Fičury, které v autě nechceme

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
davidof_cr
Adept autoškoly
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 27 pro 13:35

Re: Fičury, které v autě nechceme

Příspěvek od davidof_cr »

Jo, to mě u Mondea taky dralo- ostřikneš sklo, setřeš to a po pěti vteřinách nevyhnutelně - máz ho a sklo je zase zamazaný. :-)
Uživatelský avatar
aikoN
Letec
Příspěvky: 1046
Registrován: stř 16 úno 18:32

Re: Fičury, které v autě nechceme

Příspěvek od aikoN »

Jojo, všechny tyhle věci mají na svědomí jediní lidé - ajťáci. Pár jich znám (se dvěma jsem bydlel minulý rok na kolejích(jeden z nich v tomhle docela hardcore, druhý naopak normální člověk, jen sporadicky měl slabší chvilku), tento rok bydlím s jedním). Oni si bohužel myslí, že jsou ti nejchytřejší, všemu rozumí a sežrali modrost světa. Pořád mají pocit, že musí myslet i za ostatní a tuto filozofii pak promítají do zařízení, která programují - v tomto případě automobily. Je s tím jedna potíž - jejich výmysly jsou krásné v teoretické rovině, ovšem praxe pokulhává.

Proto to setření po pěti sekundách, proto nefunguje výhřev, když na sedadle nikdo nesedí, proto u audin nejde nejvyšší rychlost stírání, když auto stojí a dalo by se najít spousta dalších nesmyslů. Prostě ajťák-teoretik myslel, vymyslel a nedomyslel, protože pokulhává v praxi. A tak ho nenapadlo, že na to sklo za 5s napadá bordel, který ten stěrač rozmaže (myslel si jak krásně to dokoná čištění). Nenapadlo ho, že si někdo bude chtít předehřát křeslo (myslel si, že takhle stvoří inteligentní power management bez omezení uživatelské přívětivosti). A tak můžeme pokračovat.

Aneb, jak napsal jeden strojař, tuším na garáži: Navrhnu jednoduchý stroj a dám ajťákovi pro něj naprogramovat jednoduchý software. Jemu se rozzáří očička a začne řešit blbiny tipu - a když to udělá tohle, tak to bude blikat a když tohle, tak pískat, když tohle, tak oboje... a já bych ho nejradši praštil francouzákem mezi oči...

edit:
Aby nevznikla mýlka, proti IT jako takovému nic nemám. Jediný problém vzniká, když se tohle odvětví snaží vystoupit mimo "svůj" svět. Tenhle teoretický přístup funguje skvěle u věcí, které žijí vlastním životem a člověk do jejich běhu nijak vědomě nevstupuje. Typicky řídící jednotky - krásně určují směs paliva, předstih - deterministické věci, které fungují všude stejně a mají pokaždé stejné řešení. Nedochází tam ke konfliktu zájmů. Jakmile se však snaží tenhle postup aplikovat na věci, které lidé, jakožto tvorové různorodí, ovládají aktivně a každý s trochu jinými představami, nastává zádrhel. Je nám vnucována teorie, kterou vymyslel člověk sedící u počítače, popíjející kafe, který velmi pravděpodobně nikdy věc, kterou programuje, v praxi nepoužíval. Tím pádem je jeho představa, jak ji udělat "inteligentnější" pouze povrchní a nedomyšlená - v hlavě to funguje pěkně. Jak se říká, cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.

PS: ty hrubky mě zničí, snad už jsem to vychytal všechno :)
Naposledy upravil(a) aikoN dne pon 21 led 22:54, celkem upraveno 4 x.
Rychlost zabíjí!
davidof_cr
Adept autoškoly
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 27 pro 13:35

Re: Fičury, které v autě nechceme

Příspěvek od davidof_cr »

Přesně tak. Když o funkcích programu rozhoduje programátor, je zpravidla zle. Mám s tím bohaté negativní zkušenosti. :-)
Uživatelský avatar
PeTr7650
Pan Řidič
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 17 úno 22:27

Re: Fičury, které v autě nechceme

Příspěvek od PeTr7650 »

kazdopadne dodatecny setreni de ojebat, kdyz si ke konci stirani po ostrikovacich proste rucne jednou setru. Dodatecny setreni se pak nekona.
Odzkouseno na fiatu, alfe i fordu. Ale kdyby to tam nebylo, neni co resit, to jo.

Jinak za mne vypinany zasuvky, nevypinatelny ESP, elektricka rucka, symbol vlocky a pipani pri teplote k nule u Forda, neuveritelne otravny a hlasity pipani nezapnutejch pasu, elektronickej plyn!!!!
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5755
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Fičury, které v autě nechceme

Příspěvek od M.Z. »

Takhle to samozřejmě dělám taky, ovšem už i to samotné čtvrté setření je navíc, 3x stačí nad hlavu, pak už je sklo skoro suché a jen se maže.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
karelpipa
Pan Řidič
Příspěvky: 348
Registrován: pát 26 srp 13:37
Bydliště: Prag

Re: Fičury, které v autě nechceme

Příspěvek od karelpipa »

Nechci:
- Jakékoli pípání v autě, snad jen jako upozornění na přehřívání motoru, diferáku, spojky nebo převodovky.
- Měřič teploty vody pořád na 90°C
- Elektronicky plyn, brzda a snad i spojka??
- Příliš přeposilovaný posilovač čehokoli (nesnášim brzdovej pedál v Golfu V, je tam všechno umrtvený EURO 5, ale na brzdu stačí jen fouknout a už jde o zuby)
- ESP, a cokoli podobného
- Nevypínatelné ABS (na suchu k čemu?)
- Cokoli co se snaží myslet za řidiče, případně spolujezdce (právě např: Stírnutí po 5s, nemoznost couvat pri R nebo nevyhrivani nezatizene sedacky - sem se da zaradit SPOUSTA věcí)
- Stop Start
- Vypináni válců
- Elektronicka ruční brzda
- Automat ( :D )

Slight OT
CO naopak chybí?
Samostatný:
- Měřič tlaku oleje (to už tam sice je, ale rozsviti se pouze kontrolka jen když je tlak slabej)
- Měřič teploty oleje
- Měřič hladiny oleje

Jediné co kvituji
- trojité bliknutí blinkrů - když se to zmáčkne omylem, tak se zas tolik neděje.
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou :))
Uživatelský avatar
glider
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: ned 20 úno 00:08

Re: Fičury, které v autě nechceme

Příspěvek od glider »

a to dodatocne zotrenie nejde vypat cez VAG?
mam pocit ze na Octe II to slo
Uživatelský avatar
karelpipa
Pan Řidič
Příspěvky: 348
Registrován: pát 26 srp 13:37
Bydliště: Prag

Re: Fičury, které v autě nechceme

Příspěvek od karelpipa »

Pokud je nutno něco dodatečně upravovat (respektive vypinat), tak to tam nemuselo být už z vyroby. O tom je tohle téma :))
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou :))
jozefko71
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: úte 22 led 00:17

Re: Fičury, které v autě nechceme

Příspěvek od jozefko71 »

Na mojej 6-ročnej mazde 6 má štve akurát to, že keď prejdem pár metrov bez zapnutého pásu rýchlejšie ako 20 km/h, začne pípať -to je normálne. Ale normálne už nie je to, keď auto zastavím. Auto síce stojí, ale nezapnuté pásy pípajú ďalej, ak motor beží. Musím buď vypnúť motor alebo si zapnúť pás. A nerozumiem moc tomu, prečo v súčasných autách je spravidla už len jedna zadná hmlovka. Alebo to je japonská špecialita?
Inak som ušetrený všetkých moderných vymožeností - ESP sa dá vypnúť pri akejkoľvek rýchlosti, stierače stierajú normálne, parkovacia brzda je stále "len" mechanická a tempomat sa po vypnutí motora úplne nedeaktivuje, ale je stále v pohotovostnom režime. Dažďový senzor však niekedy funguje perfektne, a niekedy úplne nanič. Pritom okno je rovnako čisté, resp. špinavé.
davidof_cr
Adept autoškoly
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 27 pro 13:35

Re: Fičury, které v autě nechceme

Příspěvek od davidof_cr »

Tak na mondeu 2,2 rok výroby 2005 jsem to poslední máznutí žádný způsobem nezrušil. Prostě to nakonec vždy rozmazal :-)
Odpovědět