Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Tak asi mám REBU vadnou, protože podle tohoto je dost tuhá

FOXka zklamala. Jsem čekal, že REBU překoná. (Video nemám, ale z vlastního pohledu se mi REBA koutí víc než FOXka na videu :( )
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

MMira:
jeslti sis ještě kolo nevybral, mám pro tebe tip SingleBe Raw - kolo Ti postaví na míru. cena okolo 35.tis.
http://www.singlebe.com/produkt/testovacka-singlebe/

http://vimeo.com/63249849

Byl jsem na campu technické jízdy, co sem dával tuším Vrooom, kde jsem si měl možnost si RAW vyzkoušet (vodil nás tam kluk z onoho videa - je to majitel firmy a sám ta kola dělá) a je úžasný (to kolo)! Funguje dokonale.

Vyjel jsem dnes letos poprvé, takže jsem byl mimo, ale i tak několik (subjektivních) poznatků:
- na XC a Trail je 26" mrtvé. Výhody 29" jsou brutální. To je zcela jiná dimenze. Upřímně - stát se mi něco s mým rámem (115/115 full), kupuju RAW. To kolo je neskutečně pohodlné (testováno na kořenech) a přitom se nikam nepropadá, nikde neuhýbá (což dělají všechny fully).
- možná pohodlí bylo důsledkem toho, že odladěný SUNTOUR EPICON je úplně jinde než REBA, mnohem lepší a přitom levnější
- je možné, že pohodlí 29" RAWu bylo i díky tomu, že to je ocelák, z hliníkové 29" bych tak odvázaný asi nebyl
- Avidy jsou na prd. Shimana jsou lepší kotoučovky
- průchodnost, záběr, klid29" je bezkonkurenční. Pocit nestability jsem neměl. Zatáčel velmi ochotně.

Takže za mě - HT 26" rozhodně ne. Full nad 140mm pro mě nemají nejmenší smysl. RAW (protože to je ocelák) bych za 26" full asi vyměnil, ale ještě bych si to chtěl vyzkoušet na celodenním tripu. Ještě musím vyzkoušet 29" full.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

hardtail s SLXem a 12 a půl kilama za 39tisíc? imho to má hodnotu tak patnáct max...

sem neska byl taky (letos podruhé) na bajku... 26" .... a neměnil byc, ta obratnost, svižnost.... a když to moc drncá, tak slezu....

btw (ref pětatřicet): nedal sem za něj víc a přesto tam mám (skoro) nejvyšší možnou výbavu a váhu jen lehounce přes 10kilo...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od mmira »

ne, jeste nevybral, zatim resim pracovni a zdravotni problemy, kvuli kterym sedim na prdeli doma a nehybu se vubec.

dik za tip, jen doufam, ze kdyz si to koupim, tak nebudu muset vyskakovat na metrove zidky (dolu by to slo), ze :-D
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

pavproch:
jel jsi na 29"?

ta cena je dána tím, že je to custom-made ocelák... Nevím, jestli vydrží víc al nebo cr-mo, ale o AL se říká, že po 4 letech je AL mrtvý...
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2529
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

Al měkne, stejně jako karbon.
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

a ocel?
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

hliník má plus mínus stejnöu životnost jako Cr-Mo ocel

a) lu 6061T6 (svařovaný, tepelně upravený po svařování) Cannodale mi prdnul (ve středu, ve svaru) po 5 letech @30tis km (pevná vidle)
b) custom made (fillet brazed, ne svařovaný) Cr-Mo rám Schmier mi prdnul (ve středu, zákl. materiál v tepelně ovlivněné zóně vedle spoje) po 6 letech@20tis km (první půlka nájezdu pevná vidle, pak RockShox)
c) Alu 7001 (svařovaný, bez tepelné úpravy) Author Egoist mi prdnul (ve středu, ve svaru) po 7 letech@20 tis km (vidle Manitou)

tožtak, no...

(ty kilometry jsou aspoň z 80% terén, po asphaltu odjakživa jezdím minimálně a s odporem)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

1) otázka byla jestli jsi někdy ujel nějaké metry na 29"
2) jako technik bys měl chápat že je rozdíl mezi změnami vlastností materiálu a zlomením rámu. A navíc pokud vím, tak ocel se dala vždy znovu svařit - u AL se to nedělalo
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

ad 1) sorry, sem to přehlíd... jo, jel, krátce na HT29" Spešl Stump.... vůbec mě to neoslovilo, neobratné, dlouhé, velké, těžší než 26"

ad 2) ani na cannondalu, ani na Authoru jsem žádné měknutí nepozoroval. Jo, ocel je lépe opravitelná než hliník, ale i ten se při troše snahy nechá opravit...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět