výběr ojetého auta do 100tis.
výběr ojetého auta do 100tis.
Ahoj, pomalu začínám přemýšlet o koupi nového auta, tak se k vám otáčím s prosbou o radu.
kritéria:
cena 50 - 100tis.
sedan (případně hatchback) - pětidvéř výhodou
motor atmo benzín do 2.0
manuál
sportovnější jízdní vlastnosti
levné náhradní díly
spotřeba při klidné jízdě do 8l/100km
RWD výhoda (ne nutnost)
italská auta výhoda
auto by mělo sloužit k dennímu používání, na trasy do 60km
nájezd cca 300 km týdně
nejde mi jen o přemisťovák ale chci se jízdou bavit v rámci možností
zatím je můj hlavní favorit Alfa Romeo 156 a hledám alternativy
kvůli RWD sem přemýšlel o BMW 3er nejlépe E46 ale v téhle cenové relaci budou asi už dost vylítané a náhradní díly nejsou nejlevnější nebo se pletu?
Pak mě ještě napadají japonci, třeba civic jak ty jsou na tom?
Předem díky za všechny odpovědi.
kritéria:
cena 50 - 100tis.
sedan (případně hatchback) - pětidvéř výhodou
motor atmo benzín do 2.0
manuál
sportovnější jízdní vlastnosti
levné náhradní díly
spotřeba při klidné jízdě do 8l/100km
RWD výhoda (ne nutnost)
italská auta výhoda
auto by mělo sloužit k dennímu používání, na trasy do 60km
nájezd cca 300 km týdně
nejde mi jen o přemisťovák ale chci se jízdou bavit v rámci možností
zatím je můj hlavní favorit Alfa Romeo 156 a hledám alternativy
kvůli RWD sem přemýšlel o BMW 3er nejlépe E46 ale v téhle cenové relaci budou asi už dost vylítané a náhradní díly nejsou nejlevnější nebo se pletu?
Pak mě ještě napadají japonci, třeba civic jak ty jsou na tom?
Předem díky za všechny odpovědi.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5693
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: výběr ojetého auta do 100tis.
Ja osobne radim BMW a najlepsie E46 a ked clovek trosku pohlada tak sa aj nieco pekne najde...vyber preFL modelov je celkom dost...napr:
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=19&t=23020
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=19&t=20531
A urcite radim R6 a cim vacsi objem tym lepsie
Alebo potom co najzachovalejsiu E36...
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=19&t=23020
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=19&t=20531
A urcite radim R6 a cim vacsi objem tym lepsie
Alebo potom co najzachovalejsiu E36...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: výběr ojetého auta do 100tis.
na tu druhou sem dnes koukal
na co si dát při koupi tohoto auta pozor? co se sere a jaký budou potřeba investice ze začátku? jak je na tom tenhle motor 320i? je to nejvhodnější motorizace v poměru jízdní vlastnosti/provozní náklady? Co náhradní díly?
na co si dát při koupi tohoto auta pozor? co se sere a jaký budou potřeba investice ze začátku? jak je na tom tenhle motor 320i? je to nejvhodnější motorizace v poměru jízdní vlastnosti/provozní náklady? Co náhradní díly?
Re: výběr ojetého auta do 100tis.
156 se da koupit pekna za nizkou cenu, ale je docela problem vybrat motor.. Vsechny TS jsou hodne citlive na zachazeni (vytaceni za studnena, nedodrzovani vymen oleje) a u 10 a vice let stareho auta se tezkou overi, jak se k autu chovali predchozi majitele. Takze podle mne je nejlepsi volba 2,5 V6, kterych ale neni moc na prodej. Dalsi minus je podvozek - celkove hodne subtilni (zvlast na ceske silnice) a celkem dost slozity.
E46 za tu cenu nebude nic moc. Nektere pred fl modely mely problem s praskani kastle u uchyceni zadni napravy. Oproti e36 ma urcite vyssi provozni naklady - napr. u predni napravy (ktera je u vetsiny aut na prodej pred vymenou) jdou u 36 vymenit samotne cepy (cena do 2k) u e46 se musi menit cela ramena. E46 ma mnohem vic elektroniky, ruznych modulu, atd. E46 za tu cenu vetsinou nebude mit nic moc vybavu a i kdyz se to nezda, vybava udela hodne (treba sportsitze uplne zmeni dojem z auta)
Za tu cenu bych asi koupil nejakou peknou e36 (rok 96 a vys), motor 323i, nebo 328i. Pozor hlavne na korozi, auta po velke bouracce (kastle je zaklad, cokoliv jineho se da bez problemu a levne sehnat, treba i cely motor).
320i je na tom se spotrebou podobne, jako silnejsi motory, takze je urcite lepsi vzit vetsi obsah.
Nejake tipy:
pekna e46 s hodne dobrou vybavou:
http://auta.yauto.cz/bmw-rada-3-328i-ha ... 31666.html
asi jedny z nej e36 v CR na prodej:
http://auto.bazos.cz/inzerat/21914951/B ... packet.php
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
E46 za tu cenu nebude nic moc. Nektere pred fl modely mely problem s praskani kastle u uchyceni zadni napravy. Oproti e36 ma urcite vyssi provozni naklady - napr. u predni napravy (ktera je u vetsiny aut na prodej pred vymenou) jdou u 36 vymenit samotne cepy (cena do 2k) u e46 se musi menit cela ramena. E46 ma mnohem vic elektroniky, ruznych modulu, atd. E46 za tu cenu vetsinou nebude mit nic moc vybavu a i kdyz se to nezda, vybava udela hodne (treba sportsitze uplne zmeni dojem z auta)
Za tu cenu bych asi koupil nejakou peknou e36 (rok 96 a vys), motor 323i, nebo 328i. Pozor hlavne na korozi, auta po velke bouracce (kastle je zaklad, cokoliv jineho se da bez problemu a levne sehnat, treba i cely motor).
320i je na tom se spotrebou podobne, jako silnejsi motory, takze je urcite lepsi vzit vetsi obsah.
Nejake tipy:
pekna e46 s hodne dobrou vybavou:
http://auta.yauto.cz/bmw-rada-3-328i-ha ... 31666.html
asi jedny z nej e36 v CR na prodej:
http://auto.bazos.cz/inzerat/21914951/B ... packet.php
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
Re: výběr ojetého auta do 100tis.
momentálně twin spark mám ikdyž jen 1.4 a nemůžu si stěžovat naopak, ale je pravda, že dvoulitry žerou olej víc, ale pokud má pravidelnou údržbu hlavně kvalitní olej a rozvody tak bych se toho motoru nebál...
2.5 V6 by se mi líbila určitě víc ale bojím se, že by mě sežrala...kor při rychlejší jízdě tam bude ten rozdíl ve spotřebě markantnější
spíš sem přemýšlel jestli by nestačila 1.8ts výkon je skoro srovnatelný, ale nejel sem a nevím jaký bude rozdíl oproti dvoulitru pocitově
alfa mě láká svoji cenou, která je oproti konkurenci dost dole takže by mi zbylo na pořádný servis po pořízení, navíc k té značce mám blíž
na druhou stranu mě láká bmw kvůli rwd
nějaké další návrhy?
2.5 V6 by se mi líbila určitě víc ale bojím se, že by mě sežrala...kor při rychlejší jízdě tam bude ten rozdíl ve spotřebě markantnější
spíš sem přemýšlel jestli by nestačila 1.8ts výkon je skoro srovnatelný, ale nejel sem a nevím jaký bude rozdíl oproti dvoulitru pocitově
alfa mě láká svoji cenou, která je oproti konkurenci dost dole takže by mi zbylo na pořádný servis po pořízení, navíc k té značce mám blíž
na druhou stranu mě láká bmw kvůli rwd
nějaké další návrhy?
Re: výběr ojetého auta do 100tis.
To je to, co jsem psal - u 10 let stareho auta tezko nekdo neco takoveho zaruci.. A sehnat nahradni funkcni TS motor je skoro nemozne..FidolZ píše:..pokud má pravidelnou údržbu hlavně kvalitní olej..
Re: výběr ojetého auta do 100tis.
1.8TS mám cca dva roky a spokojenost, ale teď bych šel do V6
U TSka zkontrolovat tlak, vyměnit šály, nalít racing a natočí se dalších 200. Mám 250 na původních šálách není problém
Pokud do toho samozřejmně někdo lil castrol za 6kil tak to je problem, ale zdravej motor se da lehce poznat a docela i koupit
Pokud budes vem V6, sice naklady jsou fakt vyssi servis na motoru stoji vetsinou tak 2x vice ta spotřeba az tak velky rozdil neni, ale je to uplne jinej zazitek
Hlavne se nenech poplest tema kecama lidi co slyseli v hospode apod.
edit: A co se týče podvozku, na tom nic složitýho není. Rameno nahoře, rameno dole. Jo neni to mcpherson jako na OI, ale Alfa dělala auta pokroková a né předpotopní. Při použití kvalitních dílů ta náprava i v česku vydrží 100tkm (horni rameno 2t, spodek cca 3t.). Ale třeba ještě více na nápravu trpí passat, A6 které navíc ani náhodou nemají jízdní vlastnosti 156
U TSka zkontrolovat tlak, vyměnit šály, nalít racing a natočí se dalších 200. Mám 250 na původních šálách není problém
Pokud do toho samozřejmně někdo lil castrol za 6kil tak to je problem, ale zdravej motor se da lehce poznat a docela i koupit
Pokud budes vem V6, sice naklady jsou fakt vyssi servis na motoru stoji vetsinou tak 2x vice ta spotřeba az tak velky rozdil neni, ale je to uplne jinej zazitek
Hlavne se nenech poplest tema kecama lidi co slyseli v hospode apod.
