Alfa romeo 147
Re: Alfa romeo 147
A jinak samozřejmně, asi to budeš mít rovnou i na výměnu oleje takže cca 7 litrů selenie racing 10W60.
Při rozvodech výměna chladící kapaliny ideál Paraflu UP+ Důkladnej proplach.
+Je fajn si koupit těsnění pod víká ventilů+ loctite 5910 na přechody a těsnění sání
Při rozvodech výměna chladící kapaliny ideál Paraflu UP+ Důkladnej proplach.
+Je fajn si koupit těsnění pod víká ventilů+ loctite 5910 na přechody a těsnění sání
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Alfa romeo 147
jj o tom těsnění mi servismen říkal ... a samozřejmě leju jedině selenii racing
V6 + R4 + R4 naturally aspirated ... a drncavá turbo krabice k tomu!
- Integrale
- Autoškolák
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát 22 bře 12:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa romeo 147
Arnie J:
http://www.competizione.cz/2/147/3.2%25 ... /?count=96
Pak jsou pro sportovní účely super kotouče Omnicompetizione, obruče + zvony, vychází kolem 20 000 Kč sada na předek a ty je super kombinovat s deskama OMP 971C. To brzdí fakt super. Kotouče HPD CAR nebo OMP Sport je lepší kombinovat s deskama OMP Road&Sport, což brzdí solidně.
Výfuky CSC jsou z nerezového plechu, takže vydrží a navíc jsou laděný.
Rozvodová sada je asi za desítku, klíňák + kladka asi za 1200 a pumpa za 2800 Kč.
Co se týká samosvoru, jde o to, zda šnek (jako Q2/Quaife či ATB) nebo lameláč (BRTM, Carenini, Mondo, ZF).
Šnek je semiaktivní, ale jeho charakteristika je daná a nelze ji jakkoli měnit, lameláč je pasivní, ale seřiditelný.
V případě zájmu e-mail: info@competizione.cz
http://www.competizione.cz/2/147/3.2%25 ... /?count=96
Pak jsou pro sportovní účely super kotouče Omnicompetizione, obruče + zvony, vychází kolem 20 000 Kč sada na předek a ty je super kombinovat s deskama OMP 971C. To brzdí fakt super. Kotouče HPD CAR nebo OMP Sport je lepší kombinovat s deskama OMP Road&Sport, což brzdí solidně.
Výfuky CSC jsou z nerezového plechu, takže vydrží a navíc jsou laděný.
Rozvodová sada je asi za desítku, klíňák + kladka asi za 1200 a pumpa za 2800 Kč.
Co se týká samosvoru, jde o to, zda šnek (jako Q2/Quaife či ATB) nebo lameláč (BRTM, Carenini, Mondo, ZF).
Šnek je semiaktivní, ale jeho charakteristika je daná a nelze ji jakkoli měnit, lameláč je pasivní, ale seřiditelný.
V případě zájmu e-mail: info@competizione.cz
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
Re: Alfa romeo 147
Je i není. GTA má těhlice 130mm na které jsou brzdiče 305 i 330. Ale samotný brzdič 330 má otvory šroubů o 90°vytočené vůči ose kola takže tam "redukce" je.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
- Integrale
- Autoškolák
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát 22 bře 12:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa romeo 147
Taky si myslím, že má Dallen pravdu a malý třmeny (pro kotouče 305 mm) jsou "starýho typu", tedy AXIÁLNÍ tzn. upevněný souose s poloosou, zatímco velký třmeny (pro kotouče 330 mm) jsou "novýho typu", RADIÁLNÍ tzn. upevněný kolmo k poloose.
Je pravda, že Kappa 20v TB a 166 V6 TB/3.0 měly velký třmeny pro kotouče 310-330 mm "starýho typu", tedy axiální, ale tam se obávám, že byla rozteč těhlice větší (150 mm). Stejně to měl Lancer Evo VI-VIII a další, tehdy se to tak běžně dělalo. Pak se ukázalo, že je jednodušší dělat jeden třmen a řešit rozdíly vidličkama a 159, Giulietta a další už mají výhradně radiální upevnění třmenu. Mají to tak prakticky i všechny sportovní a závodní brzdový kity.
