Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Brus píše: takhle samozřejmě ano, na tento typ zatížení je to konstruované. problém karbonu je v "úrazech" na které není projektovaný, což znamená pády. když to trefí třeba pařez bokem, nebo při troše štěstí stačí mít i řidítka v takové výšce, že při vytočené trefí horní rámovou trubku a potom při pádu a rychlém střetu do ní udělají zboku díru.
Nevidel jsi jak na konci mydlili ramem to betonu a co to vsechno vyrzelo? To s riditky nechapu kdyz se vsechny ramy svazuji od hlavovky dolu. Nemyslis spis zavadeni korunky vidlice o spodek ramovky? Navic se karbonovy ram da zalepit.
U alu ramu se zborti stena a koncis. Karbonovy ram bych bral hned skoda, ze cena za zajimave ramy je 60k ...
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2529
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

mohl to zkusit bokem, ale proč ne, drží to. Otázkou je, kolik toho materiálu tam je a jestli to není na úkor hmotnosti a taky to není chrtí rám.

a s řidítky je to přesně jak píšu, rámy mají různý sloping, představce různý sklon a jsou kola, kde to jde přímo koncem řidítek (případně pákama) na trubku. A ano karbon se naštěstí dá zalepit.
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Vroom Spousta XCčkařů nechodí moc za sedlo a vozí proto páčky brzd hodně dolů - pak i přes sloping páčky naráží na rám
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Dnes jsem byl projet SingleBe

Tomas byl velmi ochotný a s kamarádem jeli s námi a provedli nás po jejich trailech. Dnešní sestava - referenční 26" full Specialized Stumpjumper (120mm verze), SingleBe RAW, SingleBe Variator s hazkou, SingleBe Cute (HT 26").

Na Cute nechtěl dobrovolně jezdit nikdo. Když jsem na něj po 29" sedl, připadal jsem si jak medvěd na kole v cirkusu. Musel jsem se přesvědčit, že to není dětské kolo. Stump je dobrý bike, ale po 200m jsem ho po 10km na 29" vrátil, protože sice byl pořád nejpohodlnější, ale to kolo bylo pocitově strašně malé a nejelo. RAW a Variator je čistě o preferencích. Raw je hravější, ale v daném setupu měl o 3cm výš řidítka, což mi dost vadilo. V blátě si kraťoučká stavba vybírala daň nánosy. Variator má malinko delší Z stavbu a kratší přední

Poznatky (individuální):
29" je jezdivější, pohodlnější, stabilnější, ale ne na úkor ovladatelnosti. 29" pláště mají delší stopu a větší grip. Z toho plynou pozitivní vlastnosti.
raději rovná řidítka než vlaštovky
ideální šířka řidítek je 770-780mm (variator měl 810)
jistěji se cítím na XC nižším posedu než vyšším vzpřímenějším enduro posedu
Tufo MTB Galusky jsou super, jen v blátě to už nedávaly (do bláta neměly vzorek)
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Dodal bych, ze vysse zminene poznatky byly ovlivneny znacne specifickou geometrii singlebe raw ramu. Napr. moje 26 bude znacne stabilnejsi diky opet velmi specificke geo.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Jel jsi vůbec na SBčku?

Jestli máš freerida, tak díky položenější hlavovce budeš stabilnější od ostatních 26", ale jak to dopadne oproti 29er je otázka. Tam mají kola samotná delší stopu.. On ten stump je z 26" z delších. Navíc srovnávat 26 free s XC 29 není košér.

Mě pobavilo jak DH na Sea Otter vyhrál borec na 29" Enduru :))

Mé pocity se shodují s tímto http://youtu.be/6k4EYdSlXNk
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Moje kolo bude porad stabilnejsi s 65,5° ve predu a rozvorem nejakych 1180-1190. To nove enduro je jedina zajimava 29, ma to kratkou zadni stavbu (pouze 430mm, stejne jako SB raw ;-) ) diky cemuz je prijemne zivi a castecne eliminuje nemotornost velkych kol, ale porad tu jsou vyhody 29 kol. Doufam, ze ho nekdy vyzkousim.
Jo a stump se 120mm je uz pekna vykopavka, z toho bych nevyvozoval zadny zavery :-D
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Otázka byla, jestli jen teoretizuješ jako 95% uživatelů BF, nebo se bavíme o reálných zkušenostech...

BTW SB staví trailmaster- 27,5" a 140mm zdvih
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Hehe ty mas nejakou averzi vuci 26, ac firmy masiruji sec se da, stale je mozny na 26 vesele bikovat, neni potreba mit 29 nebo 27,5 :-)
Vyzkousej neco ve stylu stumpjumpera fsr evo, urcite nebudes litovat :-)
Kupujes SingleBe?
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16739
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Vrooom píše:Moje kolo bude porad stabilnejsi s 65,5°
předpokládám, že myslíš úhel hlavové trubky, že?

ty woe, imho cokoli mimo 69-71° je naprosto neovladatelné - buď křižník umějící jezdit enem rovně nebo vratká sfiňa...

mám 70.5° a je to supr
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět