Zimní/letní? Už máte přezuto?
Re: Zimní/letní? Už máte přezuto?
Parafrázoval bych jedno úsloví.....Takže nikoliv kola, ale pneu dělají auto.
Nejde jenom o přilnavost, nebo jízdu na limitu, ale o jistotu/nejistotu držení a vedení stopy, chování na mokru, věci které se projevují i při normální jízdě někdo si je neuvědomuje, ale přesto působí.
Guma natolik ovlivní charakter auta, že nevidím důvod koupit něco jako Barumku. Notabene, když v její ceně ( a na cenu koukám mezi posledními) plusmínus nějaká stokoruna se koupí opravdu slušná guma - např. Bridge Turanza ER300.
Nejde jenom o přilnavost, nebo jízdu na limitu, ale o jistotu/nejistotu držení a vedení stopy, chování na mokru, věci které se projevují i při normální jízdě někdo si je neuvědomuje, ale přesto působí.
Guma natolik ovlivní charakter auta, že nevidím důvod koupit něco jako Barumku. Notabene, když v její ceně ( a na cenu koukám mezi posledními) plusmínus nějaká stokoruna se koupí opravdu slušná guma - např. Bridge Turanza ER300.
MG - radost až na kost.
Re: Zimní/letní? Už máte přezuto?
Auto používám pouze do práce a na nákupy. Nejsem žádný závodník. Ale díky všem za názory.
Jéď, jééééď!
- bloody cardinal
- Mistr volantu
- Příspěvky: 623
- Registrován: ned 30 říj 14:33
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní/letní? Už máte přezuto?
Brillantis 2 jdou použít pouze na ježdění a la klobouk, při jakémkoliv pokusu o jen trošku razantnější jízdu jde chování auta okamžitě do hajzlu (tzn. i při prudším, např. kritickém brzdění - není nutno jet razantně, aby bylo potřeba náhle prudce brzdit), mám s nimi zkušenosti na fabii, která má podvozek dost strašný a i tak byl hodně nad úrovní pneu, asi tak jak ten pažout. Jak je na tom Bravuris nevím, ale nečekal bych nic moc jiného. A rozhodně bych ani do jedněch nešel.
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz
WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
Re: Zimní/letní? Už máte přezuto?
Barum už není tak zlý. Došlo k velkému přiblížení Contíkům.
Re: Zimní/letní? Už máte přezuto?
Tak jsem taky už přezul a trpím jak kůň Sice to líp brzdí, a asi i drží, ale jinak všechno špatně -hučí, tvrdé, poskakují, těžší řízení, v kolejích víc tahají za volant... Už se těším na zimní papuče.
Ještě zkusím zkontrolovat tlaky, ale myslím, že to bude hlavně směsí a směrový vs. asymetrický dezén.
Ještě zkusím zkontrolovat tlaky, ale myslím, že to bude hlavně směsí a směrový vs. asymetrický dezén.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27900
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní/letní? Už máte přezuto?
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Zimní/letní? Už máte přezuto?
dezén pod zákonnou hranici způsobuje nezpůsobilost vozidla pro provoz na pozemních komunikacích... Je to přestupek sám o sobě, takže se není čemu divit.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní/letní? Už máte přezuto?
No jak se to vezme, dle zákona může být dezén úplně sjetý, pouze hlavní dezénová drážka musí mít hloubku minimálně 1,6 mm.
Re: Zimní/letní? Už máte přezuto?
Nikoliv. Ve všech hlavních drážkách musí být min. 1,6mm Nestačí v 1. Naopak pokud v 1 bude pod 1,6mm, auto je nezpůsobilé.
tak si utíkej koupit nové pneu na tvoji FelinuČinná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm. Hlavními dezénovými drážkami se rozumějí drážky opatřené indikátory opotřebení (označené zkratkou TWI). U pneumatik pro osobní automobily kategorie M1 se hlavními dezénovými drážkami rozumějí drážky opatřené indikátory opotřebení TWI.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní/letní? Už máte přezuto?
Ne ne, pokud se bavíme o "technické nezpůsobilosti vozidla k provozu na pozemních komunikacích", tak stačí, aby alespoň jedna hlavní dezénová drážka byla alespoň 1,6 mm hluboká a vozidlo je technicky způsobilé k provozu. To neznamená, že na tom vozidle není technická závada, ale to je jen drobnost běžně postižitelná pouze pokutou, to vozidlo může být přesto použito v provozu po pozemních komunikacích, je to stejné, jako když nemá řidič v pořádku povinnou výbavu, prostě dostane pokutu a jede dál, zákaz další jízdy (s výjimkou nouzového dojetí) hrozí pouze pokud by ani v jedné hlavní dezénové drážce nebyla alespoň ta hloubka 1,6 mm. Ale i pak může nouzově dojet domů. Vyhláška totiž nehovoří o "všech" hlavních dezénových drážkách, ale pouze o hlavních dezénových drážkách.
§ 36/1 vMDS č. 341/2002 Sb.
Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
§ 36/7 vMDS č. 341/2002 Sb.
Závadou podle odstavce 1 na pneumatikách vozidla je vždy, je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než 1,0 mm, ...
§ 36/1 vMDS č. 341/2002 Sb.
Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
§ 36/7 vMDS č. 341/2002 Sb.
Závadou podle odstavce 1 na pneumatikách vozidla je vždy, je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než 1,0 mm, ...