Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Volné diskuse na libovolná témata...
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od Jenyk »

Kdysi jsem měl Lancii, atmo benzín čtyřválec 2 litry, takže ne moc velký motor. Měla i teploměr oleje a zatímco voda byla teplá hned, olej až tak po deseti kilometrech. Od té doby motory po startu šetřím docela dlouho.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Uživatelský avatar
sváteční řidič
Autoškolák
Příspěvky: 51
Registrován: pát 19 říj 21:10

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od sváteční řidič »

hb11: to je mi jasný, proto se ptám, jak dlouhý by minimálně měly být jednotlivý jízdy...

pavproch: takže když budu chtít jezdit do práce, tak by bylo vhodný, abych ujel aspoň 50 km?
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od beaumont »

pavproch píše:imho cokoli pod 50-80km je "krátká vzdálenost"
+1 :ymapplause:
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
glider
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: ned 20 úno 00:08

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od glider »

sváteční řidič píše:hb11: to je mi jasný, proto se ptám, jak dlouhý by minimálně měly být jednotlivý jízdy...

pavproch: takže když budu chtít jezdit do práce, tak by bylo vhodný, abych ujel aspoň 50 km?
predsa sa nebudes prisposobovat autu no nie? ma sluzit tebe a nie opacne
moc to riesite 95% ludi kupi auto a proste jazdi, snad nebudem len dlhe trate jazdit prvych x km

a ked uz, Cayenne ako asi vacsina novych aut ide na vystupe do zabehovej kabiny a potom este na testovaciu trat..

kupim-sadnem-pockam kym sa zohreje a potom uz robim co chcem
..tak tych 5km pojdes pianko, to je asi vsetko co sa da spravit "pre auto"
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od Jenyk »

glider píše:predsa sa nebudes prisposobovat autu no nie? ma sluzit tebe a nie opacne

kupim-sadnem-pockam kym sa zohreje a potom uz robim co chcem
..tak tych 5km pojdes pianko, to je asi vsetko co sa da spravit "pre auto"
Jasně, může se k tomu chovat jak prase, servisy to pak opraví, případně to prodá. Pak jsou ale týpci co mají auta rádi a hledí si jich a ti nad těmito názory nechápavě kroutí hlavou. Mimochodem, některé brambory měly tuším u otáčkoměru indikaci maximálních doporučených otáček podle dosažené teploty oleje. Proč asi?
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Uživatelský avatar
sváteční řidič
Autoškolák
Příspěvky: 51
Registrován: pát 19 říj 21:10

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od sváteční řidič »

Jak je to s jízdou po dálnici? Někde jsem četl, že se to několik prvních stovek kilometrů nedoporučuje. Mám teď najeto 1000 km a čeká mě jízda do Hamburku...
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od Snowman000 »

Co sa tyka dialnice tak sa len neodporuca ist celych x km konstatne (rychlost, otacky motora), inak s dialnicou nie je problem...
Takze obcas pridat, obcas spomalit, obcas podradit, obcas odradit...proste si nasimulovat urcitu premenlivost...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od Vana »

... obcas pridat, obcas spomalit, obcas podradit, obcas odradit - to se snad dělá běžně i na dálnici, není třeba nic simulovat
navíc velkému atmosférickému motoru nemůžou běžné dálniční rychlosti řekněme do 200 kmh dělat absolutně žádné potíže, to si bude stejně jen ševelit v režimu nízké záteže
Uživatelský avatar
glider
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: ned 20 úno 00:08

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od glider »

Jenyk píše:
glider píše:predsa sa nebudes prisposobovat autu no nie? ma sluzit tebe a nie opacne

kupim-sadnem-pockam kym sa zohreje a potom uz robim co chcem
..tak tych 5km pojdes pianko, to je asi vsetko co sa da spravit "pre auto"
Jasně, může se k tomu chovat jak prase, servisy to pak opraví, případně to prodá. Pak jsou ale týpci co mají auta rádi a hledí si jich a ti nad těmito názory nechápavě kroutí hlavou. Mimochodem, některé brambory měly tuším u otáčkoměru indikaci maximálních doporučených otáček podle dosažené teploty oleje. Proč asi?

To je chovanie "jak prase" ked pockam kym sa zohreje a potom jazdim ako potrebujem?

precitaj si to este raz a nevymyslaj si nabuduce
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od Snowman000 »

Vana píše:... obcas pridat, obcas spomalit, obcas podradit, obcas odradit - to se snad dělá běžně i na dálnici, není třeba nic simulovat
navíc velkému atmosférickému motoru nemůžou běžné dálniční rychlosti řekněme do 200 kmh dělat absolutně žádné potíže, to si bude stejně jen ševelit v režimu nízké záteže
To neberiem, jasne ze sa to vyskytuje aj v normalnych situaciach...no zazil som aj jazdu 5 hodin konstant 140km/h alebo 1,5 hodiny konstant 200km/h...staci cestovat spravny cas po spravnej ceste...

Snazil som sa len vyvratit mytus o zakaze ist na dialnicu s novym motorom a udat preco ten mytus mohol vzniknut...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Odpovědět