Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Jo kemp byl mega super hyper xD paradni, to co predvadel Jirka Fikejz bylo neuveritelne, ocelaky taky vypadaly paradne, ale nevim jestli je to dobra volba pro mmiru, tohle jsou kola pro znalce a lidi co si na nich chteji hrat, mela hravejsi geometrie, ne? Hodne kratkou CS.
Ja konecne otestoval novy shimano brzdy, velike nadseni, funguji vyborne.
Ja konecne otestoval novy shimano brzdy, velike nadseni, funguji vyborne.
Re: Cyklistické vlákno
Jak jsem psal - byl jsem na biku poprvé po min. 6 měsících, tak jsem s Jirkou nejezdil, ale byl jsem s druhou skupinou (ocelákama). Nějaké videa jsem viděl.
Pro mě (co mi říkali kluci) se opět ukázalo, že důležité je umět a bike je podružný. Vždyť Jirka na AM (a u nás kluci na ocelácích HT) dávali věci, co nesjeli lidi na endurech. Jasně - pro EN, Freeride, DH už jsou zdvihy důležité, hlavně kvůli dropům, ale na XC/trail použití je full "jen" o tom, že odpustí jezdci chyby a darují mu komfort. Kluci na SBčkách po kořenech jezdili rychleji a s větší lehkostí než my ostatní na fullech. Jasně, nám by SB nakopali prdel a pováleli nás, ale o tom to je - kluci to uměli, my ne.
Tím chci říct, že na XC/Trail a i AM použití to není o kolu, ale o jezdci.. Proto bych razantně odmítl tvrzení, že SB je pro znalce apod. Proč proboha? To kolo má nějaké vlastnosti a bude vyhovovat všem, kteří ty vlastnosti ocení.
1) je to 29" - má daleko větší průchodnost, daleko větší grip ve výjezdu (tak jak u 26" mají fully větší grip než HT, tady je zadní odpružení nahrazeno většími koly)
2) je to ocel - větší komfort - opět nahrazuje full - na XC bych řekl 100%, na trailech min. na 80%
Takže tady máme výhody 29" a komfort trail fullu. Zato snadnější a méně nákladnou údržbu, a to kolo jde víc za pedálem, nepropadá se, neuhýbá Z stavba.
Kluci říkali, že RAW stavěli na traily a spíš jako XC, jeslti je hravější a díky tomu eliminovali nevýhodu 29" v "menší ovladatelnosti" neposoudím (nemám zkušenost s jinýma 29") , ale pro mě to bylo stejně ovladatelné jako moje 26". To beru jako výhodu a ne nevýhodu. (Je možné, že PP má pravdu a jiné 29" jsou méně ovladatelné)
Zatím samé výhody pro snad kohokoliv.
Ale nevýhody jsou tu taky - vyšší váha a cena. Díky vyšší váze bude zřejmě pomalejší než AL 29"...
SB je, jako ocelová 29", velmi výjimečné kolo. Něco oproti konkurenci dává, a něco si zase bere. Zjednodušeně řečeno je to komfort vs. rychlost.
Mě osobně okouzlilo - nabídněte mi někdo 25tis. za Canyona a zítra volám Tomasovi, a jedu si s ním domluvit RAW. Možná i za 20 bych o tom uvažoval. Jízda na oceli je jiná než na AL, pro mě je lepší. Myslím si, že AL je (bylo) dobré řešení pro závodníky, ale pro turisty byla ocel lepší. Dost možná bycho dnes vůbec éru fullů nezažívali, kdyby si lidé nenechali vnutit AL. Carbon neznám, ale ze zkušenosti s SQ raketama, které po 1-2 letech drasticky změní vlastnosti mi pro turisty co mění bike 1x za x let nepřijde jako nejlepší nápad. vyzkoušeno nemám.
Pro mě (co mi říkali kluci) se opět ukázalo, že důležité je umět a bike je podružný. Vždyť Jirka na AM (a u nás kluci na ocelácích HT) dávali věci, co nesjeli lidi na endurech. Jasně - pro EN, Freeride, DH už jsou zdvihy důležité, hlavně kvůli dropům, ale na XC/trail použití je full "jen" o tom, že odpustí jezdci chyby a darují mu komfort. Kluci na SBčkách po kořenech jezdili rychleji a s větší lehkostí než my ostatní na fullech. Jasně, nám by SB nakopali prdel a pováleli nás, ale o tom to je - kluci to uměli, my ne.
Tím chci říct, že na XC/Trail a i AM použití to není o kolu, ale o jezdci.. Proto bych razantně odmítl tvrzení, že SB je pro znalce apod. Proč proboha? To kolo má nějaké vlastnosti a bude vyhovovat všem, kteří ty vlastnosti ocení.
