Hon na piráty
Moderátor: řidičBOB
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2145
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Hon na piráty
Za nehodu odpovídá viník. Jako vždy a všude.
Re: Hon na piráty
A dál? co je tedy v rozporu s tím, co jsem napsal? Když říkám, že plně odpovídáš, tak tím myslím ve vztahu k pojišťovně.
Už vůbec nemluvím o tom, že neomezená rychlost platí v německu asi na 50% dálnic. Na zbytku je omezená...a jaký k tomu asi bude důvod?
Už vůbec nemluvím o tom, že neomezená rychlost platí v německu asi na 50% dálnic. Na zbytku je omezená...a jaký k tomu asi bude důvod?
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2145
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Hon na piráty
A v čem je to u nás jinak?
Re: Hon na piráty
petrl: V jakém vztahu k pojišťovně, to sis zas vytvořil nějaké svoje pojistné podmínky ne? Viník je viník a hotovo, co s tím má rychlost na nijak omezené dálnici společného?
Si to pleteš s povolenými desetinami promile v některých zemích.
Si to pleteš s povolenými desetinami promile v některých zemích.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Hon na piráty
PetrL:
Takže vlastně jediný objektivní argument je rozdíl rychlostí. Za jakou spotřebu kdo jede, je jeho věc. Rozumný člověk nebude předjíždět auto jedoucí ve vedlejším pruhu nějakým velkým rozdílem rychlostí - klidně bych byl výměnou za zvýšení rychlostního limitu pro nějakou formu legislativního ošetření velkých rozdílových rychlostí. To je ovšem na delší debatu.
Mimochodem, vyšší rychlost může být paradoxně i bezpečnější. Většina lidí dává větší pozor při vyšších rychlostech. Kupříkladu já, když jedu po R46 110 tachometrových (je tam omezení na 100), jsem daleko méně koncentrovaný a dělá mi daleko větší problém, udržet pozornost. Takže se čas od času stává, že se před zatáčkou "zapomenu" - čumím někde po ptákách a málem vyjedu ze svého pruhu, což by mohlo mít vážné následky, méně sleduju zrcátka apod. Při 135 tacho, které jezdím na dálnici "bez omezení" se mi nic takového nestává a jsem v pohodě. Když jedu ještě více, pozornost se ještě zvyšuje.
Takže vlastně jediný objektivní argument je rozdíl rychlostí. Za jakou spotřebu kdo jede, je jeho věc. Rozumný člověk nebude předjíždět auto jedoucí ve vedlejším pruhu nějakým velkým rozdílem rychlostí - klidně bych byl výměnou za zvýšení rychlostního limitu pro nějakou formu legislativního ošetření velkých rozdílových rychlostí. To je ovšem na delší debatu.
Mimochodem, vyšší rychlost může být paradoxně i bezpečnější. Většina lidí dává větší pozor při vyšších rychlostech. Kupříkladu já, když jedu po R46 110 tachometrových (je tam omezení na 100), jsem daleko méně koncentrovaný a dělá mi daleko větší problém, udržet pozornost. Takže se čas od času stává, že se před zatáčkou "zapomenu" - čumím někde po ptákách a málem vyjedu ze svého pruhu, což by mohlo mít vážné následky, méně sleduju zrcátka apod. Při 135 tacho, které jezdím na dálnici "bez omezení" se mi nic takového nestává a jsem v pohodě. Když jedu ještě více, pozornost se ještě zvyšuje.
Rychlost zabíjí!
Re: Hon na piráty
Můj argument je založený na tom, že i přes povolení vyššího limitu ho využije pouze malé procento lidí a "zlegální" se dosavadní porušovatelé rychlostí. Či-li pořád tady bude většina lidí jezdit stejně z určitých čistě PRAKTICKÝCH důvodů (a myslím, že jsem k tomu napsal už až dost).
Jednoduchý příklad toho, jak může mít změna rychlosti negativní vliv:
Na dálnici jede deset vozidel - dva kamiony, pět stotřicítkářů, tři stošedesátníci (abych zůstal u toho rozdělení). Všichni jedou nějakým způsobem za sebou a všichni se rozhodnou předjíždět kamiony. 130 se naženou do levýho a začnou je dojíždět 160, kteří budou akorát působit tlak na ostatní pomalejší řidiče (všichni to známe - blikání, podjíždění, apod). 130káři se naženou mezi kamiony a budou muset dobržďovat a cpát se nějakým způsobem do levýho. Stejná situace se bude opakovat každej druhej kilometr. Kolik vznikna na stokilometrovém úseku krizovek?
