Správná výuka v autoškole
Moderátor: řidičBOB
Re: Správná výuka v autoškole
V letadle můžeš převzít řízení....... v autě si můžeš tak akorát přitáhnout pás a čekat..... a kdyby mi někdo říkal takové věci, jako abych přepnul na dálková světla, tak ho vyhodím na mráz. Je užitečné, aby se začátečníci učili od zkušených, ale dělat z toho povinnost je nesmysl (někdo ani ve svém okolí žádného dobrého řidiče nemá), můžeš začátečníka něco naučit, hodí se nějaký kurz zvládání krizových situací a pak už je to na něm.
- michal.kolesa
- Autoškolák
- Příspěvky: 90
- Registrován: pon 29 říj 17:12
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správná výuka v autoškole
Ono řídit auto není jen o točení volantem, ale o sledování provozu kolem sebe, všímat si značek, být ve střehu (ve městě, aby třeba dáítěti nespadl do silnice míč a neskočilo pro něj, nebo pes na delším vodítku nevběhl do silnice, protože uvidí jiného psa na protějším chodníku), když do toho prší, je mlha, tak bych ocenil, kdyby mě někdo říkal, jaké značky myjím, pokud trasu neznám.
Michal Kolesa
(ze zdravotních důvodů nemohu mít řidičské oprávnění - řidičský průkaz )
29 let, Invalidní důchodce, Vyučen: elektrikářem - silnoproud, Maturita: Strojírenství, Zájmy: Auta
Vysněné auto: Terénní Jeep 4x4 s výkonem nad 150 kW
(ze zdravotních důvodů nemohu mít řidičské oprávnění - řidičský průkaz )
29 let, Invalidní důchodce, Vyučen: elektrikářem - silnoproud, Maturita: Strojírenství, Zájmy: Auta
Vysněné auto: Terénní Jeep 4x4 s výkonem nad 150 kW
Re: Správná výuka v autoškole
pokud potrebujes rikat znacky, tak nemas za volantem co delat . .
- michal.kolesa
- Autoškolák
- Příspěvky: 90
- Registrován: pon 29 říj 17:12
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správná výuka v autoškole
já jsem nemyslel, že nevím co značka znamená, ale že koukat po provozu a ejště po značkách je někdy nadlidský výkon, zvlášť když je značek moc, hustý provoz, lidi přebíhají silnici mezi auty
Michal Kolesa
(ze zdravotních důvodů nemohu mít řidičské oprávnění - řidičský průkaz )
29 let, Invalidní důchodce, Vyučen: elektrikářem - silnoproud, Maturita: Strojírenství, Zájmy: Auta
Vysněné auto: Terénní Jeep 4x4 s výkonem nad 150 kW
(ze zdravotních důvodů nemohu mít řidičské oprávnění - řidičský průkaz )
29 let, Invalidní důchodce, Vyučen: elektrikářem - silnoproud, Maturita: Strojírenství, Zájmy: Auta
Vysněné auto: Terénní Jeep 4x4 s výkonem nad 150 kW
Re: Správná výuka v autoškole
Prostě zpomalit dostatečně na to, abys stíhal. Kromě toho, většina značek je z hlediska pohybu v provozu zbytečná...... nepotřebuješ zaregistrovat každý zákaz stání, zákaz vjezdu nad 3,5 t a takové zbytečnosti
- michal.kolesa
- Autoškolák
- Příspěvky: 90
- Registrován: pon 29 říj 17:12
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správná výuka v autoškole
ono zpomalit ve městě někdy nelze, když máš za sebou 10 aut a každý na tebe nervózně bliká a houká
Michal Kolesa
(ze zdravotních důvodů nemohu mít řidičské oprávnění - řidičský průkaz )
29 let, Invalidní důchodce, Vyučen: elektrikářem - silnoproud, Maturita: Strojírenství, Zájmy: Auta
Vysněné auto: Terénní Jeep 4x4 s výkonem nad 150 kW
(ze zdravotních důvodů nemohu mít řidičské oprávnění - řidičský průkaz )
29 let, Invalidní důchodce, Vyučen: elektrikářem - silnoproud, Maturita: Strojírenství, Zájmy: Auta
Vysněné auto: Terénní Jeep 4x4 s výkonem nad 150 kW
-
- Adept autoškoly
- Příspěvky: 15
- Registrován: sob 31 bře 11:43
Re: Správná výuka v autoškole
michal.kolesa
Můžu se zeptat? Ty máš papíry a jezdíš a nebo jen teoretizuješ na různá témata jako jsou krom tohoto např proč nemají karavany pod sebou louži splašků?