Jen alibisticky, na tý 166 byly zase oba druhy, velký i malý, ale oba byly "starýho typu", tedy axiální (kotouče byly 310 mm).
Určitým řešením by byla záměna radiálních a axiálních třmenů, ale obávám se, že ta rozteč je fakt jiná (můžu na přání příležitostně změřit, starý velký axiální třmeny mám).
Je pravda, že Kappa 20v TB a 166 V6 TB/3.0 měly velký třmeny pro kotouče 310-330 mm "starýho typu", tedy axiální, ale tam se obávám, že byla rozteč těhlice větší (150 mm). Stejně to měl Lancer Evo VI-VIII a další, tehdy se to tak běžně dělalo. Pak se ukázalo, že je jednodušší dělat jeden třmen a řešit rozdíly vidličkama a 159, Giulietta a další už mají výhradně radiální upevnění třmenu. Mají to tak prakticky i všechny sportovní a závodní brzdový kity.
Jen alibisticky, na tý 166 byly zase oba druhy, velký i malý, ale oba byly "starýho typu", tedy axiální (kotouče byly 310 mm).
Určitým řešením by byla záměna radiálních a axiálních třmenů, ale obávám se, že ta rozteč je fakt jiná (můžu na přání příležitostně změřit, starý velký axiální třmeny mám).
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
Re: Alfa romeo 147
Integrale ví o čem mluví
Rozteč je na radiálních a axiálních odlišná.
Co se týče alfy tak 147,156, GT je rozteč 130mm kotouče 305,330
166 má rozteč 150mm 310mm kotouče (jinak rozteč děr na naboji).
Jinak stejne třmeny jsou i na pežotech aj. zrovna u pežotu je nějak 119.něco. Ale dá se to řešit redukcí.
Rozteč je na radiálních a axiálních odlišná.
Co se týče alfy tak 147,156, GT je rozteč 130mm kotouče 305,330
166 má rozteč 150mm 310mm kotouče (jinak rozteč děr na naboji).
Jinak stejne třmeny jsou i na pežotech aj. zrovna u pežotu je nějak 119.něco. Ale dá se to řešit redukcí.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Alfa romeo 147
takže brzdy ze 166 použít nemůžu?
V6 + R4 + R4 naturally aspirated ... a drncavá turbo krabice k tomu!
- Integrale
- Autoškolák
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát 22 bře 12:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa romeo 147
Musela by se nechat udělat vidlička.
Jinak ty kotouče 305 lze koupit ve verzi Compositi od Omnicomeptition. Je to rotor z temperované litiny s velkým obsahem uhlíku a střed je výkovek z hliníkové slitiny, jako to mají soutěžní auta. Jsou sice dražší (kolem 15 000 Kč pár; ve starém e-shopu je ještě nemáme, v novém ale budou a již je lze objednávat), ale nevibrují jako jednodílné kotouče, ani když se použijí desky se součinitelem tření 0,45 a vyšším (např. OMP 971C nebo přímo destičky Omnicomeptition či ETF Racing). Pak může zůstat nejen třmen, ale i kola (330 mm znamenají min. 17" ráfky = nejde tam ani 16" rezerva).
Ono se někdy nesprávně říká, že se kotouče zkroutí, ale když je pak přeměříte, tak jsou v klidu naprosto rovné. Obvykle se jedná buď o okamžitou tepelnou dilataci vzniklou nepravidelným prostupem tepla kotoučem v kombinaci s expanzí přehřátého vzduchu a prachu z desky, která nejčastěji vzniká ve střední fázi brždění. Jakmile se při zahřátých brzdách šlajfuje pořádně, efekt vibrací zmizí. Nejčastěji se objevuje na dálnici, kdy jsou kotouče a jejich středy studené, rotor kotouče se okamžitě brzděním zahřeje od desky, ale střed zůstává studený. Tomu právě předchází ty kotouče Compositi.
