Podtáčení motoru
Re: Podtáčení motoru
Já jezdim město výhradně na 5° a při padesátce je to cca 1500 otáček. Na kvalty 1-3 se auto dokáže vschopit i z cca 1000-1100 ot/min, ale takhle to podtáčim jenom na jedný křižovatce, kterou mam na to naučenou, jinak pod těch 1400-1500 moc nechodim. A dělam to hlavně z důvodu, že při 1500 motor skoro neslyšim, přo dvoutisících už o sobě dává vědět a to je ve městě zbytečný a akorát to svádí šlapat na plyn.
TSs
Re: Podtáčení motoru
zlate motory, kde je 1200 otacek beznych v 80% normalniho provozu
Re: Podtáčení motoru
Kamarád jezdí v 1.4 felicii a systémově ten motor podtáčí. Prakticky se při svý jízdě nikdy nedostane přes zelený pole otáčkoměru (myslím, že ve feldě končí někde kolem 3000). Není mu cizý jízda do kopce na 5 při nějakých 1200 otáčkách (když s ním jedu tak trpím za ten motor), ale motor se docela drží a zatím bez problémů.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Podtáčení motoru
Tak ono taky záleží jaký je to motor, v jakých otáčkách má nejvyšší mazací tlak oleje, jaký má průběh točivého momentu atd. Nějaké V8 se běžně převalují kolem 1000 otáček bez problémů, zatímco nedomrlý čtyřválec tak bude brečet. A taky záleží na tom jak s autem člověk jede. Při ustálené rychlosti nižší otáčky většinou až tak nevadí, ale jet v nich pod zátěží není dobré, což ostatně člověk často i slyší.
Ain´t nobody got time for that
Re: Podtáčení motoru
Tak to čumím. Já Když jedu na 4 pod 2000 a jemně přidám plyn, tak slyším, jak má motor hrubší chod, kterej zmizí až tak za 2200 (u té 4.)Pajjoun píše:Já jezdim město výhradně na 5° a při padesátce je to cca 1500 otáček. Na kvalty 1-3 se auto dokáže vschopit i z cca 1000-1100 ot/min, ale takhle to podtáčim jenom na jedný křižovatce, kterou mam na to naučenou, jinak pod těch 1400-1500 moc nechodim. A dělam to hlavně z důvodu, že při 1500 motor skoro neslyšim, přo dvoutisících už o sobě dává vědět a to je ve městě zbytečný a akorát to svádí šlapat na plyn.
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: Podtáčení motoru
Má trošku hrubší chod, ale né moc a je prostě tišší v těch nižších. A já mam 1.6, takže se bude projevovat jinak než tvuj. A to že by si motor přál víc otáček dává na jevo o kus níž, než já jezdim. Z těch patnácti set klidně zrychlí, pokud neni kopec hore, ale v těch pětku nemam.
TSs
Re: Podtáčení motoru
Bez problémů jezdím na pětku po městě cca 55 tacho. A to s Coltem i Focusem. Pokud je to po rovině, nebo z kopce, tak to ničemu nevadí. Ani sluchem nepozoruji, že by motor nějak protestoval. Při potřebě akcelerace podřadím na tři, kdy to už obstojně jede.
Re: Podtáčení motoru
S tym poddtacanim to urcite zavisi na motore. U mna (3.0i R6) sa hlavne po meste pohybujem bezne okolo 1300-1400, nie dlhodobo, ale bezne (sice castejsie nad 4000 ) a pride mi to, ze ten motor ani nemrkne a dokonca este aj celkom ochotne potiahne.
www.tomaskroner.com
Re: Podtáčení motoru
1300 až 1400 ot. můžu po rovině jezdit i s 1,2
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: Podtáčení motoru
Jak se kterým autem, můj dvoulitr v těchto otáčkách značně protestuje už jen při snaze udržet rychlost...Smrťák píše:1300 až 1400 ot. můžu po rovině jezdit i s 1,2
Ain´t nobody got time for that