Teď stav současný (pakliže vyloučíme notorické překračovatele a vyjdeme z ideálni situace, kdy všichni jedou podle předpisů): dva kamiony a osm 130kářů...všichni předjedou kamiony a oproti krizovým situací nahoře vznikne pouze jedna - při dojíždění kamionů.
Prostě by se docílilo akorát toho, že může nastat více nebezpečných situací (dneska přeci jen ještě jsou lidi trochu limitovaní těma 130 - většina)...je to asi to samé jako když jede kamion, 110tkář a 130kář...taky tě to nasere, když ten co jede 110 začne předjíždět kamion a ty musíš dobržďovat. A ze 160 je to trochu rozdíl...podstatný.
K takovému zásahu do dopravy je potřeba taky chytřejších řidičů, kteří umí předvídat apod.
Rozhodně bych byl za zvýšení limitu na silnicích prvních tříd na 110km/h. S tou dálnicí nejsem nutně proti, ale jak říkám, chce to nejprve vychovat řidiče!
Dál si myslím k tomu už není moc co říct...nejsem proti, diskuzi připouštím, ale nejsem ani 100% přesvědčený pro.
Jednoduchý příklad toho, jak může mít změna rychlosti negativní vliv:
Na dálnici jede deset vozidel - dva kamiony, pět stotřicítkářů, tři stošedesátníci (abych zůstal u toho rozdělení). Všichni jedou nějakým způsobem za sebou a všichni se rozhodnou předjíždět kamiony. 130 se naženou do levýho a začnou je dojíždět 160, kteří budou akorát působit tlak na ostatní pomalejší řidiče (všichni to známe - blikání, podjíždění, apod). 130káři se naženou mezi kamiony a budou muset dobržďovat a cpát se nějakým způsobem do levýho. Stejná situace se bude opakovat každej druhej kilometr. Kolik vznikna na stokilometrovém úseku krizovek?
Teď stav současný (pakliže vyloučíme notorické překračovatele a vyjdeme z ideálni situace, kdy všichni jedou podle předpisů): dva kamiony a osm 130kářů...všichni předjedou kamiony a oproti krizovým situací nahoře vznikne pouze jedna - při dojíždění kamionů.
Prostě by se docílilo akorát toho, že může nastat více nebezpečných situací (dneska přeci jen ještě jsou lidi trochu limitovaní těma 130 - většina)...je to asi to samé jako když jede kamion, 110tkář a 130kář...taky tě to nasere, když ten co jede 110 začne předjíždět kamion a ty musíš dobržďovat. A ze 160 je to trochu rozdíl...podstatný.
K takovému zásahu do dopravy je potřeba taky chytřejších řidičů, kteří umí předvídat apod.
Rozhodně bych byl za zvýšení limitu na silnicích prvních tříd na 110km/h. S tou dálnicí nejsem nutně proti, ale jak říkám, chce to nejprve vychovat řidiče!
Dál si myslím k tomu už není moc co říct...nejsem proti, diskuzi připouštím, ale nejsem ani 100% přesvědčený pro.
Naposledy upravil(a) PetrL dne čtv 11 dub 21:34, celkem upraveno 1 x.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27904
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na piráty
To jsou zase kecy!
Kdyby řidiči jezdili vpravo, tak nikdo nikoho nevyblikává a ani netroubí. Když ale dementi jezdí uprostřed nebo vlevo a ostatní omezují, tak nastává problém.
Jeď se podívat do Německa a pak začni vypouštět ta svá "moudra"
Kdyby řidiči jezdili vpravo, tak nikdo nikoho nevyblikává a ani netroubí. Když ale dementi jezdí uprostřed nebo vlevo a ostatní omezují, tak nastává problém.
Jeď se podívat do Německa a pak začni vypouštět ta svá "moudra"
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Hon na piráty
čekal jsem kdy se ozve brouk pytlík
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2145
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Hon na piráty
No a co to teda omezit na 80? Z dané situace budeme mít deset kamionů a hotovo.