Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
S hliníkem jsem skončil. To je matroš na rám na houby.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistické vlákno
Tak pravda, ale lepší je už jen carbon. A tím se konečně dostáváme ke kvalitním kolům.
http://cestovani.idnes.cz/kolo-jaroslav ... a-kolo_ptp
http://cestovani.idnes.cz/kolo-jaroslav ... a-kolo_ptp
Re: Cyklistické vlákno
Uhlíš časem degraduje. Stačí mi, jak se mění jeho vlastnosti a křehne na SQ raketách. To je (kvůli váze) matroš pro závodníky, co rámy mají od sponzorů, nebo pro zanícené cyklisty, co rámy mění po max. 4 letech.
Pro mě je budoucnost v oceli nebo Ti. A samozřejmě 29".
Pro mě je budoucnost v oceli nebo Ti. A samozřejmě 29".
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Kde se pise, ze carbon degraduje? U plno kol se pouziva kvuli vetsi tuhosti nez AL.
Re: Cyklistické vlákno
po úderu kameněm odhozeným předním kolem degraduje kuwa rychle....
imho cabroň na mtb never ever...
i dyž hliník praská, 5-7 let je imho výdrž OK
chtěl bych někdy vyzkoušet nejakýho litespeeda Ti (samozřejmě 26"), ale na druhou stranu, dát 50+ enem za samotný rám
imho cabroň na mtb never ever...
i dyž hliník praská, 5-7 let je imho výdrž OK
chtěl bych někdy vyzkoušet nejakýho litespeeda Ti (samozřejmě 26"), ale na druhou stranu, dát 50+ enem za samotný rám
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Jak se to veme, drahej carbon toho vydrzi dost
http://www.pinkbike.com/news/santa-cruz ... t-lab.html clanek pro ty ktere to zajima.
http://www.pinkbike.com/news/santa-cruz ... t-lab.html clanek pro ty ktere to zajima.
Re: Cyklistické vlákno
Myslím, že to psal Brus.
Mým primárním sportem je squash a tam se v raketách karbon rozšířil mnohem dříve. Samozřejmě jsou různé typy uhlí, ale je to spíš otázka času než že by některý vydržel a druhý ne. Do detailu jsem to neřešil, ale mám pocit, že problém je v pojivu uhlíkovýh vláken, což je nějaká zapečená pryskyřice a ta degraduje.
Mým primárním sportem je squash a tam se v raketách karbon rozšířil mnohem dříve. Samozřejmě jsou různé typy uhlí, ale je to spíš otázka času než že by některý vydržel a druhý ne. Do detailu jsem to neřešil, ale mám pocit, že problém je v pojivu uhlíkovýh vláken, což je nějaká zapečená pryskyřice a ta degraduje.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
K videu. Ne že bych se chtěl zastávat hlíny, ale pokud opět vyjdu ze své zkušenosti s ničením karbonu v raketách (tak 2-3 ročně), tak ten rám je mrtvý daleko před tím, než viditelně prakne. Stejně jako u AL čekali až se ohne, přičemž praskliny mohly být i dřív, tak i C vytvoří praskliny mnohem dřív a ještě nějakou dobu drží, než rupne úplně. Je ale pak 100% že praskne.
I tak si myslím, že C je lepší než AL, ale levný C s méně kvalitním pojivem je velké riziko a kvalitní C už poměrem výkon/cena nepřekoná ocel - pro normálního člověka. Je fakt, že C se dá snadno opravovat.
I tak si myslím, že C je lepší než AL, ale levný C s méně kvalitním pojivem je velké riziko a kvalitní C už poměrem výkon/cena nepřekoná ocel - pro normálního člověka. Je fakt, že C se dá snadno opravovat.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
taxem asi (skoro úplně) vyřešil problém zadní brzdy vydávající zvuky podřezávaného prascata...
třmen včetně mezivložky sem svázal ke spojce rámu dvěma nebo třema Wacopáskáma dotaženým na fest... a je téměř úplně po zvuku... takže jednoznačná konstrukční vada, hrubé opomenutí vlastní tuhosti/vlastních frekvencí.... no, co by halt člověk chtěl od špešlu, že....
asi to zajdu zblejsknout...
třmen včetně mezivložky sem svázal ke spojce rámu dvěma nebo třema Wacopáskáma dotaženým na fest... a je téměř úplně po zvuku... takže jednoznačná konstrukční vada, hrubé opomenutí vlastní tuhosti/vlastních frekvencí.... no, co by halt člověk chtěl od špešlu, že....
asi to zajdu zblejsknout...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
takhle samozřejmě ano, na tento typ zatížení je to konstruované. problém karbonu je v "úrazech" na které není projektovaný, což znamená pády. když to trefí třeba pařez bokem, nebo při troše štěstí stačí mít i řidítka v takové výšce, že při vytočené trefí horní rámovou trubku a potom při pádu a rychlém střetu do ní udělají zboku díru.Vrooom píše:Jak se to veme, drahej carbon toho vydrzi dost
http://www.pinkbike.com/news/santa-cruz ... t-lab.html clanek pro ty ktere to zajima.
Pravda vyděsí