Zvysenei vykonu
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28161
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvysenei vykonu
drtivá většina zvyšování výkonu u TDI motorů spočívá pouze v úpravě SW řídící jednotky... A pořád existuje mnoho firem, které ani netuší, jaké mapy upravují
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne ned 18 lis 22:55, celkem upraveno 1 x.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Zvysenei vykonu
Rozhodně to není otom, že vyměníš jednu věc.
Ale všechno jde v podstatě přes turbo, větší turbo=větší chladič, musíš modifikovat celé sání na jiný průtok vzduchu a samozřejmně i na jiný tlak. V sání ti může nastat i takový tlak, že trysky tam nebodu schopny dávkovat palivo. Taky je jasné, když ti jde vzduch jedním směrem musí jít i nějak ven tedy modifikace výfuku. Náležitá úprava jednotky (a to není to píchnout na jeden večer na diag, chce to odladit na brzdě). A když už budeš mít výkon tak se zase připrav na to, že musíš vyřešit přenos na silnici.
Ale všechno jde v podstatě přes turbo, větší turbo=větší chladič, musíš modifikovat celé sání na jiný průtok vzduchu a samozřejmně i na jiný tlak. V sání ti může nastat i takový tlak, že trysky tam nebodu schopny dávkovat palivo. Taky je jasné, když ti jde vzduch jedním směrem musí jít i nějak ven tedy modifikace výfuku. Náležitá úprava jednotky (a to není to píchnout na jeden večer na diag, chce to odladit na brzdě). A když už budeš mít výkon tak se zase připrav na to, že musíš vyřešit přenos na silnici.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Zvysenei vykonu
jj, přemapování ŘJ, větší plnící tlak turba, větší trysky, větší mezichladič. Nárůst výkonu značnej, o tom žádná. Na druhé straně ovšem ukroucený poloosy, spojka permanentně v prdeli a podvozek neodpovídající motorových schopnostem auta. A když upravíš i tyhle související věci tak seš rázem na stejnejch penězích za který bys jistě pořídil vozík s požadovanejma 180kw již sérii. Takže asi tak.
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Zvysenei vykonu
ARL uz vsechny zminene veci ma v serii. Velke trysky, velky IC, rozumne velke turbo pro bezne jezdeni.
A vzhledem k tomu, do ceho se ta 1.9 montovala, vubec bych se neobtezoval s upravou zbytku auta. Seriove pohonne ustroji vyssi vykon zvladne s prehledem a zatacet ty auta nikdy nebudou ani po velkych upravach, takze bych to nechal byt a jen si uzival nudneho rodinneho kocaru s trochou vykonu pro predjizdeni navic
A vzhledem k tomu, do ceho se ta 1.9 montovala, vubec bych se neobtezoval s upravou zbytku auta. Seriove pohonne ustroji vyssi vykon zvladne s prehledem a zatacet ty auta nikdy nebudou ani po velkych upravach, takze bych to nechal byt a jen si uzival nudneho rodinneho kocaru s trochou vykonu pro predjizdeni navic
- hothatchshop.cz
- Autoškolák
- Příspěvky: 86
- Registrován: stř 09 bře 08:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvysenei vykonu
U toho motoru se postupuje jako u většiny přeplňovaných motorů.
1) Úprava ŘJ u tohodle motoru dokáže vykouzlit 180-190koní. Ale udělat u renomovaný firmy, jinak pak asi budeš mít podobný reference na tuning jak řidičBOB
1+) Vzhledem k tomu, že turbo u dieselů dokáže podat větší tlak než u benzínů, tak se i ten vzduch tím stlačením více zahřeje a je celkem vhodný dát i větší mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler). K tomu se dá dát lepší filtr do filterboxu. Výfuk do týhle fáze nemá smysl, bo za to, kolik by stál by přidal to samý, jako by si jen vymlátil katalyzátor, a to je úprava, kterou zrovna u dieselů moc neschvaluju a tady na diskuzích by tě za to byli schopný i ukamenovat
2) Dá se jít výměnou turbodmychadla za hybridní, který by padlo bez dalších mechanických úprav kus za kus. Seriový vstřiky zvládnou 220-230koní, takže vybrat turbo pro tenhle výkonovej potenciál. U tohodle by bylo vhodný udělat i výfuk v průměru 60-63,5mm a spolu s intercoolerem a úpravou ŘJ na míru by se dalo jít na 220-230koní. Tady už ale záleží, v jakym stavu je spojka. Nejspíš by to chtělo alespon přeobložit lamelu.