Ono když se zamyslím nad tebou popsanou situací -> hustý provoz, lidi přebíhající mezi auty..to spíš zní jak dopravní zácpa nebo couračka v centru města a tudíž máš čas sledovat všechno a spíš se nudíš..
Můžu se zeptat? Ty máš papíry a jezdíš a nebo jen teoretizuješ na různá témata jako jsou krom tohoto např proč nemají karavany pod sebou louži splašků?
Ono když se zamyslím nad tebou popsanou situací -> hustý provoz, lidi přebíhající mezi auty..to spíš zní jak dopravní zácpa nebo couračka v centru města a tudíž máš čas sledovat všechno a spíš se nudíš..
benzín 1.8 92kw
- michal.kolesa
- Autoškolák
- Příspěvky: 90
- Registrován: pon 29 říj 17:12
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správná výuka v autoškole
To je snad dobře že se zajímám o dění kolem sebe, ne ?
Michal Kolesa
(ze zdravotních důvodů nemohu mít řidičské oprávnění - řidičský průkaz )
29 let, Invalidní důchodce, Vyučen: elektrikářem - silnoproud, Maturita: Strojírenství, Zájmy: Auta
Vysněné auto: Terénní Jeep 4x4 s výkonem nad 150 kW
(ze zdravotních důvodů nemohu mít řidičské oprávnění - řidičský průkaz )
29 let, Invalidní důchodce, Vyučen: elektrikářem - silnoproud, Maturita: Strojírenství, Zájmy: Auta
Vysněné auto: Terénní Jeep 4x4 s výkonem nad 150 kW
-
- Adept autoškoly
- Příspěvky: 15
- Registrován: sob 31 bře 11:43
Re: Správná výuka v autoškole
No v této situaci určitě zpomalit nejde, protože už nejspíš stojíš když deset řidičů za tebou nervózně bliká a houká..michal.kolesa píše:ono zpomalit ve městě někdy nelze, když máš za sebou 10 aut a každý na tebe nervózně bliká a houká
A nebo tě pronásledujou švestky..
benzín 1.8 92kw
Re: Správná výuka v autoškole
Nedalo mi to a musel jsem se zaregistrovat.
Já jsem třeba příklad člověka, kolem kterého nikdo pořádně neřídil. Buď měli řidičáky v šuplíku, nebo je měli stejně dlouho jako já. Musel jsem se vyjezdit sám a upřímně mě v provozu napadala postupně spousta i hloupých otázek. Jakmile jsem měl možnost, ptal jsem se. I cizích. Ale první rok a 20tis km jsem si odjezdil sám bez doprovodu.
Důsledek - naprosto precizně používám blinkry. Nejdřív blikám, pak začnu manévr, pak dokončím a přestanu blikat. Blikám při parkování a jakémkoli nečekané změně směru jízdy (kromě zřejmého objíždění chodců atd). Účelem bylo: Jsem debiI, neumím řídit, tak ať raději všichni vidí, co dělám, co kdybych něco potento, oni mě uvidí.
Jezdil jsem pomalu. Samozřejmě auto je celé prosklené, takže člověk vidí kolem sebe. Na zadek si začátečník nalepí Z o velikosti průměrné stodoly a bude jezdit pomalu. A na autobusových zastávkách pustí ty rychlejší. A nic se nestane. A že někdo troubí? Troubit ve městě je podle mě kravina.
Na sestru při první jízdě mimo autoškolu zatroubil cápek, když vyparkovávala. Jo, hodně jí to nešlo. Tak jsem vystoupil a šel se ho zeptat, jestli si myslí, že ji tím sonickým dělem někam popožene. Omluvil se.
Troubím, abych odvrátil nebezpečí. A to podle mě je dost výjimečné, protože než abych troubil, tak raději reaguji jinak. A pak už je pozdě. Prostě netroubím. A troubení na známé... fuj fuj fuj. Jsou samozřejmě situace, třeba když někdo jede uprostřed dvou pruhů. Ale těch je minimum.
Takže Michale: Chce to mít s sebou někoho, kdo tě uklidní, protože začátky jsou stresující. Jet tak rychle, jak se ti chce, ono se to po první stovce zlepší. Uhnout, když můžeš (a můžeš v podstatě vždycky). Vyhýbat se kritickým trasám (a Praze...), kde bys opravdu zdržoval. A ono to prostě půjde. I za cenu obrovského Z na zadku.
Řídit není nadlidský výkon. Ani v nejhorších situacích. Základem je zpomalit na takovou rychlost, abys stíhal. Všimni si někdy při opravdu velkém dešti na dálnici. Někdo zastaví na krajnici, jiní valí 130 dál. Zkrátka jak si kdo troufne.
