Jak na meziplyny?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Japa
Autoškolák
Příspěvky: 53
Registrován: pon 13 kvě 18:09
Bydliště: Karviná

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Japa »

Chcete-li se přesvědčit, zda-li už umíte meziplyn bez škubání a bez prokluzu spojky, tak si vemte skleničku s vodou nebo ať to stojí za to tak s mlékem, naplňte ji centimetr pod okraj a položte na přístrojovou desku nebo podlahu. Plynule se rozjeďte na 80 - 100 km/h a bez spojky přeřaďte ze čtverky na trojku, pokud sklenička i tekutina zůstanou na svém místě – umíte řadit s meziplynem. :)
Vy, kteří se bojíte řadit bez spojky, zkuste ve čtyřicítce zařadit jedničku.
Panda
BRZ
Allspace
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od EL_XEL »

KFL píše:Otazka - co je pro vas dobre udelany meziplyn? Ze trefite otacky ci ze vam paka zajede do kvaltu bez jakyhokoli zadrhnuti, nebo oboji?
Dobře udělaný meziplyn je jako dobrý sex. To prostě poznáš!
slon
Autoškolák
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08 čer 21:01

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od slon »

tak som dnes konecne trochu pochopil preco robit double clutch (DC) a nie len rev match (RM, to je ked spojku stlacim len raz), ale mam stale este jednu otazku k tomu.
Ak rozdelime cely pohon na motor (od motora k spojke), prvu cast prevodovky (od spojky po prevod v prevodovke) a druhu cast prevodovky (od prevodu - ozubenych koliesok az po cestu) tak pri podradeni bez DC aj RM synchrony v prevodovke rovnaju rychlost prvej casti prevodovky kym sa nezaradi prevod s druhou castou prevodovky a spojka potom s tymto vsetkym rovna otacky motora, cize spojka aj synchrony dostanu zabrat.
Pri rev match je sice uz rychlost motora rovnana plynom ale rychlost prvej casti prevodovky je stale rovnana synchronmi. Oproti normalnemu preradeniu sa setri spojka (a ozubene kolieska v prevodovke ale tym je to aj tak jedno lebo zazivaju ovela horsie pod plnym plynom).
Pri double clutch synchrony nerobia nic, rychlost motora je rovnana plynom a rychlost prvej casti prevodovky cez spojku.

Nuz a teraz konecne otazka: ak sa pri DC narovnava rychlost prvej casti prevodovky motorom a spojkou (synchrony nerobia nic) a pri RM sa zase narovnava synchronmi (spojka nerovna nic) tak nemam to z hladiska opotrebovania jedno ci robim DC alebo len RM? Pri jednom setrim synchrony, pri druhom spojku. Z hladiska udrzby mi teda vychadza to bud striedat alebo robit to, co setri suciastku z tychto dvoch ktora ma nizsi faktor "cena za vymenu x chulostivost" (to neviem ktora je).
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Bond007 »

slon píše:tak som dnes konecne trochu pochopil preco robit double clutch (DC) a nie len rev match (RM, to je ked spojku stlacim len raz), ale mam stale este jednu otazku k tomu.
Ak rozdelime cely pohon na motor (od motora k spojke), prvu cast prevodovky (od spojky po prevod v prevodovke) a druhu cast prevodovky (od prevodu - ozubenych koliesok az po cestu) tak pri podradeni bez DC aj RM synchrony v prevodovke rovnaju rychlost prvej casti prevodovky kym sa nezaradi prevod s druhou castou prevodovky a spojka potom s tymto vsetkym rovna otacky motora, cize spojka aj synchrony dostanu zabrat.
Pri rev match je sice uz rychlost motora rovnana plynom ale rychlost prvej casti prevodovky je stale rovnana synchronmi. Oproti normalnemu preradeniu sa setri spojka (a ozubene kolieska v prevodovke ale tym je to aj tak jedno lebo zazivaju ovela horsie pod plnym plynom).
Pri double clutch synchrony nerobia nic, rychlost motora je rovnana plynom a rychlost prvej casti prevodovky cez spojku.

Nuz a teraz konecne otazka: ak sa pri DC narovnava rychlost prvej casti prevodovky motorom a spojkou (synchrony nerobia nic) a pri RM sa zase narovnava synchronmi (spojka nerovna nic) tak nemam to z hladiska opotrebovania jedno ci robim DC alebo len RM? Pri jednom setrim synchrony, pri druhom spojku. Z hladiska udrzby mi teda vychadza to bud striedat alebo robit to, co setri suciastku z tychto dvoch ktora ma nizsi faktor "cena za vymenu x chulostivost" (to neviem ktora je).
ja myslim ze hlavnim ucelem je rychlost a lehkost razeni, ne setreni jednotlivých casti... a RM se lehkosti s DC nedaji srovnat...pokud to clovek trefi :D
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
KFL
Řidič začátečník
Příspěvky: 196
Registrován: pát 21 říj 10:05

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od KFL »

Hladkost razeni na pace ok, ale byt rychlejsi pri DC/PM proti RM/FM proste nejde. Je tam jeden stisk spojky navic :).
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Bond007 »

KFL píše:Hladkost razeni na pace ok, ale byt rychlejsi pri DC/PM proti RM/FM proste nejde. Je tam jeden stisk spojky navic :).
to jo, ale není tam pak ani ta hladkost ;)
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od jarka »

To je podobný jako když jsme měřili zrychlení 0-200 a já ztrácel cca 0,15s při každém přeřazení oproti klukovi co tam jezdil se mnou. Jenže z něj pak vypadlo, že už měnil 4 převodovky :D . Za to mi ta celková 1s fakt nestojí, takže radši pěkně pijánko a ať to trpí co nejmíň (asi tím taky trochu omlouvám to, že při práci s fofrklackem jsem přeci jen trochu lama...).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
KFL
Řidič začátečník
Příspěvky: 196
Registrován: pát 21 říj 10:05

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od KFL »

Bond007 píše:
KFL píše:Hladkost razeni na pace ok, ale byt rychlejsi pri DC/PM proti RM/FM proste nejde. Je tam jeden stisk spojky navic :).
to jo, ale není tam pak ani ta hladkost ;)
Hladkost na páce ne, hladkost v jízdě jo :).
Je to fuk, stejně furt dělám DC/PM, baví mě, jak šalptáka lehce klouže v kulise a rychlost přijde, doufám, nějak sama s praxí ;).
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Jsem
Autoškolák
Příspěvky: 31
Registrován: stř 19 čer 20:54

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Jsem »

Ahoj mohl by mi prosím někdo poradit nějakou značku obuvi s širokou podražkou v oblasti nartu? Mám relativně úzkou nohu takže meziplyny(špička-špička) jsou prakticky nemožné...Děkuji Pavel.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5666
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Snowman000 »

Myslim, ze akekolvek polobotky budu fajn, pripadne tenisky s tenkou, ale pevnou v krute, podrazkou...mne sa osvedcili tieto:
Obrázek
No urcite by som sa vyhol vsetkym tym "soferskym" teniskam, tie su prave v tom mieste uplne naprd uzke.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Odpovědět