3) Učinější trysky, větší turbo nebo plnohodnotný turbokit, výfuk, intercooler, doladění ŘJ + pár drobností a může se jít na 230-270koní. U tohodle se musí udělat i spojka, která není zrovna levná. Nad 260koní už 1,9TDI nepovažuju ani za nějak spolehlivou, komfortní nebo nějak finančně přínosnou. Myslim, že 230koní je z tohodle motoru ideální na běžné ježdění.
Vzhledem k tomu, že mluvíš o 110kW verzi, tak tam by to převodovka měla unést, protože ten motor byl spárován jen se 6ti kvaltem, kterej je bitelnější. Max při vyšším výkonu a náhonu jen na předek bych uvažoval o samosvoru, jinak budeš hrabat i na tu trojku a čtyřku...
1) Úprava ŘJ u tohodle motoru dokáže vykouzlit 180-190koní. Ale udělat u renomovaný firmy, jinak pak asi budeš mít podobný reference na tuning jak řidičBOB
1+) Vzhledem k tomu, že turbo u dieselů dokáže podat větší tlak než u benzínů, tak se i ten vzduch tím stlačením více zahřeje a je celkem vhodný dát i větší mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler). K tomu se dá dát lepší filtr do filterboxu. Výfuk do týhle fáze nemá smysl, bo za to, kolik by stál by přidal to samý, jako by si jen vymlátil katalyzátor, a to je úprava, kterou zrovna u dieselů moc neschvaluju a tady na diskuzích by tě za to byli schopný i ukamenovat
2) Dá se jít výměnou turbodmychadla za hybridní, který by padlo bez dalších mechanických úprav kus za kus. Seriový vstřiky zvládnou 220-230koní, takže vybrat turbo pro tenhle výkonovej potenciál. U tohodle by bylo vhodný udělat i výfuk v průměru 60-63,5mm a spolu s intercoolerem a úpravou ŘJ na míru by se dalo jít na 220-230koní. Tady už ale záleží, v jakym stavu je spojka. Nejspíš by to chtělo alespon přeobložit lamelu.
3) Učinější trysky, větší turbo nebo plnohodnotný turbokit, výfuk, intercooler, doladění ŘJ + pár drobností a může se jít na 230-270koní. U tohodle se musí udělat i spojka, která není zrovna levná. Nad 260koní už 1,9TDI nepovažuju ani za nějak spolehlivou, komfortní nebo nějak finančně přínosnou. Myslim, že 230koní je z tohodle motoru ideální na běžné ježdění.
Vzhledem k tomu, že mluvíš o 110kW verzi, tak tam by to převodovka měla unést, protože ten motor byl spárován jen se 6ti kvaltem, kterej je bitelnější. Max při vyšším výkonu a náhonu jen na předek bych uvažoval o samosvoru, jinak budeš hrabat i na tu trojku a čtyřku...
E85
...alias BHudak na AR
...alias BHudak na AR
Re: Zvysenei vykonu
Vsichni by porad davali vetsi IC...tohle vam nestaci?
- hothatchshop.cz
- Autoškolák
- Příspěvky: 86
- Registrován: stř 09 bře 08:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvysenei vykonu
Ten cooler je sice největší, co se do aut na GIV podvozku dával, ale i tak je vypočítanej na nějakej průtok a teplotu vzduchu. Jakmile tohle vše změníš, tak bude zaostávat. S origo turbem sice ještě ne tolik, ale i tak bude lepší ho pořešit
E85
...alias BHudak na AR
...alias BHudak na AR
Re: Zvysenei vykonu
Diki moc za odpoved a npr. take ze zaslepit EGR? aj ten katalyzator ked uz spominas...nekamenujte ...prida to par PS? pripadne kolko asi zhruba dik
- hothatchshop.cz
- Autoškolák
- Příspěvky: 86
- Registrován: stř 09 bře 08:14
- Kontaktovat uživatele:
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28161
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvysenei vykonu
Mr. Cimbu patří mezi nerenomované firmy??hothatchshop.cz píše: Ale udělat u renomovaný firmy, jinak pak asi budeš mít podobný reference na tuning jak řidičBOB
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time