edit: A co se týče podvozku, na tom nic složitýho není. Rameno nahoře, rameno dole. Jo neni to mcpherson jako na OI, ale Alfa dělala auta pokroková a né předpotopní. Při použití kvalitních dílů ta náprava i v česku vydrží 100tkm (horni rameno 2t, spodek cca 3t.). Ale třeba ještě více na nápravu trpí passat, A6 které navíc ani náhodou nemají jízdní vlastnosti 156
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: výběr ojetého auta do 100tis.
za kolik s tou 1.8 reálně jezdíš při normální / sportovní jízdě? máš srovnání s 2.0? jsou na těch dvou autech jiný i nějaký ostatní komponenty krom motoru? myslím třeba brzdy atd., s tím 2.5 to nevidím moc růžově i vzhledem ke svým řidičským schopnostem nejdřív bych zkusil raději nějaký mezistupeň, přece jen z 145ky 1.4 by to byl možná až velkej skok...proto se mi zdá rozumný limit ten dvoulitr, který jede už slušně ale nezabije mě a nežere tolik.
jinak na ty hospodský kecy sem zvyklej většinou to říkaj lidi, který to auto ani neřídili jen věděj že kámoš jejich kámoše s tím měl problémy...v rodině už jsme pár alf měly proto je to můj hlavní favorit i z hlediska zkušeností s opravami apod.
ale rád zvažuju všechny možnosti a láká mě i bavoran
jinak na ty hospodský kecy sem zvyklej většinou to říkaj lidi, který to auto ani neřídili jen věděj že kámoš jejich kámoše s tím měl problémy...v rodině už jsme pár alf měly proto je to můj hlavní favorit i z hlediska zkušeností s opravami apod.
ale rád zvažuju všechny možnosti a láká mě i bavoran
Re: výběr ojetého auta do 100tis.
Záleží jaký rok, před prvním faceliftem (2001 mod. řada 2002) má 1.8t jiné brzdy (vepředu plný kotouč ), ale upravit to není nijak velký problém.
Jinak i Ty motory se liší dvoulitr má vyvažovací hřídele, jinak jsou defacto stejné.
Jinak hlouhodobku mám lehce 9 na cca 14tkm z toho tak minimálně 10 po městě trasy do 10km, nejvíce najezdím v zimě.
Když člověk jede pijáno okresky kolem kila, sem tam předjetí tak se dá do sedmi
Až to dám uplně dokupy tak na to prdnu nějaké malé turbo (0.6b) bude 200 koní a to už bude stačit
U alfy jednoznačně je výhoda ceny a také klubu alfistů. Jestli už si měl alfu tak u ní zůstaň. Nejhorší jsou alfisti (nejčastěj 159) z řad rekrutů koncernu, to je pěkná banda ti povím
Jinak i Ty motory se liší dvoulitr má vyvažovací hřídele, jinak jsou defacto stejné.
Jinak hlouhodobku mám lehce 9 na cca 14tkm z toho tak minimálně 10 po městě trasy do 10km, nejvíce najezdím v zimě.
Když člověk jede pijáno okresky kolem kila, sem tam předjetí tak se dá do sedmi
Až to dám uplně dokupy tak na to prdnu nějaké malé turbo (0.6b) bude 200 koní a to už bude stačit
U alfy jednoznačně je výhoda ceny a také klubu alfistů. Jestli už si měl alfu tak u ní zůstaň. Nejhorší jsou alfisti (nejčastěj 159) z řad rekrutů koncernu, to je pěkná banda ti povím
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: výběr ojetého auta do 100tis.
ještě nějaký rozdíly u 1.8 před a po FL? u dvoulitru myslím bylo delší zpřevodování poFL kvůli spotřebě, ale nemělo to zrovna pozitivní účinek na jízdní vlastnosti...co u 1.8 tam zůstala stejná?
edit:
co sem zatím našel tak snad zpřevodování zůstalo jen poFL je změna, že auto už plní EURO3, je o 35kg těžší a ubylo pár kw čímž se lehce zhoršuje spotřeba a jízdní vlastnosti ale asi to nebude velký rozdíl....jen nevím jestli tyhle změny jsou už po tom prvním nebo až po druhým FL??
co mě spíš zajímá je různá elektronika, kterou tam narvali (VDC, ASR, MSR) - ani nevim co většina těch zkratek znamená...bude to mít velký vliv na radost z jízdy? neztratí tím něco? trochu se toho obávám...nemá někdo přímé jízdní srovnání PF, F?
edit:
co sem zatím našel tak snad zpřevodování zůstalo jen poFL je změna, že auto už plní EURO3, je o 35kg těžší a ubylo pár kw čímž se lehce zhoršuje spotřeba a jízdní vlastnosti ale asi to nebude velký rozdíl....jen nevím jestli tyhle změny jsou už po tom prvním nebo až po druhým FL??
co mě spíš zajímá je různá elektronika, kterou tam narvali (VDC, ASR, MSR) - ani nevim co většina těch zkratek znamená...bude to mít velký vliv na radost z jízdy? neztratí tím něco? trochu se toho obávám...nemá někdo přímé jízdní srovnání PF, F?