Zdravím všechny, zakládám první svoje téma na tomto foru
Chtěl jsem se zeptat, zda poznám pocitově rozdíl v pneu, které se liší o jedno číslo v hmotnostním a rychlostním indexu. Mám mít na autě 205/40 R17 84W , ale "bohužel" mám 88V... Poznám to nebo nemáš šanci? Konk. na gumách Pirelli Pzero nero.
Oba typy se lisi hmotnostnim a rychlostnim indexem. Ten prvni ovlivnuje konstrukci bocnic, coz muze byt pocitove znat, ale u takto blizkych indexu spise nebude. Podobne lze hovorit o tom druhem, ten ovlivnuje celou konstrukci pneumatiky, ale to nebude u W vs V znat nijak.
Otazkou tedy je hlavne to, zda casteji nez narazove jezdite pres 240 kmh. Pokud ne, pak nema smysl volit vyssi nez V, nicemu to neprospeje a pocitove to muze jen uskodit.
Jasně, tak to se mi ulevilo, i když broučka budu mít asi pořád .. njn, ježíšek se trochu seknul, koukal jen na rozměr...
Víc jak 240kmh horko těžko, protože max. MX-5 je asi 220kmh Proto mi trochu uniká, proč tam výrobce předepisuje W, když mi v pohodě přijde dimenzovaný už to V. Co jsem se dočetl já, tak rozdíl v gumách s vyšším rychlostním indexem je ten, že jsou měkčí, tudíž pro sportovnější jízdu vhodnější. Hmotnostní index uplně neřeším, tam si myslím, že to bude max. o něco tvrdší.
Kazdopadne nejde o rozdily, kvuli kterym by bylo nutne nejak vahat s pouzitim, pro chovani pneumatiky je beztak predevsim jeji konstrukce jako takova (tedy o jakou pneumatiku jde) nez jeji specifikace. V tomto ohledu zrovna s PZero Nero nemam nejlepsi zkusenosti, ale je treba to vyzkouset, nektere pneumatiky na nekterych autech funguji a na jinych ne...
Koby: MX-5 je docela lehké auto a Koby by mohl dopadnout jako já u Clia, kam jsem koupil též PZero Nero s vyšším váhovým indexem a auto začalo nepříjemně odskakovat :-|
To bylo spis kvuli PZero Nero jako takovym, neznam mnoho lidi, kteri by z nich byli nadseni - jsou tvrdsi a pritom mnoho nevydrzi. Ale je-li to darovany kun...