Podtáčení motoru
Podtáčení motoru
Myslím, že by nebylo špatný založit toto téma i zde. Především by mě zajímal váš názor po přečtení článku, kde technik ze škoda auto říká, že podtáčení dnešním motorům nevadí. http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv
Já se musím přiznat, že i po tomto vyjádření prostě nějak nemám srdce nechat motor převalovat motor víc pod 2000rpm (benzín) a diesel pod 1500. Možná je to chyba, ale mám prostě blok, když slyším dunění
Já se musím přiznat, že i po tomto vyjádření prostě nějak nemám srdce nechat motor převalovat motor víc pod 2000rpm (benzín) a diesel pod 1500. Možná je to chyba, ale mám prostě blok, když slyším dunění
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: Podtáčení motoru
Já si myslím, že záleží na spoustě faktorů. Pokud jedeš z mírného kopce, nebo po rovince, tak 1500 rpm na pětku určitě ničemu v motoru škodit nebude. Pokud ovšem chceš akccelerovat, nebo pojedeš do kopce, tak bych řekl, že to jíž něčemu vadit bude. Nicméně já se řídím sluchem a ne otáčkama
2.0i 107kW
Re: Podtáčení motoru
zalezi samozrejme na typu motoru a na tom kde jedes. Po rovine neni problem jet i u benzinu na 1200 rpm, ostatne vidim to u aut s AT, kde to hodi kvalt tak, ze u dizlu jezdim bezne na 1200 rpm
Re: Podtáčení motoru
DSGčko u 2.0TFSI mi při plynulé 50kmh jízdě městem řadilo šestku, takže se to taky motalo v úplně směšných číslech...
Re: Podtáčení motoru
tak DSG se s tim moc nemaže, taky jsem koukal když mi do kopce točilo 1400ot (TDI 125kw v Superbu) až na S se s tim dalo normálně jezdit
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!
Re: Podtáčení motoru
+1šmoula píše:Já si myslím, že záleží na spoustě faktorů. Pokud jedeš z mírného kopce, nebo po rovince, tak 1500 rpm na pětku určitě ničemu v motoru škodit nebude. Pokud ovšem chceš akccelerovat, nebo pojedeš do kopce, tak bych řekl, že to jíž něčemu vadit bude. Nicméně já se řídím sluchem a ne otáčkama
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Podtáčení motoru
S benzínovým motorem jezdím běžně od 1500 otáček. Stačí trochu sluchu a víš, kdy to jede v pohodě a kdy se motor již trápí. Po rovinkách po městě v pohodě na 5 převodový stupeň.
Tátovi také řadí DSG hrozně brzy a drží motor v otáčkách i pod 2000, a to se bavíme o jízdě po městě (benzín 2.0 TSi).
Tátovi také řadí DSG hrozně brzy a drží motor v otáčkách i pod 2000, a to se bavíme o jízdě po městě (benzín 2.0 TSi).
Re: Podtáčení motoru
Toho jsem si všiml taky, drží to hrozně dole a po zadupnutí se to může zbláznit, jak podřazuje Já si teda i s automatem cvakám rychlosti sám, moc mě nebaví jezdit na Dvasco píše:DSGčko u 2.0TFSI mi při plynulé 50kmh jízdě městem řadilo šestku, takže se to taky motalo v úplně směšných číslech...
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: Podtáčení motoru
Záleží na jak nízký otáčky budeš jezdit a jak moc budeš motor zatěžovat. S klesajícíma otáčkama klesá i tlak od olejového čerpadla a motor se hůř maže. Proto taky není úplně ideální nechat motor dlouho běžet na volnoběh. Pro můj motor jsou prý minimální otáčky kolem 1800, takže já se to snažím dodržovat a pod tyto otáčky nejdu. Opět tyto otáčky závisí na typu motoru.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Podtáčení motoru
Taky se víceméně snažím podle zvuku, u mýho Brava to jde dobře, protože to slyším ještě celkem obstojně. Taky záleží na kvaltu, na 2 klidně chvíli jedu i na 1500, ale na 4 a 5 už pod dva nejdu (pokud nejedu z kopce), protože slyším, jak už to "brblá"
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i