Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
Chcete-li se přesvědčit, zda-li už umíte meziplyn bez škubání a bez prokluzu spojky, tak si vemte skleničku s vodou nebo ať to stojí za to tak s mlékem, naplňte ji centimetr pod okraj a položte na přístrojovou desku nebo podlahu. Plynule se rozjeďte na 80 - 100 km/h a bez spojky přeřaďte ze čtverky na trojku, pokud sklenička i tekutina zůstanou na svém místě – umíte řadit s meziplynem.
Vy, kteří se bojíte řadit bez spojky, zkuste ve čtyřicítce zařadit jedničku.
Vy, kteří se bojíte řadit bez spojky, zkuste ve čtyřicítce zařadit jedničku.
Panda
BRZ
Allspace
BRZ
Allspace
Re: Jak na meziplyny?
Dobře udělaný meziplyn je jako dobrý sex. To prostě poznáš!KFL píše:Otazka - co je pro vas dobre udelany meziplyn? Ze trefite otacky ci ze vam paka zajede do kvaltu bez jakyhokoli zadrhnuti, nebo oboji?
Re: Jak na meziplyny?
tak som dnes konecne trochu pochopil preco robit double clutch (DC) a nie len rev match (RM, to je ked spojku stlacim len raz), ale mam stale este jednu otazku k tomu.
Ak rozdelime cely pohon na motor (od motora k spojke), prvu cast prevodovky (od spojky po prevod v prevodovke) a druhu cast prevodovky (od prevodu - ozubenych koliesok az po cestu) tak pri podradeni bez DC aj RM synchrony v prevodovke rovnaju rychlost prvej casti prevodovky kym sa nezaradi prevod s druhou castou prevodovky a spojka potom s tymto vsetkym rovna otacky motora, cize spojka aj synchrony dostanu zabrat.
Pri rev match je sice uz rychlost motora rovnana plynom ale rychlost prvej casti prevodovky je stale rovnana synchronmi. Oproti normalnemu preradeniu sa setri spojka (a ozubene kolieska v prevodovke ale tym je to aj tak jedno lebo zazivaju ovela horsie pod plnym plynom).
Pri double clutch synchrony nerobia nic, rychlost motora je rovnana plynom a rychlost prvej casti prevodovky cez spojku.
Nuz a teraz konecne otazka: ak sa pri DC narovnava rychlost prvej casti prevodovky motorom a spojkou (synchrony nerobia nic) a pri RM sa zase narovnava synchronmi (spojka nerovna nic) tak nemam to z hladiska opotrebovania jedno ci robim DC alebo len RM? Pri jednom setrim synchrony, pri druhom spojku. Z hladiska udrzby mi teda vychadza to bud striedat alebo robit to, co setri suciastku z tychto dvoch ktora ma nizsi faktor "cena za vymenu x chulostivost" (to neviem ktora je).
Ak rozdelime cely pohon na motor (od motora k spojke), prvu cast prevodovky (od spojky po prevod v prevodovke) a druhu cast prevodovky (od prevodu - ozubenych koliesok az po cestu) tak pri podradeni bez DC aj RM synchrony v prevodovke rovnaju rychlost prvej casti prevodovky kym sa nezaradi prevod s druhou castou prevodovky a spojka potom s tymto vsetkym rovna otacky motora, cize spojka aj synchrony dostanu zabrat.
Pri rev match je sice uz rychlost motora rovnana plynom ale rychlost prvej casti prevodovky je stale rovnana synchronmi. Oproti normalnemu preradeniu sa setri spojka (a ozubene kolieska v prevodovke ale tym je to aj tak jedno lebo zazivaju ovela horsie pod plnym plynom).
Pri double clutch synchrony nerobia nic, rychlost motora je rovnana plynom a rychlost prvej casti prevodovky cez spojku.
Nuz a teraz konecne otazka: ak sa pri DC narovnava rychlost prvej casti prevodovky motorom a spojkou (synchrony nerobia nic) a pri RM sa zase narovnava synchronmi (spojka nerovna nic) tak nemam to z hladiska opotrebovania jedno ci robim DC alebo len RM? Pri jednom setrim synchrony, pri druhom spojku. Z hladiska udrzby mi teda vychadza to bud striedat alebo robit to, co setri suciastku z tychto dvoch ktora ma nizsi faktor "cena za vymenu x chulostivost" (to neviem ktora je).
