Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
IMHO do CZ je ideální kopromis trailbike = full s +-120mm zdvihy. Ostatně se na něm chystám i na objezd Mt. Blancu..
U 29" pak část zdvihu nahradí větší kola, takže 110mm = +- 125-130mm u 26" co do pohodlí.
U Canyonu se vyplatí brát co nejnižší model s ještě akceptovatelnou výbavou. Používají 1 rám pro celou řadu - od nejlevnějšího po nejdažší model. Tlumič taky v řadě moc nemění. Takže je to vlastně hlavně o vidlici. Všechny ostatní komponenty jsou spotřebák, co se časem vymění.
U 29" pak část zdvihu nahradí větší kola, takže 110mm = +- 125-130mm u 26" co do pohodlí.
U Canyonu se vyplatí brát co nejnižší model s ještě akceptovatelnou výbavou. Používají 1 rám pro celou řadu - od nejlevnějšího po nejdažší model. Tlumič taky v řadě moc nemění. Takže je to vlastně hlavně o vidlici. Všechny ostatní komponenty jsou spotřebák, co se časem vymění.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Jinak to jako vše o přístupu. Já jezdím s kamarádem, co má specialized stumpjumper 120mm. Na počátku sezóny se opakuje stará písnička - sjedeme se - pochlubí se, co na kole všechno vyměnil, pak se koukne na moje a řekne - zase nic? Nic. Pointa není v tom, by Canyon byl lepší než jeho Specialized (nyní už tak 3-4x dražší než moje), ale ho to baví měnit. Přitom ujedeme tu samou vzdálenost tím samým stylem. Jestli moje váží 12,6 a jeho 12,3kg.. a co? Spešl jezdí jinak než Canyon, ale těžko říct co je lepší. Spešl je pocitově delší a klidnější. Canyon je agilnější a hravější. Než jsem upravil tlaky ve vidlici, tak jasně vedl na komfort tlumení vidlice, stačilo ufouknout a už to neplatí a i jsem rychlejší ve sjezdech..
Tím chci říct, že ladění kol a kupování vyšších modelů v řadě moc nechápu. Nedává to smysl. Stejně to je o fýze a nohách. U závodníků hrají roli sekundy, ale u turistů?? Cyklistika je příšerně předražená. Mnohem víc než auta.
Tím chci říct, že ladění kol a kupování vyšších modelů v řadě moc nechápu. Nedává to smysl. Stejně to je o fýze a nohách. U závodníků hrají roli sekundy, ale u turistů?? Cyklistika je příšerně předražená. Mnohem víc než auta.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Mmira: O odvahu mi slo z duvodu vyuziti kola, pokud by jsi se bal sjet obrubnik, asi nema cenu porizovat horske kolo .
Ex fun: s tim zdvihem to je slozitejsi, dnes uz jsou temer xc kola na 150mm, popravde by me kolo na 120mm nelakalo, zadnou vyhodu neprinasi, penalizace za vetsi zdvih muze byt nulova, casto muze jet 150mm i lepe nez 120.
V dnesni dobe platforem neni problem omezit pohupovani na asfaltu.
Osazeni + tlumeni dela podstatny rozdil ve vnimani kola, postupny upgrade je financne narocnejsi nez nakup lepe vybaveneho kola.
Mmira: na celoperu musis take pruzit nohama, odpruzeni se vyuziva ke zvyseni rychlosti v terenu kdy odfiltruje mensi nerovnosti.
U vyberu kola bych se hlavne dival na geo ramu, pak tlumeni a kola, to jsou nejdulezitejsi veci, osazeni klidne deore, bohuzel je to spis naopak, vnutit kolo neznalemu s xtr prehazkou je lehci, nez s kvalitnima kolama.
Ex fun: s tim zdvihem to je slozitejsi, dnes uz jsou temer xc kola na 150mm, popravde by me kolo na 120mm nelakalo, zadnou vyhodu neprinasi, penalizace za vetsi zdvih muze byt nulova, casto muze jet 150mm i lepe nez 120.
V dnesni dobe platforem neni problem omezit pohupovani na asfaltu.
Osazeni + tlumeni dela podstatny rozdil ve vnimani kola, postupny upgrade je financne narocnejsi nez nakup lepe vybaveneho kola.
Mmira: na celoperu musis take pruzit nohama, odpruzeni se vyuziva ke zvyseni rychlosti v terenu kdy odfiltruje mensi nerovnosti.
U vyberu kola bych se hlavne dival na geo ramu, pak tlumeni a kola, to jsou nejdulezitejsi veci, osazeni klidne deore, bohuzel je to spis naopak, vnutit kolo neznalemu s xtr prehazkou je lehci, nez s kvalitnima kolama.
Re: Cyklistické vlákno
To brzdil. XC jsou pořád okolo 100, 115-130 jsou traily, 130-150 AM, pak už enduro a DH.
