ta spojka se da v pohode stihat taky, je to jen o cviku..chce to trenovat i kdyz radis nahoru a casem uz to delas tak automaticky, ze o tom ani nevis... nemusis ji vyslapavat v cele drze, staci si overit kde ti zabira, vetsinou ej to v horni polovine jejiho chodu. A smysl ma, ale ten pochopis az se to naucis...pak tam proste ta reychlost padne skoro sama, bez jakyhokoli odporu, zapadne tam jako nuz do masla..osracing píše:a ma to dvoji vymacknuti spojky opravdu smysl nebo je to jen pro dobry pocit... kazdopadne to bude chtit spoustu cviku pri rychle jizde! ten meziplyn se da v pohode stihat ale ta spojka je vazne narocna...
Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Budu muset trenovat. Zatim je to jako psat levou rukou Jak dlouho jsi trenoval? Je pravda ze v mem 1er BMW jdou rychlosti dost z tuha. Tam mozna to dvojite mackani spojky pomuze...? Ve VW padaji rychlosti nesrovnatelne lehceji.
Re: Jak na meziplyny?
ucim se porad vzdycky to muze byt lepsiosracing píše:Budu muset trenovat. Zatim je to jako psat levou rukou Jak dlouho jsi trenoval? Je pravda ze v mem 1er BMW jdou rychlosti dost z tuha. Tam mozna to dvojite mackani spojky pomuze...? Ve VW padaji rychlosti nesrovnatelne lehceji.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
O techniku jestli špička-špička nebo pata-špička si spíš řekne rozmístění pedálů a sedačky než libovůle člověka. V trojce je mám ideálně rozmístěný s optimálním odporem obou pedálů a špička-špička jde prakticky sama a automaticky. V pětce musim pata-špička plus zcela nadstandardní odpor plynovýho pedálu a už se docela trápim. Trefit patou na tvrdým plynu optimální otáčky odebírá příliš mnoho koncentrace a k ideálu to asi nedopiluju nikdy.
Falešný meziplyn bych uplně přeskočil, akorát si vypěstuješ blbej zlozvyk. Přikláním se ke všem nade mnou, rovnou trénovat dvojitý vyšlápnutí spojky. Nicméně heel and toe není uplně jednoduchý a je to hodně úkonů najednou, tak bych začal při normálním ježdění, používat techniku přerušovanýho brždění kdy začneš brzdit, v okamžiku vhodném pro přeřazení odbrzíš, podřadíš bez brždění s dvojitým vyšlápnutím spojky i přidáním plynu a pak už se zařazeným nižším kvaltem dobrzdíš. Až ti přejde do krve dvojitý vyšlápnutí spojky, přidáš ovládání plynu a brzdy naráz.
Falešný meziplyn bych uplně přeskočil, akorát si vypěstuješ blbej zlozvyk. Přikláním se ke všem nade mnou, rovnou trénovat dvojitý vyšlápnutí spojky. Nicméně heel and toe není uplně jednoduchý a je to hodně úkonů najednou, tak bych začal při normálním ježdění, používat techniku přerušovanýho brždění kdy začneš brzdit, v okamžiku vhodném pro přeřazení odbrzíš, podřadíš bez brždění s dvojitým vyšlápnutím spojky i přidáním plynu a pak už se zařazeným nižším kvaltem dobrzdíš. Až ti přejde do krve dvojitý vyšlápnutí spojky, přidáš ovládání plynu a brzdy naráz.
RWD
Re: Jak na meziplyny?
Stačí vyndat z převodovky synchrony, pak půjde dvojtej meziplyn hned.
Heel & toe navíc s dvojtym meziplynem už je jiný kafe, už jen protože takovou činnost člověk nikdy předtím nedělal a je to mrtě nezvyk, se soustředit na to všechno (pokud nejde o bubeníka). Jako první krok doporučuji si jen tak na neutrál při mírném brždění osahat polohu a citlivost plynu.
Heel & toe navíc s dvojtym meziplynem už je jiný kafe, už jen protože takovou činnost člověk nikdy předtím nedělal a je to mrtě nezvyk, se soustředit na to všechno (pokud nejde o bubeníka). Jako první krok doporučuji si jen tak na neutrál při mírném brždění osahat polohu a citlivost plynu.
Re: Jak na meziplyny?
Předem omluva za dlouhý post, ale někomu se musím svěřit .
Posledních pár měsíců jsem strávil tréninkem pravých meziplynů (PM) s dvojitým vyšlapáváním spojky při podřazování (díky, pjanda, za infikování ). Falešný meziplyny (FM), tj. aspoň srování motoru do otáček zařazenýho kvaltu, dělám už leta letoucí a troufnu si říct, že na poměry běžných řidičů velmi dobře, takže jsem se rozhodl, že je nutno zvládnout techniku minulého století a Tatry T115 . Pár postřehů...
Děkuji za pozornost .
Posledních pár měsíců jsem strávil tréninkem pravých meziplynů (PM) s dvojitým vyšlapáváním spojky při podřazování (díky, pjanda, za infikování ). Falešný meziplyny (FM), tj. aspoň srování motoru do otáček zařazenýho kvaltu, dělám už leta letoucí a troufnu si říct, že na poměry běžných řidičů velmi dobře, takže jsem se rozhodl, že je nutno zvládnout techniku minulého století a Tatry T115 . Pár postřehů...
