Octavia III
Re: Octavia III
To nechápu jak vůbec si mohl někdo dovolit srovnávat něco s Oct. (jakoukoliv) když to je třída sama pro sebe
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
neřekl bych, že to je kategorie sama pro sebe...ale srovnávat to s i40, kde uvnitř smrdí plasty, má to nepřesné řazení a dávaj na to slevu ve stovkách tisíc již za hezký úsměv v salónu - to fakt ne.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Octavia III
Srovnání i40 a Oktávky je zajímavé v tom, že jsou to auta v jiných třídách, ale v podobných cenových kategoriích. K oktávce třídně patří i30, přestože si to většina škoda-fans nechce připustit. Ovšem třídy jsou jen šedivá teorie, podle toho si snad nikdo auto nekupuje.
Já i40 nepovažuji za špatné auto, ovšem vadí mi cenová politika, kdy ještě nedávno byl holobyt v ceníku za 800 tisíc. Navíc pouze dva slabé motory: 1.7CRDi a 2.0i. Jejich kamna sice dokážou jezdit za málo a pokud nejsou v zátěži jsou celkem kultivovaná, ale mě osobně chybí výkonová rezerva pro libovolné předjíždění.
Správně bys měl proti i40 stavět Superb nebo Passat, který se dá koupit za podobné peníze
U korejců beru i30 a i40 za to rozumnější, co lze od Hyundaie koupit.
Já i40 nepovažuji za špatné auto, ovšem vadí mi cenová politika, kdy ještě nedávno byl holobyt v ceníku za 800 tisíc. Navíc pouze dva slabé motory: 1.7CRDi a 2.0i. Jejich kamna sice dokážou jezdit za málo a pokud nejsou v zátěži jsou celkem kultivovaná, ale mě osobně chybí výkonová rezerva pro libovolné předjíždění.
Správně bys měl proti i40 stavět Superb nebo Passat, který se dá koupit za podobné peníze
U korejců beru i30 a i40 za to rozumnější, co lze od Hyundaie koupit.
Re: Octavia III
Nabídka motorů startuje s jednotkou 1,6 TDI Green tec o výkonu 77 kW (105 k), která v novém modelu Octavia Combi 4×4 vykazuje spotřebu 4,5 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 119 g/km. Tento motor se kombinuje s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. Maximální točivý moment 250 Nm je k dispozici v rozsahu od 1 500 do 2 750 ot/min. S touto základní motorizací zrychluje nová Octavia Combi 4×4
z 0 na 100 km/h za 11,7 sekund a dosahuje maximální rychlosti 188 km/h.
Nejvýkonnější naftovou motorizací je 2,0 TDI Green tec o výkonu 110 kW (150 k). V kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou spotřebuje průměrně 4,9 l nafty na 100 km a emisí CO2 124 g/km. Špička točivého momentu 320 Nm je dostupná mezi 1 750 a 3 000 ot/min. Maximální rychlost činí 213 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,7 sekund.
Vrcholem nabídky je 1,8 TSI Green tec o výkonu 132 kW (180 k), dodávaný výhradně s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Kombinovaná spotřeba činí 6,7 l/100 km, emise CO2 pak 156 g/km. Maximální točivý moment 280 Nm dosahuje agregát v rozmezí 1 350 až 4 500 ot/min. Octavia Combi 4×4 tímto motorem jezdí až 227 km/h. Z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhých 7,5 sekund.
Bez bodů
Re: Octavia III
Tak podle testu v německém AMS to vypadá, že nová OIII RS bude docela lítat. V AMS srovnávali nové GTI (pravda, paket performance 230k) s konkurencí a GTI je celkem znatelně rychlejší.
BMW 125i / Ford Focus ST / Mercedes-Benz A250 / VW Golf GTi Performance
0-100 kph: 6,7 s / 6,6 s / 6,6 s / 6,2 s
0-200 kph: 28,7 s / 27,1 s / 28,8 s / 24,2 s
Nutno podotknout, že AMS má obvykle horší časy (testuje se 2 osobami a plnou nádrží), takže je možné, že jinde GTI dosáhne 0-200 km/h okolo 22s a OIII RS by na tom mohla být podobně. Když si vezmu, že stará RS6 (450k) to dávala za 18s, tak se nám dynamika v přímce docela slušně posunula.
BMW 125i / Ford Focus ST / Mercedes-Benz A250 / VW Golf GTi Performance
0-100 kph: 6,7 s / 6,6 s / 6,6 s / 6,2 s
0-200 kph: 28,7 s / 27,1 s / 28,8 s / 24,2 s
Nutno podotknout, že AMS má obvykle horší časy (testuje se 2 osobami a plnou nádrží), takže je možné, že jinde GTI dosáhne 0-200 km/h okolo 22s a OIII RS by na tom mohla být podobně. Když si vezmu, že stará RS6 (450k) to dávala za 18s, tak se nám dynamika v přímce docela slušně posunula.
Re: Octavia III
po shlédnutí nešního videja -pj- za kniplem Oct II 1.8TSI (to byl zase konzért, kdykoli sleduju -pj- v akci taxi vždycky uvědomím, jakej sem vedle něj žabař jezdící přískokama...) začínám mít dojem, že "nová" 1.8TSI v "nové" oftáce je výrazně, ale opravdu výrazně hlučnější než "stará" 1.8TSI ve dvojkové Oftáce (sem asi rok jezdil skautíka 1.8TSI a bylo to úúúúúžasně tiché...)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Octavia III
Tu novou 1,8 jsem měl půjčenou a nepřišla mi hlučněhší než moje současná 1,4 TSI. Kamera asi trochu zkresluje.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
pár poznatků k O3 - aktuálně jezdím v O3 kombi 2.0TDI 110kW 6MT
--> kombi mi přijde, na našich nehezkých silnicích, citelně neklidnější než liftback
--> na nekvalitních silnicích proniká dovnitř nehezký hluk od kol (17")
--> klima je nastavena na "intenzivní mód" a na AUTO stejně nechladí, jak by se slušelo. Musím ručně nastavit kam má foukat + sílu větráku a pak je to ok. Na AUTO je to příliš ECOzdechlé
--> u předních dveří jsou plasty měkčené - stejný materiál jako palubka; u zadních dveří ten plast vypadá sice stejně, ale je tvrdý, jako v nějakém Junioru
--> příjemně mne překvapila spotřeba, která se i při dálniční 160tce drží u 6l
--> ECOvTIP mne pobavil Pozitivní je, že tyhle blbosti lze v menu vypnout.
--> kombi mi přijde, na našich nehezkých silnicích, citelně neklidnější než liftback
--> na nekvalitních silnicích proniká dovnitř nehezký hluk od kol (17")
--> klima je nastavena na "intenzivní mód" a na AUTO stejně nechladí, jak by se slušelo. Musím ručně nastavit kam má foukat + sílu větráku a pak je to ok. Na AUTO je to příliš ECOzdechlé
--> u předních dveří jsou plasty měkčené - stejný materiál jako palubka; u zadních dveří ten plast vypadá sice stejně, ale je tvrdý, jako v nějakém Junioru
--> příjemně mne překvapila spotřeba, která se i při dálniční 160tce drží u 6l
--> ECOvTIP mne pobavil Pozitivní je, že tyhle blbosti lze v menu vypnout.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
musím taky pochválit levné rádio SWING, které sice nevypadá moc vábně (plast všude, kam se podíváš!), ale komunikuje zcela bez problémů i s nejnovějšími telefony, což u HF od VW nebývá zvykem:
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Octavia III
umí si stáhnout i kontakty které jsou uložené v Google účtu?