Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

S hliníkem jsem skončil. To je matroš na rám na houby.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
ultima ratio
Letec
Příspěvky: 1192
Registrován: sob 18 čer 19:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ultima ratio »

Tak pravda, ale lepší je už jen carbon. A tím se konečně dostáváme ke kvalitním kolům.
http://cestovani.idnes.cz/kolo-jaroslav ... a-kolo_ptp
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Uhlíš časem degraduje. Stačí mi, jak se mění jeho vlastnosti a křehne na SQ raketách. To je (kvůli váze) matroš pro závodníky, co rámy mají od sponzorů, nebo pro zanícené cyklisty, co rámy mění po max. 4 letech.

Pro mě je budoucnost v oceli nebo Ti. A samozřejmě 29".
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Kde se pise, ze carbon degraduje? U plno kol se pouziva kvuli vetsi tuhosti nez AL.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

po úderu kameněm odhozeným předním kolem degraduje kuwa rychle.... :D

imho cabroň na mtb never ever...

i dyž hliník praská, 5-7 let je imho výdrž OK

chtěl bych někdy vyzkoušet nejakýho litespeeda Ti (samozřejmě 26"), ale na druhou stranu, dát 50+ enem za samotný rám
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Jak se to veme, drahej carbon toho vydrzi dost ;-)

http://www.pinkbike.com/news/santa-cruz ... t-lab.html clanek pro ty ktere to zajima.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Myslím, že to psal Brus.

Mým primárním sportem je squash a tam se v raketách karbon rozšířil mnohem dříve. Samozřejmě jsou různé typy uhlí, ale je to spíš otázka času než že by některý vydržel a druhý ne. Do detailu jsem to neřešil, ale mám pocit, že problém je v pojivu uhlíkovýh vláken, což je nějaká zapečená pryskyřice a ta degraduje.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

K videu. Ne že bych se chtěl zastávat hlíny, ale pokud opět vyjdu ze své zkušenosti s ničením karbonu v raketách (tak 2-3 ročně), tak ten rám je mrtvý daleko před tím, než viditelně prakne. Stejně jako u AL čekali až se ohne, přičemž praskliny mohly být i dřív, tak i C vytvoří praskliny mnohem dřív a ještě nějakou dobu drží, než rupne úplně. Je ale pak 100% že praskne.

I tak si myslím, že C je lepší než AL, ale levný C s méně kvalitním pojivem je velké riziko a kvalitní C už poměrem výkon/cena nepřekoná ocel - pro normálního člověka. Je fakt, že C se dá snadno opravovat.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

taxem asi (skoro úplně) vyřešil problém zadní brzdy vydávající zvuky podřezávaného prascata...

třmen včetně mezivložky sem svázal ke spojce rámu dvěma nebo třema Wacopáskáma dotaženým na fest... a je téměř úplně po zvuku... takže jednoznačná konstrukční vada, hrubé opomenutí vlastní tuhosti/vlastních frekvencí.... no, co by halt člověk chtěl od špešlu, že.... :D

asi to zajdu zblejsknout...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2529
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

Vrooom píše:Jak se to veme, drahej carbon toho vydrzi dost ;-)

http://www.pinkbike.com/news/santa-cruz ... t-lab.html clanek pro ty ktere to zajima.
takhle samozřejmě ano, na tento typ zatížení je to konstruované. problém karbonu je v "úrazech" na které není projektovaný, což znamená pády. když to trefí třeba pařez bokem, nebo při troše štěstí stačí mít i řidítka v takové výšce, že při vytočené trefí horní rámovou trubku a potom při pádu a rychlém střetu do ní udělají zboku díru.
Pravda vyděsí
Odpovědět