Re: Jak na meziplyny?
ja myslim ze hlavnim ucelem je rychlost a lehkost razeni, ne setreni jednotlivých casti... a RM se lehkosti s DC nedaji srovnat...pokud to clovek trefislon píše:tak som dnes konecne trochu pochopil preco robit double clutch (DC) a nie len rev match (RM, to je ked spojku stlacim len raz), ale mam stale este jednu otazku k tomu.
Ak rozdelime cely pohon na motor (od motora k spojke), prvu cast prevodovky (od spojky po prevod v prevodovke) a druhu cast prevodovky (od prevodu - ozubenych koliesok az po cestu) tak pri podradeni bez DC aj RM synchrony v prevodovke rovnaju rychlost prvej casti prevodovky kym sa nezaradi prevod s druhou castou prevodovky a spojka potom s tymto vsetkym rovna otacky motora, cize spojka aj synchrony dostanu zabrat.
Pri rev match je sice uz rychlost motora rovnana plynom ale rychlost prvej casti prevodovky je stale rovnana synchronmi. Oproti normalnemu preradeniu sa setri spojka (a ozubene kolieska v prevodovke ale tym je to aj tak jedno lebo zazivaju ovela horsie pod plnym plynom).
Pri double clutch synchrony nerobia nic, rychlost motora je rovnana plynom a rychlost prvej casti prevodovky cez spojku.
Nuz a teraz konecne otazka: ak sa pri DC narovnava rychlost prvej casti prevodovky motorom a spojkou (synchrony nerobia nic) a pri RM sa zase narovnava synchronmi (spojka nerovna nic) tak nemam to z hladiska opotrebovania jedno ci robim DC alebo len RM? Pri jednom setrim synchrony, pri druhom spojku. Z hladiska udrzby mi teda vychadza to bud striedat alebo robit to, co setri suciastku z tychto dvoch ktora ma nizsi faktor "cena za vymenu x chulostivost" (to neviem ktora je).
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Hladkost razeni na pace ok, ale byt rychlejsi pri DC/PM proti RM/FM proste nejde. Je tam jeden stisk spojky navic .
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Re: Jak na meziplyny?
to jo, ale není tam pak ani ta hladkostKFL píše:Hladkost razeni na pace ok, ale byt rychlejsi pri DC/PM proti RM/FM proste nejde. Je tam jeden stisk spojky navic .
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
To je podobný jako když jsme měřili zrychlení 0-200 a já ztrácel cca 0,15s při každém přeřazení oproti klukovi co tam jezdil se mnou. Jenže z něj pak vypadlo, že už měnil 4 převodovky . Za to mi ta celková 1s fakt nestojí, takže radši pěkně pijánko a ať to trpí co nejmíň (asi tím taky trochu omlouvám to, že při práci s fofrklackem jsem přeci jen trochu lama...).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak na meziplyny?
Hladkost na páce ne, hladkost v jízdě jo .Bond007 píše:to jo, ale není tam pak ani ta hladkostKFL píše:Hladkost razeni na pace ok, ale byt rychlejsi pri DC/PM proti RM/FM proste nejde. Je tam jeden stisk spojky navic .
Je to fuk, stejně furt dělám DC/PM, baví mě, jak šalptáka lehce klouže v kulise a rychlost přijde, doufám, nějak sama s praxí .
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Re: Jak na meziplyny?
Ahoj mohl by mi prosím někdo poradit nějakou značku obuvi s širokou podražkou v oblasti nartu? Mám relativně úzkou nohu takže meziplyny(špička-špička) jsou prakticky nemožné...Děkuji Pavel.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5666
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na meziplyny?
Myslim, ze akekolvek polobotky budu fajn, pripadne tenisky s tenkou, ale pevnou v krute, podrazkou...mne sa osvedcili tieto:
No urcite by som sa vyhol vsetkym tym "soferskym" teniskam, tie su prave v tom mieste uplne naprd uzke.
No urcite by som sa vyhol vsetkym tym "soferskym" teniskam, tie su prave v tom mieste uplne naprd uzke.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...