1) je to 29" - má daleko větší průchodnost, daleko větší grip ve výjezdu (tak jak u 26" mají fully větší grip než HT, tady je zadní odpružení nahrazeno většími koly)
2) je to ocel - větší komfort - opět nahrazuje full - na XC bych řekl 100%, na trailech min. na 80%
Takže tady máme výhody 29" a komfort trail fullu. Zato snadnější a méně nákladnou údržbu, a to kolo jde víc za pedálem, nepropadá se, neuhýbá Z stavba.
Kluci říkali, že RAW stavěli na traily a spíš jako XC, jeslti je hravější a díky tomu eliminovali nevýhodu 29" v "menší ovladatelnosti" neposoudím (nemám zkušenost s jinýma 29") , ale pro mě to bylo stejně ovladatelné jako moje 26". To beru jako výhodu a ne nevýhodu. (Je možné, že PP má pravdu a jiné 29" jsou méně ovladatelné)
Zatím samé výhody pro snad kohokoliv.
Ale nevýhody jsou tu taky - vyšší váha a cena. Díky vyšší váze bude zřejmě pomalejší než AL 29"...
SB je, jako ocelová 29", velmi výjimečné kolo. Něco oproti konkurenci dává, a něco si zase bere. Zjednodušeně řečeno je to komfort vs. rychlost.
Mě osobně okouzlilo - nabídněte mi někdo 25tis. za Canyona a zítra volám Tomasovi, a jedu si s ním domluvit RAW. Možná i za 20 bych o tom uvažoval. Jízda na oceli je jiná než na AL, pro mě je lepší. Myslím si, že AL je (bylo) dobré řešení pro závodníky, ale pro turisty byla ocel lepší. Dost možná bycho dnes vůbec éru fullů nezažívali, kdyby si lidé nenechali vnutit AL. Carbon neznám, ale ze zkušenosti s SQ raketama, které po 1-2 letech drasticky změní vlastnosti mi pro turisty co mění bike 1x za x let nepřijde jako nejlepší nápad. vyzkoušeno nemám.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
ref jiný pocit z jízdy na CrMo vs. Alu: já to mám přesně naopak, jízda na chliniku je pro mě příjemnější než na oceli, bo hliník má větší vlastní útlum a ten rám tak "nerezonuje" ve vyšších harmonických
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
při rázech od "podvozku" se ocelák víc chvěje a rezonuje
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
a ešče inak: zvoní jako ladička
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
to imho ovlivnuje spise na stavba toho ramu (uhly, prumery, druhy svaru) nez material. ram kola jsem nikdy nemeril, mozna zkusim, az to svoje budu mit, ale nezda se mi, ze by mohl mit tak nizkou rezonancni frekvenci, aby se to dalo citit. nezvonilo ti neco jineho?
a k diskusi: ja rychlost nepotrebuju, spise trvanlivost, tak je mi ta ocel sympatictejsi (dojmologie samozrejme).
a k diskusi: ja rychlost nepotrebuju, spise trvanlivost, tak je mi ta ocel sympatictejsi (dojmologie samozrejme).
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Cyklistické vlákno
dyž ocel, tak ale pájená, ne svařovaná!
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
"pro znalce" z toho duvodu, ze to kolo ma extra kratkou zadni stavbu na 29, slo krasne na zadni to se hodi pri tezsi jizde v terenu.
Neni u tech kol moznost jen jednoplacky ve predu? Nevim jestli to je vhodne kolo pro cloveka co ho chce z donuceni a nic mu cyklistika nerika. Trochu jako kdybych koupil sve matce mercedesa AMG a pritom nikdy nejela vic nez 90. Rekl bych ze mmira vic oceni lepsi razeni nez genialni geosku ocelaku. Ja bych ocelaka bral taky, navic vypadaly krasne, na fb je galerka z jezdeni.
Byl jsi oba dny? V nedeli bylo nadherne, ale i v sobotu se to dalo. Toulcovy mastale jsou kouzelny misto, doufam ze se vratim co nejdriv.
Neni u tech kol moznost jen jednoplacky ve predu? Nevim jestli to je vhodne kolo pro cloveka co ho chce z donuceni a nic mu cyklistika nerika. Trochu jako kdybych koupil sve matce mercedesa AMG a pritom nikdy nejela vic nez 90. Rekl bych ze mmira vic oceni lepsi razeni nez genialni geosku ocelaku. Ja bych ocelaka bral taky, navic vypadaly krasne, na fb je galerka z jezdeni.
Byl jsi oba dny? V nedeli bylo nadherne, ale i v sobotu se to dalo. Toulcovy mastale jsou kouzelny misto, doufam ze se vratim co nejdriv.
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistické vlákno
Ocel je moc těžká.