A když máš mlhu, spoustu značek, neznámou situaci, přebíhající lidi, křičící děti v autě... tak někam sjedeš, zastavíš, protáhneš se venku a pokračuješ dál. Přestávka ti pomůže. Ale stíhat musíš a budeš. Pokud ne, neřiď!
Stejně s těmi značkami, nikdo ti je říkat nebude, je to nesmysl.
Koukni v Praze. Jsou tu lidi, kteří se centru vyhýbají. Ale když musí, zvládnou to. Jsou lidi, kteří mají najeté miliony a desetiletí, přesto se na Jižní spojce drží v prostředním pruhu, když je pravý prázdný. Ale všichni to spolu zvládnou.
Základ je: Chci dojet z místa A do místa B. A všichni kolem taky. Pokud možno svižně a bez zdržování. A tak se tak děje. Nemusíme na sebe troubit, pouštíme se, když je někdo pomalejší, tak ho vhodně objedeme. Žádná křeč. A ono to jde...
Já jsem třeba příklad člověka, kolem kterého nikdo pořádně neřídil. Buď měli řidičáky v šuplíku, nebo je měli stejně dlouho jako já. Musel jsem se vyjezdit sám a upřímně mě v provozu napadala postupně spousta i hloupých otázek. Jakmile jsem měl možnost, ptal jsem se. I cizích. Ale první rok a 20tis km jsem si odjezdil sám bez doprovodu.
Důsledek - naprosto precizně používám blinkry. Nejdřív blikám, pak začnu manévr, pak dokončím a přestanu blikat. Blikám při parkování a jakémkoli nečekané změně směru jízdy (kromě zřejmého objíždění chodců atd). Účelem bylo: Jsem debiI, neumím řídit, tak ať raději všichni vidí, co dělám, co kdybych něco potento, oni mě uvidí.
Jezdil jsem pomalu. Samozřejmě auto je celé prosklené, takže člověk vidí kolem sebe. Na zadek si začátečník nalepí Z o velikosti průměrné stodoly a bude jezdit pomalu. A na autobusových zastávkách pustí ty rychlejší. A nic se nestane. A že někdo troubí? Troubit ve městě je podle mě kravina.
Na sestru při první jízdě mimo autoškolu zatroubil cápek, když vyparkovávala. Jo, hodně jí to nešlo. Tak jsem vystoupil a šel se ho zeptat, jestli si myslí, že ji tím sonickým dělem někam popožene. Omluvil se.
Troubím, abych odvrátil nebezpečí. A to podle mě je dost výjimečné, protože než abych troubil, tak raději reaguji jinak. A pak už je pozdě. Prostě netroubím. A troubení na známé... fuj fuj fuj. Jsou samozřejmě situace, třeba když někdo jede uprostřed dvou pruhů. Ale těch je minimum.
Takže Michale: Chce to mít s sebou někoho, kdo tě uklidní, protože začátky jsou stresující. Jet tak rychle, jak se ti chce, ono se to po první stovce zlepší. Uhnout, když můžeš (a můžeš v podstatě vždycky). Vyhýbat se kritickým trasám (a Praze...), kde bys opravdu zdržoval. A ono to prostě půjde. I za cenu obrovského Z na zadku.
Řídit není nadlidský výkon. Ani v nejhorších situacích. Základem je zpomalit na takovou rychlost, abys stíhal. Všimni si někdy při opravdu velkém dešti na dálnici. Někdo zastaví na krajnici, jiní valí 130 dál. Zkrátka jak si kdo troufne.
A když máš mlhu, spoustu značek, neznámou situaci, přebíhající lidi, křičící děti v autě... tak někam sjedeš, zastavíš, protáhneš se venku a pokračuješ dál. Přestávka ti pomůže. Ale stíhat musíš a budeš. Pokud ne, neřiď!
Stejně s těmi značkami, nikdo ti je říkat nebude, je to nesmysl.
Koukni v Praze. Jsou tu lidi, kteří se centru vyhýbají. Ale když musí, zvládnou to. Jsou lidi, kteří mají najeté miliony a desetiletí, přesto se na Jižní spojce drží v prostředním pruhu, když je pravý prázdný. Ale všichni to spolu zvládnou.
Základ je: Chci dojet z místa A do místa B. A všichni kolem taky. Pokud možno svižně a bez zdržování. A tak se tak děje. Nemusíme na sebe troubit, pouštíme se, když je někdo pomalejší, tak ho vhodně objedeme. Žádná křeč. A ono to jde...