Jak na "rozkývané" auto

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16804
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Jak na "rozkývané" auto

Příspěvek od pavproch »

@brus: taktak

haldex I.gen 100:0
haldex II.gen 98:2
haldex IV.gen 90:10

viskoza u pindice si nejsem jistý, myslím, že 98:2

@vroom: ale já píšu o pindici (fijat panda 4x4)
s brambora sem ešče nerozkýval (a doufám, že se tak ani nestane....), má ESP...

a jinak brambor je 40:60
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na "rozkývané" auto

Příspěvek od Bond007 »

Spravnym resenim je rychly a presny kontra. Proto je dobry jednou za cas si to vyzkouset na nejake klouzajici i trati. Pokud se smyk chytne hned v pocatku,staci mala korekce volantem,pokud se reaguje pozde, kontra musi byt mnohem vyraznejsi a auto ma pak tendenci se rozkyvat a uz to nejde chytit. Krasne sem si to nedavno overil na skole smyku v Lungau na lede. A da se to vyzkouset i s esp... Staci pri brzdeni parkrat rozhoupnout s volantem a esp nema san i to chytit
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
PalaS
Řidič začátečník
Příspěvky: 132
Registrován: pon 04 dub 16:44

Re: Jak na "rozkývané" auto

Příspěvek od PalaS »

Raz sa mi tak kedysi rozkývala Sierra a veru ani ESP nezabralo ;)
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Jak na "rozkývané" auto

Příspěvek od Beny9700 »

Rychlý a přesný kontra je polovička úspěchu, pak je třeba včas kontra srovnat, v podstatě synchroně s vracejícím se zadkem auta. Aby nedošlo k překývnutí na druhou stranu, zadek se musí vrátit plynule.
Je třeba to otestovat na nějaký klouzající ploše. Jezdil jsem na zasněženém letišti a to byla dobrá škola bez obav, že to někam pošlu :-)
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na "rozkývané" auto

Příspěvek od Bond007 »

To rychly a presny kontra se samozrejme tykalo i vraceni volantu..pomaly vraceni volantu prave vede k tem vykyvum zadi... Adekvatni kontra vede k srovnani smyku bez dalsich prehoupnuti
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na "rozkývané" auto

Příspěvek od jarka »

A pokud má člověk kliku, koule za železa a fak to umí tak se dá vybrat i to třetí :) :
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2540
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Jak na "rozkývané" auto

Příspěvek od Brus »

mele s tím volantem slušně :-)
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2540
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Jak na "rozkývané" auto

Příspěvek od Brus »

PalaS píše:Raz sa mi tak kedysi rozkývala Sierra a veru ani ESP nezabralo ;)
sierra a ESP?
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
KFL
Řidič začátečník
Příspěvky: 196
Registrován: pát 21 říj 10:05

Re: Jak na "rozkývané" auto

Příspěvek od KFL »

Mne kdysi radili na skole smyku, ze prvni kontra musi byt rychle, durazne a predevsim 'polovicni'. A ze vybrat jde realne jen prvni a druhy zhoupnuti. Kontra je pak jen impuls autu, nikoli opravny manevr. U predokolek pak hned plyn na podlahu a kola rovne a zadek roztahnout v primce. Na folii a polygonu to pak fungovalo ok.

Vyzkousel jsem to realne jednou na suchu, kdyz jsem rozkejval auto do zatacky a fungovalo to taky :).
Naposledy upravil(a) KFL dne čtv 04 dub 20:08, celkem upraveno 1 x.
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Jak na "rozkývané" auto

Příspěvek od mmira »

jarka píše:A pokud má člověk kliku, koule za železa a fak to umí tak se dá vybrat i to třetí :) :
tohle je jedna z nejlepsich zachran historie
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Odpovědět