Otočka přes ručku

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Otočka přes ručku

Příspěvek od mmira »

nekteri to prilis dramatizuji, ono nejde az tak o to, co ma clovek zarazeno a jestli auto zrychluje. aby slo tohle otoceni provest spravne, musi mit auto rotacni moment a soucasne odlehcenou zad.

to druhe, kupodivu, je tezsi. jsou dva zpusoby, jak to udelat. bud rozjet auto do vyssich otacek a pak prudce ubrat plyn, nebo si pribrzdit. na snehu ci ledu to je potreba delat opatrne, aby se neurval predek. v okamziku, kdy se prenese maximum vahy na predek, je cas na udeleni rotacniho momentu. staci jen trhnout volantem o 90° do smeru zatacky. dulezita je synchronnost tech dvou deju, tedy ubrani plynu/pribrzdeni a toceni volantem.

pokud se to udela dobre, tak v zavislosti na rychlosti a adhezi zacne zad klouzat sama. pak uz jen staci lehky impuls ruckou

jina vec je plynule rozjeti po otocce, da se pomoci si spojkou, v navalu emoci ji ale clovek velmi snadno spali, hlavne na suchu.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Otočka přes ručku

Příspěvek od mmira »

DaciaFan píše:U 4WD záleží jestli odpojuje zadek při ručce nebo je to "trvalá" 4WD, ale v zásadě platí, že plyn řeší všechno
jen tak pro zajimavost, tohle jsi vycetl kde?

je to nesmysl, otocka s ruckou se dela u vsech aut vprincipu stejne, jen nekde se nelze vyhnout pouziti spojky. jina vec je uvedeni do driftu. a ani zde neplati, ze u trvalych AWD funguje plyn, jen u nekterych.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27878
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Otočka přes ručku

Příspěvek od řidičBOB »

Dacia: a co, když se odpojuje předek? :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
DaciaFan
Pan Řidič
Příspěvky: 253
Registrován: čtv 01 lis 12:04

Re: Otočka přes ručku

Příspěvek od DaciaFan »

Vycházel jsem z chabých zkušeností s Fronterou, která nemá mezinápravový diferenciál a při přiřazeném předku a zatáhnutí ručky to zablokuje i jedno z předních kol :)) U nějakého Quattra to bude asi jiné, ale tipnul bych si, že při vytočení kol a přidání plynu půjde předek za plynem a zadek se utrhne.

Odlehčení zadku na sněhu za pomoci brzd bude nevýrazné, takže většinu bude u předohrabu řešit ručka.
řidičBOB píše:Dacia: a co, když se odpojuje předek? :D
Jo to jsem nepošéfoval. Zlatej haldex v O1 :ymblushing:
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Otočka přes ručku

Příspěvek od mmira »

DaciaFan píše:Odlehčení zadku na sněhu za pomoci brzd bude nevýrazné, takže většinu bude u předohrabu řešit ručka.
proto se taky vyuziva ciste brzdneho momentu motoru. navic neni potreba tak velke nadlehceni zade.

rucka je pri techto otackach jen k tomu, aby otocka zabrala mene mista, hlavni je to, co jsem popsal vyse. abych nebyl pouvazovan za teoretika, tak odkazuji na libovolne video z rallye a to, jak se puziva rucni brzda tam.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
DaciaFan
Pan Řidič
Příspěvky: 253
Registrován: čtv 01 lis 12:04

Re: Otočka přes ručku

Příspěvek od DaciaFan »

Však v tomto nejsme ve sporu, u fwd na sněhu to jde s dostatkem místa vypilovat bez rizika. Snad se pak pohlubí jak mu to šlo.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Otočka přes ručku

Příspěvek od mmira »

uvidime :). hned bych sel trenovat. napadlo nam tu 5 cisel mokreho snehu, bohuzel tu nemam zadne auto.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27878
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Otočka přes ručku

Příspěvek od řidičBOB »

já auta mám - dokonce i s klasickou ručkou...akorát tady zase chybí sníh!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Fasther
Řidič začátečník
Příspěvky: 105
Registrován: sob 09 dub 19:37
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Otočka přes ručku

Příspěvek od Fasther »

No nejdřív musí napadnout sníh, pak budu zkoušet - v blízkosti u mám jenom jednu nepožívanou cestu, tak snad neskončím ve křoví. Trochu teď nechápu, v čem dostávají na suchu zabrat rozvody, když se to dělá na suchu - myslím, že to není o moc horší než svižný rozjezd - nebo se pletu?

Osobně mám rád čistou jízdu bez nějakých další pomocí "ručkou" atd., ale otočka o 180° mě prostě láká. Rád bych si koupil něco s RWD, ale nejsou prachy. Prachy by byly nejsou prachy na něco, co není jenom hromada šrotu a pak by nebylo na pneumatiky :D

A ESP není k dispozici :-)

Edit: Hledal jsem, ale v sekci "výběr auta" jsem nenašel nic - je tu někde téma na způsob "nejlevnější RWD co má smysl?" FWD mě totiž nebaví...
Řidič je nejnebezpečnější částí vozu.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Otočka přes ručku

Příspěvek od Vana »

DaciaFan píše:Vycházel jsem z chabých zkušeností s Fronterou, která nemá mezinápravový diferenciál a při přiřazeném předku a zatáhnutí ručky to zablokuje i jedno z předních kol :)) U nějakého Quattra to bude asi jiné, ale tipnul bych si, že při vytočení kol a přidání plynu půjde předek za plynem a zadek se utrhne....
koncernová technika podle mě při zatažení ručky automaticky ubere i plyn takže s tím trháním to nemusí být úplně jednoduché,
ale je tam i nějaké zpoždění a možná to u různých modelů funguje odlišně

jinak samozřejmě u aut s natvrdo spojenými nápravami v režimu 4x4 (viz ta Frontera) ručka zákonitě brzdí i předek, podobně třeba u modelů Subaru s vizkózní závěrkou středového difu. Pokud je středový dif otevřený nebo třeba Torsen tak s brzděním předku problém není a ručka funguje tak jak má
Odpovědět