olej Selenia WR není nejlevnější (i když poslední dobou jdou ceny dost dolů). Na straně druhé JTD je podle mého nejlepší ropák, který můžeš mít, spolehlivý, úsporný a nenáročný, nemá žádnou konstrukční slabinu a i třeba výměna rozvodů není nijak náročná a drahá. Konkrétní auto hodnotit nelze, osobně v ČR nekupuju ani kolečko na vožení hnoje a nakupuju auta zásadně v Itálii.
Já osobně bych na město, kde vládnou rozbité silnice a nerovnosti, možná volil raději měkké, ale kinematicky přitom solidní auto z produkce PSA, ale Alfa pro tehnicky založeného člověka obvykle znamená lásku na první svezení.
Počítej s tím, že se jedná o auto s bezkonkurenční ovladatelností, s nejlepšími jízdními vlastnostmi, jaké v dané kategorii za ty peníze můžeš mít. Logicky z toho zároveň vyplývá, že jsou-li kola v kontaktu s vozovkou více, než je obvyklé, i komponenty podvozku vyžadují více péče, než je obvyklé. Poměrně tvrdé uložení náprav znamená zvýšený hluk a přenos rázů od vozovky, k čemuž přispívá ještě navíc tuhá karoserie, která krutem pazvuky z nekvalitní vozovky nezatlumí. Na ježdění třeba po Praze to není právě nejvhodnější vůz, protože vykazuje na nerovnostech hluk od kol, vibrace a rychlé opotřebení horních ramen (cca 1500 Kč/ks), čepů (cca 600 Kč/ks), tyček stabilizátoru (500/ks) - u JTD občas celé uložení stabiláku či celý stabilák, vzadu obvykle jen silentbloky, u zadních brzd doporučuji nezatahovat ručku "na krev" kvůli samoštelu. Na straně druhé je plusem právě robustní konstrukce karoserie a agregátů. Alfa je spíš na sportovní využití, než na pohyb po městě.
Krom pazvuků od podvozku je třeba počítat s typickými problémy všech vozů využívajících elektroniku Bosch dané doby bez rozdílu značky: tedy jeden debimetr (váha vzduchu) vydrží 15 000 km, zatímco jiný 150 000 km (pozor na "sportovní" vložky filtru vzduchu - mají obyčejně negativní vliv na životnost debimetru), lambda jednou vydrží 150 000 km, jindy 15 00 km a nepředehřívá se nebo padá pod nulu (prasklá keramika), atd., blbě se u ropáka mění žárovky a protože jsou H7, praskají jako o závod (zatímco téměř nevyměnitelné mlhovky H1 neprasknou skoro nikdy) a obecně přístup k některým dílům je problematický. U třídveřáku praskají občas madla dveří. Olej Selenia WR není nejlevnější (i když poslední dobou jdou ceny dost dolů). Na straně druhé JTD je podle mého nejlepší ropák, který můžeš mít, spolehlivý, úsporný a nenáročný, nemá žádnou konstrukční slabinu a i třeba výměna rozvodů není nijak náročná a drahá. Konkrétní auto hodnotit nelze, osobně v ČR nekupuju ani kolečko na vožení hnoje a nakupuju auta zásadně v Itálii.
Já osobně bych na město, kde vládnou rozbité silnice a nerovnosti, možná volil raději měkké, ale kinematicky přitom solidní auto z produkce PSA, ale Alfa pro tehnicky založeného člověka obvykle znamená lásku na první svezení.
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
Re: Alfa romeo 147
Souhlasím s Integrálem, kterej dokonale vystihl jízdní vlastnosti 147. Skvělý auto na vyřádění který perfektně sedí na silnici. Ale jezdit s tim třeba po Praze = tragédie..., nic na český silnice. stejěn tak se sevisem a výměnou dílů, jak říkáš. Ale mám úplně opačnou zkušenost s tou itálií. koupil jsem si ho dovezený z it., nechal zkontrolovat v servisu, projel se s tim, vše bylo oka...ale pak se začali objevovat další a další závady, chybový hlášení řídící jednotky, chcípalo to při startování, měnil jsem všechno možný, v servise si s tim nevěděli rady. začalo mi to bejt divný, zkontroloval jsem si to podle VINu a zjistil jsem,ž e to má najeto 200 000km víc. než mě to docvaklo, už jsem do toho naládoval pěknej balík, takže jsem si to už nechal, ale nikdy víc auto z Itálie...navíc to na mě i mluvilo italsky a to není nic pro mě!
Re: Alfa romeo 147
Jsem tu nová, omlouvám se, ale kdyžtak to smázněte a přesměrujte mě správně.
Mám problém se svojí alfičkou, první za celých 5 let a potřebovala bych poradit či spíše doporučit někoho, kdo by jej vyřešil.
Alfa mi ze dne na den přestala startovat a píše CODE, samozřejmě kartu s aktivačním kódem jsem nedostala. Bylo i v servise a nic s tím neudělali, že se do toho nechtějí hrabat a jediné co mi poradili, bylo sehnat někoho přes alfy a elektrikáře, který by mi zresetoval a přehrál řídící jednotku v motoru či věděl, jak to rozjet, jinak při nejhorším by snad pomohla nová jednotka nebo spínací skříňka, která ale vychází vcelku dost.
Proto sháním někoho, kdo se nachází poblíž Hodonína a je ochotný mi za dobrou cenu rozjet alfu. Opravdu se mi startovat přes odpojení baterky pořád nechce.
Kdyžtak do zprávy. Děkuji moc Všem, kdo by věděli co s tím
Mám problém se svojí alfičkou, první za celých 5 let a potřebovala bych poradit či spíše doporučit někoho, kdo by jej vyřešil.
Alfa mi ze dne na den přestala startovat a píše CODE, samozřejmě kartu s aktivačním kódem jsem nedostala. Bylo i v servise a nic s tím neudělali, že se do toho nechtějí hrabat a jediné co mi poradili, bylo sehnat někoho přes alfy a elektrikáře, který by mi zresetoval a přehrál řídící jednotku v motoru či věděl, jak to rozjet, jinak při nejhorším by snad pomohla nová jednotka nebo spínací skříňka, která ale vychází vcelku dost.
Proto sháním někoho, kdo se nachází poblíž Hodonína a je ochotný mi za dobrou cenu rozjet alfu. Opravdu se mi startovat přes odpojení baterky pořád nechce.
Kdyžtak do zprávy. Děkuji moc Všem, kdo by věděli co s tím
Re: Alfa romeo 147
Ahoj, bohužel neporadím, ale zkus to tady : http://www.alfisti.cz/
MG - radost až na kost.
Re: Alfa romeo 147
V motoraku jsou relatka a velmi casto u nich uhnijou draty
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko