Pokud vezmu v potaz své zkušenosti, tak je tohle velmi nereálný příklad. Drtivá většina řidičů, která vjede do levého, si předjede, co potřebuje, bez nějakého extra ohledu na to, co je za ním. Možná se mohou cítit pod tlakem, nicméně velmi zřídka potkávám někoho, kdo se dobrovolně zavře mezi kamiony.PetrL píše: Jednoduchý příklad toho, jak může mít změna rychlosti negativní vliv:
Na dálnici jede deset vozidel - dva kamiony, pět stotřicítkářů, tři stošedesátníci (abych zůstal u toho rozdělení). Všichni jedou nějakým způsobem za sebou a všichni se rozhodnou předjíždět kamiony. 130 se naženou do levýho a začnou je dojíždět 160, kteří budou akorát působit tlak na ostatní pomalejší řidiče (všichni to známe - blikání, podjíždění, apod). 130káři se naženou mezi kamiony a budou muset dobržďovat a cpát se nějakým způsobem do levýho. Stejná situace se bude opakovat každej druhej kilometr. Kolik vznikna na stokilometrovém úseku krizovek?
Tebou popisovaná situace vládne již vlastně teď - jedou stořicítkaři a mezi nimi jezdí rychlejší (a pomalejší). Vždy se tam při alespoň minimální míře tolerance všichni poskládají bez vzájemného ohrožování. Jednalo by se pouze, jak říkáš, o legalizaci současného stavu.