Ano, karbonový NOmad může jet líp než průměrný trailbike, ale bude stát násobek.
POdstatné je využití. Už podle tvého obrázku je zřejmé, že pro tebe traily nebudou. Ale zase nutit někomu na 80km vyjížďky po trailech místo traila enduro o 1- 1,5kg těžší a násobně dražší nedává smysl. Nebo dává stejný smysl jako SUV na silnici.
Ano, karbonový NOmad může jet líp než průměrný trailbike, ale bude stát násobek.
POdstatné je využití. Už podle tvého obrázku je zřejmé, že pro tebe traily nebudou. Ale zase nutit někomu na 80km vyjížďky po trailech místo traila enduro o 1- 1,5kg těžší a násobně dražší nedává smysl. Nebo dává stejný smysl jako SUV na silnici.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
jaj, ztracim se v te hantyrce.
jak zaznelo, jde mi o budovani a udrzovani fyzicky, ne projizdeni se a nabirani stovek km. pro me je idealni, dat si behem hodiny 3 kola za barakem s vyjezdama, tim si splnit intervalovou zatez a vykaslat se na to.
zaanelo tu neco o kvalite rafku. to je presne to, co chci. 10 let jsem byl schopen udrzet pri zivote prvni MTB, ktere jsem si koupil v 18. bylo na tom SIS a sice to chtelo neustale serizovani, ale delalo to to, co jsem ocekaval. za to rafky jem rovnal furt. tim se dostavam zpet k te odvaze. zase takove orezavatko nejsem. dvoumetrove skoky na tom davat nebudu, ale pulmetrovou zidku seskocim bez problemu (teda skakaval jsem, buhvi, co na tom budu delat ted)
jak zaznelo, jde mi o budovani a udrzovani fyzicky, ne projizdeni se a nabirani stovek km. pro me je idealni, dat si behem hodiny 3 kola za barakem s vyjezdama, tim si splnit intervalovou zatez a vykaslat se na to.
zaanelo tu neco o kvalite rafku. to je presne to, co chci. 10 let jsem byl schopen udrzet pri zivote prvni MTB, ktere jsem si koupil v 18. bylo na tom SIS a sice to chtelo neustale serizovani, ale delalo to to, co jsem ocekaval. za to rafky jem rovnal furt. tim se dostavam zpet k te odvaze. zase takove orezavatko nejsem. dvoumetrove skoky na tom davat nebudu, ale pulmetrovou zidku seskocim bez problemu (teda skakaval jsem, buhvi, co na tom budu delat ted)
presne muj nazor. proto se znovu ptam, za kolik se da poridit robustni stroj, ktery neco vydrzi? je nutne davat za to 2000 EUR? za to jsem si loni koupil 125ccm skutra .ExFun píše:Cyklistika je příšerně předražená. Mnohem víc než auta.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistické vlákno
Kdo nemá Specialized, jako by ani nebyl cyklista.
Re: Cyklistické vlákno
MMira
HT od 20tis.
full 26"od 30tis.
Pokud si chceš dávat na 1-2hod. 3 kolečka po známém terénu kolem domu, tak se vykašli na nějaké skoky a vem 29" HT. Ušetříš si starosti se servisem i peníze. Typ neporadím - HT jdou kolem mě. Já kolo používám výhradně k celodenním tůrám a pokud možno tam kde jsem ještě nebyl.. Na 1-2hod. vyžití jsem si pořídil in-liny. Jezdit na kole pořád do stejných míst by mě střelilo
HT od 20tis.
full 26"od 30tis.
Pokud si chceš dávat na 1-2hod. 3 kolečka po známém terénu kolem domu, tak se vykašli na nějaké skoky a vem 29" HT. Ušetříš si starosti se servisem i peníze. Typ neporadím - HT jdou kolem mě. Já kolo používám výhradně k celodenním tůrám a pokud možno tam kde jsem ještě nebyl.. Na 1-2hod. vyžití jsem si pořídil in-liny. Jezdit na kole pořád do stejných míst by mě střelilo
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Doporučil bych ti si udělat výlet http://www.ivelo.cz/testfest/ Sám zkusíš co pro tebe bude nejlepší.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
prave, cele je to o tom, ze na kolo polezu z donuceni. nijak zlaste me to nepritahuje, ale bohuzel musim zacit setrit kolena.
ten testfest by me i zajimal, ale tuhle podminku odmitam akceptovat.
ten testfest by me i zajimal, ale tuhle podminku odmitam akceptovat.
prilbu nevlastnim a ani si ji porizovat nebudu.JEDINOU PODMÍNKOU JE ... VLASTNÍ PŘILBA
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Cyklistické vlákno
@mmira: tohle sem dlouhý roky ježdění na bajku říkal taky..... a pak sem lehnul cca v 60kmph v lese a po několika kotrmelcích se hlavou zastavil cca 30cm od stoletýho buku.... ešče to odpoledne sem měl škopek na hlavu doma....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.