vyber Golf VII

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: vyber Golf VII

Příspěvek od EL_XEL »

Andrew Handerson píše:Já vidím potíž jinde. Můj Golf má na jedničku snížený točivý moment. S tím ostatně nemám až zase takový problém (i když pocit, že dvojka má více síly než jednička, je věru dost prapodivný), protože i s tímto omezením má motor dost točivého momentu k protočení kol i na suchu (nemají nijak extra přítlak, protože 1.2 TSI je lehoučký motor). Zakopaný pes je v tom, že auto "pozná" zařazenou jedničku (resp. jakoukoliv rychlost) až v okamžiku, kdy uvolníte spojku. Co to znamená? Když se rozjíždíte se spojkou, máte maximum výkonu, a v okamžiku, kdy spojku pustíte, vám výkon tak o čtvrtinu spadne (jako kdyby někdo zacpal sání). V praxi se s tím nedá rozjet bez cuknutí. Čím rychlejší rozjezd, tím pochopitelně horší (výkonový skok je citelnější). Jedině při extra pomalých rozjezdech to nevadí. Jestli to má pomáhat normované spotřebě a emisím, nevím. Jiné vysvětlení mě nenapadá. Ale jak jsem řekl, kdyby to fungovalo dobře, ani by mi to nevadilo. Jenže ono to funguje žalostně špatně.

P.S.: Pokud někdo znáte úpravce, který toto chování dokáže odstranit, budu vám velice vděčný za kontakt. V oficiálním servisu se nejdříve tvářili, že neví o čem je řeč a pak to označili za "vlastnost", takže to "opravovat" nebudou. Občas bych ty chlapce z VW s chutí kopnul někam...
Šestkové GTI tímhle netrpí. Tam je spíš jiná zlomyslnost - VW group má nějakou tu funkci (nepamatuju si přesně zkratku), která když pustíte plyn prudce, tak auto necukne, ale plynule se hodnota plynu sníží. U jedničky v převodovce tahle funkce není (nebo je deaktiovaná), takže občas cuknu, když si to neuvědomím. Ta funkce je dobro a zlo v jednom - dobro v tom, že zpříjemní jízdu, zlo v tom, že si na to člověk hrozně rychle zvykne a zparchantí :-D
Odpovědět