Jak na "rozkývané" auto
Re: Jak na "rozkývané" auto
Takže jsme se dostali k tomu, že je lepší se do týhle situace nedostat.
Ono to dost souvisí i s autem. Kdysi jsem jezdil nějakej čas, 2x denně, 6x v týdnu z 300m.n.m do 1100m.n.m. a zpět. Většinou felicií. Neměla posilovač, zato měla pomalý řízení. Kolikrát to byl boj. Na kontra často nestačil rozsah kterej měl člověl k dispozici bez přehmátnutí a s přehmátnutím přicházeli chyby v přesnosti i načasování. S výměnou auta většina problémů zmizela. Teď po letech tréninku už ruce kontrujou sami.
Ono to dost souvisí i s autem. Kdysi jsem jezdil nějakej čas, 2x denně, 6x v týdnu z 300m.n.m do 1100m.n.m. a zpět. Většinou felicií. Neměla posilovač, zato měla pomalý řízení. Kolikrát to byl boj. Na kontra často nestačil rozsah kterej měl člověl k dispozici bez přehmátnutí a s přehmátnutím přicházeli chyby v přesnosti i načasování. S výměnou auta většina problémů zmizela. Teď po letech tréninku už ruce kontrujou sami.
RWD
Re: Jak na "rozkývané" auto
Já jsem začínal na Š100 a pokračoval Š120. Tam se daly přetáčivé smyky dobře zvládat, ale bylo potřeba mít něco v kufru, aby se chytala přední kola . Hodně se tady člověk naučil, protože každý víkend hurá na hory. Takže reakce na přetáčivý smyk se trochu zautomatizovala. Pro změnu prázdný kufr na hodně kluzkém povrchu znamenal nedotáčivost. Největší psina byly řetězy na Š100 na ledě, to skoro nezatáčelo.
Když jsem přešel na předohrab, tak to byla ze začátku hrůza. Ale člověk si zvykne.
Při přetáčivém smyku souhlasím s vyšlápnutím spojky a je potřeba dát správně velké kontra a ihned reagovat na vracející se zadek.
Výhodou je auto s delším rozvorem, který reaguje trochu pomaleji.
Chvíli jsem to trénoval na letišti na sněhu i na zasněžený fólii na který se dělá škola smyku. Sníh na letišti se v pohodě dal zvládnout.
Ale zasněžená fólie to bylo jako čistý mokrý led, klouzalo to tak, že se na tom pomalu nedalo zatočit i při malý rychlosti (prostě nedotáčivý předohrab). Jedině pomalu, nebo ručka, ale jemně a to je problém, takže většinou hodiny.
Je třeba si to auto ošahat, ale ne vše lze zvládnout.
Pokud je rychlost vyšší než se dá za daných podmínek zvládnout, tak s tím nic nenaděláte. Prostě fyzikální zákony neukecáte.
Když jsem přešel na předohrab, tak to byla ze začátku hrůza. Ale člověk si zvykne.
Při přetáčivém smyku souhlasím s vyšlápnutím spojky a je potřeba dát správně velké kontra a ihned reagovat na vracející se zadek.
Výhodou je auto s delším rozvorem, který reaguje trochu pomaleji.
Chvíli jsem to trénoval na letišti na sněhu i na zasněžený fólii na který se dělá škola smyku. Sníh na letišti se v pohodě dal zvládnout.
Ale zasněžená fólie to bylo jako čistý mokrý led, klouzalo to tak, že se na tom pomalu nedalo zatočit i při malý rychlosti (prostě nedotáčivý předohrab). Jedině pomalu, nebo ručka, ale jemně a to je problém, takže většinou hodiny.
Je třeba si to auto ošahat, ale ne vše lze zvládnout.
Pokud je rychlost vyšší než se dá za daných podmínek zvládnout, tak s tím nic nenaděláte. Prostě fyzikální zákony neukecáte.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
Re: Jak na "rozkývané" auto
Jo, kluzná fólie dělá svou práci dobře, klouže jako sviň.
