Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach

Příspěvek od pavproch »

jawohl, Ostrau
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
petr164
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: stř 21 pro 17:31

Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach

Příspěvek od petr164 »

Evoluce Bussova motoru by mohla být dobrá. Jde především o tlakové podmínky, mazací systém a především o povrchovou úpravu všech třecích ploch včetně hydrodynamiky kapalin. Ten motor se mnou půjde do hrobu, z ruky ho nedám ani bez, natož s alficí.
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!
petr164
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: stř 21 pro 17:31

Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach

Příspěvek od petr164 »

A propos, všichni alfisti by se, jak skromně soudím, mohli opět setkávat na ALFISTI.CZ... A zdejší admin by tam mohl elegantně odkázat :ymhug:
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!
petr164
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: stř 21 pro 17:31

Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach

Příspěvek od petr164 »

Ejhle, nebere to ani standardní html tag ani tenhle pro IT joudy... Admineeee? A to nemluvím o tom, že tu nemám avatar, ač jsem jej vložil ve shodě s horním datovým limitem...
Jejda, ono je po půlnoci, server data upload time... Tak snad dnes dopoledne...
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!
Uživatelský avatar
gewehr
Řidič začátečník
Příspěvky: 125
Registrován: stř 16 úno 18:57

Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach

Příspěvek od gewehr »

Pani, otazka do plena... na co si dat pozor, resp co prioritne preverit pri kupe zhruba trojrocnej AR 159 2.4JTDM 4Q?
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach

Příspěvek od Dallen »

Tady
Upřimně si myslím, že teďka je celkem dobré počasí na nakupování auta. V takových mrazech se ukaže jak na tom skutečně je.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach

Příspěvek od Snowman000 »

Enjoy Alfa lovers ;)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
Integrale
Autoškolák
Příspěvky: 38
Registrován: pát 22 bře 12:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach

Příspěvek od Integrale »

V první řadě si dobře zvažte, zda Q4 skutečně potřebujete a využijete. Většina problémů se totiž točí právě kolem systému pohonu Q4. Problémy bývají s kardanem, jehož klouby nejsou právě nejlépe dimenzovány (cena kardanu 68 700 Kč) a s rozvodovkou, která velmi často vykazuje nadměrné vůle, zejména v první generaci (měnily se v rámci záruky). Pokud by auto nedej Bože pocházelo z Německa, je opravdu nutné si bezpečně ověřit, že tyto komponenty byly v rámci záruky vyměněny. Pokud ne, utíkat... v Itálii nevím o kusu, který by tuto výměnu neprošel, ale dovoz ojetiny z Itálie není tak administrativně jednoduchý, jako dovoz z Německa.
Dalším "klasickým" problémem, který se týká VŠECH aut s filtrem pevných částic je tento díl. Pokud není v nejlepší kondici, jeho výměna je dost drahá a dost častá. Pozor ale na jeho odstranění - v rámci legislativní harmonizace s EU bude v nejbliží době odstranění DPF trestným činem obecného ohrožení (s možným nepodmíněným trestem). Objektivně je nutno říci, že auto s vysokotlakým vstřikováním nafty bez DPF je vlastně zabijácká a nebezpečná zbraň... Motor je Alfa (na rozdíl od benzinů JTS), takže je dobře dimenzovaný a i podvozek je celkem robustní. Pozor je třeba dát na turbo a na to, aby při výměně rozvodů byly měněny všechny díly, které být vyměněny mají (tedy vodní pumpa, obě kladky a podobně). V Německu se velká část majitelů snaží ušetřit a výměnu rozvodů odbudou (není to právě levná záležitost). Nesmí se stát, že při prudkém přidání plynu z výfuku vyletí namodralý oblek dýmu, přípustné vlastně nejsou ani saze, pouze neznatelný šedý obláček. Věnujte pozornost budíku turba a otáčkoměru. Rovněž spojka musí jít lehce a nesmí klouznout - dvouhmotový setrvačník by byl KO. Brzdy má to auto výborné, ale jejich komponenty nejsou právě lacinou záležitostí, totéž se týká dílů podvozku. Při plném plynu v zatáčkách nesmí tlouct homokineťáky - jsou velmi robustní a mění se opravdu špatně (to ostatně u této motorizace platí takřka o všem).
Osobně bych se zamyslel nad 2.0 JTDm (2.0 není 1.9!!!) a 2.4 JTDmII naftou a hlavně poslední benzinovou 1.75 TBi. Tato řada je nejpovedenější, většina problémů, které do AR přinesl GM má odstraněny, snížena je poh. hmotnost a dá se říci, že to je nejpovedenější 159, jakou lze koupit.
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach

Příspěvek od Dallen »

Bez DPF jezdí většina a pouze to je o jedno kurvítko méně.
Rozvody jsou drahé? Prosím, sada stojí něco málo nad 3t.
Brzdy stojí stejně jako na ostatní auta s brembo systemem (vice pistek) předek cca 2t. zadek cca 1.t desky.

Co znam lidi s Q4 (dvě 3.2) tak najeto přes 200t. a s kardanem žádnej problem
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
Integrale
Autoškolák
Příspěvky: 38
Registrován: pát 22 bře 12:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach

Příspěvek od Integrale »

Víte, tohle nekritické "fandovství", kdy je člověk ochoten popřít i vlastní existenci je to nejhorší, co můžete pro Vámi milovanou značku udělat. Nikdo Vám totiž v konfrontaci s realitou pak nebude věřit ani to, co je pravda.
1. Bez DPF jezdit znamená nést odpovědnost za rakovinu plic ostatních účastníků silničního provozu. Pokud Vám osobně nevadí, že někoho zabíjíte, je to Vaše věc, ale myslím si, že normální člověk něco takového prostě nedělá.
2. přesně o tom píši: náklady na výměnu rozvodů jsou podstatně vyšší než jen cena jednoho řemenu + ložiska. Takto se auta prasí a ne opravují.
3. oproti plovoucím jednopístkům jsou brzdové komponenty pro pevné čtyřpístky prostě dražší (v závislosti na typu a značce, samozřejmě). Zase to ale dobře brzdí, a to i opakovaně.
4. Obávám se, že má praxe poněkud přesahuje obzor Vašich dvou známých, takže to prostě vezměte jako fakt (na nepovedenci 3.2 JTS je pravda, že kardan je jenom malý problém ve srovnání s hromadou ostatních; teprve na V6 JTS se ukázalo, jak božský byl starý, ale poctivý, robustní a pečlivě udělaný Busso....). U 3.2 Q4 dokonce ani neplatí, že by to brzdilo dobře, což je vinou hmotnosti, a nikoli špatných brzd (naopak, třeba co Němci do stejně těžkých aut dokáží zprasit, je až k neuvěření).
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
Odpovědět