- Pokud je člověk zvyklej na FM, pokládám za nejhorší kousnutí zažitých návyků.
- Moderní převodovka odpustí strašnou spoustu věcí, takže špatně provedenej PM není nic dramatickýho a skříň to většinou kousne bez problémů.
- Pocit na šaltpáce, když zapadne kvalt s provedeným PM je naprosto k nezaplacení. Je to jako zajet nožem do měkkýho másla, naprosto bez odporu, hladce, super.
- Pocit skvěle provedenýho PM je taktéž k nezaplacení a bohatě odmění těch několik tápavých pokusů jemu předcházejících, stejně jako dalších X následujících.
- Překvapivě jednodušší pro mě bylo dělat PM v nižších otáčkách, tj. 1300-2000 (jezdím jen nafťáky). Nejvíc jsem trénoval na jižní spojce v Praze při souvislý jízdě v pravým pruhu mezi tirákama a řadil furt 6-5, 5-4, 4-5, 5-6 a zpět (podle rychlosti). Motor není třeba plynem honit o tolik výše a výrazně rychleji, takže první plynulej a rámcově přesnej PM přišel relativně záhy, zvlášť u 6-5, kde je skok v otáčkách velmi malej.
- Mnohem horší/složitější je dělat meziplyny ve vyšších otáčkách a rychlostech, typicky na dálnici nebo v situaci s velkým rozdílem v rychlosti, když člověk potřebuje odřadit 6-5, 5-4 nebo v nejhorším 4-3, to vše při akceleraci. Tam je potřeba plynu přidat víc a trochu dýl ho držet. Tady už je to mírně tricky, protože je buď otáček málo nebo naopak moc, což pak vyústí v nepříjemnej kopanec.
- Zvyknout si na PM v běžný jízdě a přebít tím můj starej návyk na FM, to vše bez většího soustředění, mi trvalo cca 2 měsíce, přičemž se stále musím strašně soustředit v rychle se měnící situaci (město). V podobné situaci pak obvykle sklouznu zpět k FM anebo se mi občas stane, že přerušením nadřenýho procesu skončím s vyřazeným kvaltem a puštěnou spojkou a jedu na volnoběh, a ptám se sám sebe, co to ku*va dělám. Pořád z toho ještě není reflex .
- Vedlejší efekt - používání PM u mě vedlo k tomu, že jsem vyhrabal z mojí autotašky 10 let starý jelenicový děrovaný rukavice a začal jsem v nich řídit.
- Vedlejší efekt 2 - pasažéři a kolegové, kterým tohle vyprávím, si ťukají na čelo (nejen kvůli rukavicím) a ptají se mě, proč furt a tolikrát šlapu na spojku, že si ji ochodím, popř. zničím .
- Výborný je na trénink správné dávky plynu řadit bez spojky. Zcela vážně. Napoprvý jsem se dost bál, ale ve finále člověk zjistí, že na tom zase tak moc není. Hlavně moc neváhat .
Děkuji za pozornost .
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Re: Jak na meziplyny?
prima cteni
a ted sup na poradne meziplyny pri brzdeni a nasledne ostrem brzdeni se soucasnym podrazovanim o dva a vice stupnu. idealne pred vraceckou az na 1. to teprve poznas, jestli uz ses neco naucil .
a ted sup na poradne meziplyny pri brzdeni a nasledne ostrem brzdeni se soucasnym podrazovanim o dva a vice stupnu. idealne pred vraceckou az na 1. to teprve poznas, jestli uz ses neco naucil .
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Jak na meziplyny?
To už samozřejmě dělám, asi jsem to blbě napsal . Brzdění s PM je OK, i o více stupňů, jen jsem pořád o fous pomalejší, než když jsem totéž dělal s FM . To ještě musím potrénovat.mmira píše:prima cteni
a ted sup na poradne meziplyny pri brzdeni a nasledne ostrem brzdeni se soucasnym podrazovanim o dva a vice stupnu. idealne pred vraceckou az na 1. to teprve poznas, jestli uz ses neco naucil .
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Re: Jak na meziplyny?
Pri cteni tohoto vlakna se stydim, porad se k tomu chystam a porad sem nezacal. Dik KFL a ostatnim za poznatky ze zacatku
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Re: Jak na meziplyny?
Sice moderní převodovky hodně odpustí, ale za studena je vždy cítit že jde řazení o dost tíž. A tady je PM naprosto skvělý. Normálně by člověk čekal a čekal než tam rychlost padne, s PM to ale jde úplně samo i v tomto případě. Mě už bez PM schází ten pocit hladkýho přeřazení a vnitřně mi přijde že to auto zbytečně trpí (i když samo vím, že to zas není tak kritický).KFL píše:
- Moderní převodovka odpustí strašnou spoustu věcí, takže špatně provedenej PM není nic dramatickýho a skříň to většinou kousne bez problémů.
- Pocit na šaltpáce, když zapadne kvalt s provedeným PM je naprosto k nezaplacení. Je to jako zajet nožem do měkkýho másla, naprosto bez odporu, hladce, super.
PS: a dík za definici, PM je ideální zkratka - doufám že se ujme.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).