Jednou jsem byl v zimě na polygonu v Jihlavě. Na kluzné fólii (v té stoupavé levé zatáčce, kdo to tam znáte) ležel sníh, který pod sluníčkem a koly aut místy tál a místy zase zmrzal. A to bylo fakt neskutečné: najel jsem tam nějakých 35 - 40 km/h, plynule zatočil a (nevypínatelné) ESP sice hned blikalo jako šílené, ale auto se stejně krásně sunulo bokem ven. Takže si člověk toho ručkování docela užil
Jednou jsem byl v zimě na polygonu v Jihlavě. Na kluzné fólii (v té stoupavé levé zatáčce, kdo to tam znáte) ležel sníh, který pod sluníčkem a koly aut místy tál a místy zase zmrzal. A to bylo fakt neskutečné: najel jsem tam nějakých 35 - 40 km/h, plynule zatočil a (nevypínatelné) ESP sice hned blikalo jako šílené, ale auto se stejně krásně sunulo bokem ven. Takže si člověk toho ručkování docela užil
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Jak na "rozkývané" auto
... může být, ale na rozdíl od hrdinů aspoň zůstanou na silnicipavproch píše:po/při rozkývání spojku vyšlapávají jen zbabělci....
Re: Jak na "rozkývané" auto
nejsem zbabělec, a proto sem už 3x skončil ve škarpě (vždy to ale bylo za měkkého sněhu, čili bez následků...)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak na "rozkývané" auto
No já nevim, ale dávat spojku v přetáčivým? chápal bych to snad jen u zadokolek s EU naladěným motorem, které jedou i po ubrání plynu.
Jinak chápu a praktikuji přidávání ve smyku, chápu i brzdění (viz video s STI na Isle of Man), ale spojku moc nedávám..
Jinak chápu a praktikuji přidávání ve smyku, chápu i brzdění (viz video s STI na Isle of Man), ale spojku moc nedávám..
Ain´t nobody got time for that
Re: Jak na "rozkývané" auto
Spojka pomuze, ale davam ji az pozdeji a jen pokud je to nutny, kdyz ji dam hned od zacatku tak mam obcas problem to vcas narovnat abych nepresvihl
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Re: Jak na "rozkývané" auto
Sierra bola bez ESP a pretáčavá bola aj na vode, ale to sa dalo zvládať. Kedysi tie Š 100, Š120 boli na naučenie šmyku dobré, hlavne v zime.
Re: Jak na "rozkývané" auto
nejlepsi na zacvik byvala nenalozena razdvatrojka
Re: Jak na "rozkývané" auto
Já teď teda trochu odbočím, ale při nedávné sněhové kalamitě na úplně čerstvém či uklouzaném sněhu jsem zkoušel v relativně malé rychlosti zatáčení jen tak (nohy jsem neměl ani na jednom z pedálů) vs. zatáčení s vyšlápnutou spojkou a bylo to nebe a dudy. V prvním případě se tomu zatáčet moc nechtělo, ve druhém případě to bylo okamžité.charger píše:No já nevim, ale dávat spojku v přetáčivým? chápal bych to snad jen u zadokolek s EU naladěným motorem, které jedou i po ubrání plynu.
Jinak chápu a praktikuji přidávání ve smyku, chápu i brzdění (viz video s STI na Isle of Man), ale spojku moc nedávám..
Zvlášť patrné to bylo v okamžiku, kdy jsem se rozjel, zatočil kola (podotýkám, že decentně, nelomcoval jsem s tím jak panna s čůrákem), auto se tvářilo jako sáňky, pak jsem vyšlápnul spojku a auto okamžitě zatočilo.
Je pravda, že ani jednou jsem to neměl ve smyku (to jsem měl jenom když jsem se škrábal na nějaký kopec v čerstvém sněhu a kdybych zastavil, tak už bych se nerozjel, ale to jsem zase neměl čas hrát si se spojkou).