Navíc při použití keramických destiček se často stává, že dotyčný člověk prudce šlajfuje, a pak zastaví a stojí na brzdě, což znamená velký a dlouhodobý přenos tepla z desky na kotouč v jednom místě, kde se pak tvoří ultratvrdá austenitická struktura a v daném místě pak deska vlastně "odskočí" od kotouče, výsledkem čehož jsou opět vibrace. Pozná se to tak, že na kotouči jsou jakoby obtisky desky. Někdy se to dá rozbrzdit (zahřát brzdy a pak 5-7x naplno zašlajfovat třeba ze 180 km/h na 40 km/h), někdy je potřeba kotouč mírně stočit, ale pokud je kotouč do hloubky posetý otisky desky, nepomůže nic a musí se vyhodit.
Předejít "kroucení" kotoučů pak lze snadno - stačí prostě nestát na rozpálených brzdách.
Navíc to chce taky pravidelně měnit brzdovou kapalinu a používat kvalitní min. DOT4.
Pokud se vše sečte, ukáže se, že 305 mm obvykle stačí.
http://www.omnicompetition.com/italiano ... 2&tpv=auto
Jinak ty kotouče 305 lze koupit ve verzi Compositi od Omnicomeptition. Je to rotor z temperované litiny s velkým obsahem uhlíku a střed je výkovek z hliníkové slitiny, jako to mají soutěžní auta. Jsou sice dražší (kolem 15 000 Kč pár; ve starém e-shopu je ještě nemáme, v novém ale budou a již je lze objednávat), ale nevibrují jako jednodílné kotouče, ani když se použijí desky se součinitelem tření 0,45 a vyšším (např. OMP 971C nebo přímo destičky Omnicomeptition či ETF Racing). Pak může zůstat nejen třmen, ale i kola (330 mm znamenají min. 17" ráfky = nejde tam ani 16" rezerva).
Ono se někdy nesprávně říká, že se kotouče zkroutí, ale když je pak přeměříte, tak jsou v klidu naprosto rovné. Obvykle se jedná buď o okamžitou tepelnou dilataci vzniklou nepravidelným prostupem tepla kotoučem v kombinaci s expanzí přehřátého vzduchu a prachu z desky, která nejčastěji vzniká ve střední fázi brždění. Jakmile se při zahřátých brzdách šlajfuje pořádně, efekt vibrací zmizí. Nejčastěji se objevuje na dálnici, kdy jsou kotouče a jejich středy studené, rotor kotouče se okamžitě brzděním zahřeje od desky, ale střed zůstává studený. Tomu právě předchází ty kotouče Compositi.
Navíc při použití keramických destiček se často stává, že dotyčný člověk prudce šlajfuje, a pak zastaví a stojí na brzdě, což znamená velký a dlouhodobý přenos tepla z desky na kotouč v jednom místě, kde se pak tvoří ultratvrdá austenitická struktura a v daném místě pak deska vlastně "odskočí" od kotouče, výsledkem čehož jsou opět vibrace. Pozná se to tak, že na kotouči jsou jakoby obtisky desky. Někdy se to dá rozbrzdit (zahřát brzdy a pak 5-7x naplno zašlajfovat třeba ze 180 km/h na 40 km/h), někdy je potřeba kotouč mírně stočit, ale pokud je kotouč do hloubky posetý otisky desky, nepomůže nic a musí se vyhodit.
Předejít "kroucení" kotoučů pak lze snadno - stačí prostě nestát na rozpálených brzdách.
Navíc to chce taky pravidelně měnit brzdovou kapalinu a používat kvalitní min. DOT4.
Pokud se vše sečte, ukáže se, že 305 mm obvykle stačí.
http://www.omnicompetition.com/italiano ... 2&tpv=auto
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz