Hmotnost litých kol
Re: Hmotnost litých kol
Tak včera jsem přezouval tak jsem rovnou vážil.
Alfa Romeo Baroko 16" s pneu Continental SportContact2 205/55 17.2kg
Plecháče orig. Alfa romeo 15" s pneu FIrestone Wintehawk 2 Evo 185/65 15.4kg
Rozdíl necelé 2kg, ale je to znát.
Přes zimu se asi mrknu na ty Ultraleggery
Alfa Romeo Baroko 16" s pneu Continental SportContact2 205/55 17.2kg
Plecháče orig. Alfa romeo 15" s pneu FIrestone Wintehawk 2 Evo 185/65 15.4kg
Rozdíl necelé 2kg, ale je to znát.
Přes zimu se asi mrknu na ty Ultraleggery
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5688
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hmotnost litých kol
Problem je kde zohnat hmotnost pneu?! Pokial si ich neodvazim u seba?bloody cardinal píše:na druhou stranu, brát v úvahu hmotnost pouze disku bez gumy, pokud hovoříme o rotující a neodpružené hmotnosti, je trochu na hlavu
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Hmotnost litých kol
Neco jsem nasel, bohuzel ale zadny R17.Snowman000 píše: Problem je kde zohnat hmotnost pneu?! Pokial si ich neodvazim u seba?
R15
Federal 595 RS-R
195 50 R15 (brand new)
9.7kg (21.4lbs) (Digi scales).
Fulda Montero 2 M+S Winter tyres
185 55 R15 (5.6mm tread)
7.1kg (15.6lbs) (2x Digi scales)
Michelin MXV2
195 50 R15 (Tread depth uknown)
7.2kg (15.8lbs) (by deduction of wheel weight)
Toyo R888 GG compound
205 50 ZR15 (brand new)
9.3kg (20.5lbs) (Digi scales)
Toyo Proxes T1R
195 50 R15 5.2mm of tread.
7.2kg (15.8lbs) (2 x pairs of Digi scales)
Uniroyal Rainsport 2
195 50 R15 (New)
7kg (15.4lbs) (Digi scales)
Yokohama A-048R
195/50 15 (25% used)
8.2kgs (18lbs)
R16
FALKEN AZENIS RT-615 (RT = Road & Track)
225 50 R16 (brand new)
11.18kgs (24.6lbs) (Manufacturer)
FALKEN ZIEX ZE-912
225 50 R16 (brand new)
11.4kg (25lbs) (Manufacturer)
R18
Eagle Asymmetric
225 40 R18 (no tread depth mentioned)
10.1kg (22.2lbs)
http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... ight-guide
http://www.miata.net/faq/tire_weights.html
http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html
http://www.wheelweights.net/
"[...]when you are lighter you don´t need the horses. You don´t need anything. You are fast out of the corners." (Count Volpi, Scuderia SSS)
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5688
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hmotnost litých kol
Toyo ma svoje vahy pneu u seba...ale iba v librach...
1 libra = 0,45359237 kilogramov
http://toyotires.com/tires/passenger/fu ... e&sort=asc
Aj po modeloch (sekcia SIZES)
http://toyotires.com/tire/pattern/proxe ... mmer-tires
225/45 R17 - 24,9lbs...11,3kg !!!
1 libra = 0,45359237 kilogramov
http://toyotires.com/tires/passenger/fu ... e&sort=asc
Aj po modeloch (sekcia SIZES)
http://toyotires.com/tire/pattern/proxe ... mmer-tires
225/45 R17 - 24,9lbs...11,3kg !!!
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Hmotnost litých kol
Ono gumy by měli vážít plus mínus stejně ne? Ale 11kg u 225/45 R17 (defacto normální rozměr) je docela silnej úlet. Nějaké info je tady, ale to jsou malé rozměry
http://tiger.nasealbum.cz/Pages/Technik ... ti_kol.htm
http://tiger.nasealbum.cz/Pages/Technik ... ti_kol.htm
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Hmotnost litých kol
Tak to ani náhodou, když jsem vybíral pneu v rozměru 215/40R17 tak rozdíl mezi nejlehčí ContiSportContact 3 (8.6kg) a nejtěžší Yokohama S.Drive (10.6kg) byl poctivý 2kg.Dallen píše:Ono gumy by měli vážít plus mínus stejně ne?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Hmotnost litých kol
No to je dost. Další komplikace u vybírání pneumatik.
Skutečně ty dvě kila už jsou znát.
Ale na hmotnost 15" plecháčů se stejně asi nedostanu. Když si vezmu, že Ultraleggera má necelých 7 a 215/45 R17 bude taky vážit cca 8kg tak jsem na hmotnosti 15kg hned.
Jestli pak nebude lepší si nechat 16" kde ta pneu se zdá být lehčí (i když bych hádal, že by tomu mělo být opačně).
Skutečně ty dvě kila už jsou znát.
Ale na hmotnost 15" plecháčů se stejně asi nedostanu. Když si vezmu, že Ultraleggera má necelých 7 a 215/45 R17 bude taky vážit cca 8kg tak jsem na hmotnosti 15kg hned.
Jestli pak nebude lepší si nechat 16" kde ta pneu se zdá být lehčí (i když bych hádal, že by tomu mělo být opačně).
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Hmotnost litých kol
jak jsou znát ?
Re: Hmotnost litých kol
Váha o pneu úzce souvisí s vlastnostmi - čím jistější jízdní vlastnosti, tím těžší - tady se festovní konstrukce váhově moc okecat nedá.
MG - radost až na kost.
Re: Hmotnost litých kol
Částečně souhlas. Ty CSC3 co byly nejlehčí, mají dle zkušeností v tomhle rozměru dost měkký bočnice. S.Drive jsou celkem v poho, ale není to úplně best. Co se týká bočnic, tak v tý kategorii co jsem hledal já tak nejlepší pro mě jsou Falken RT-615 (9,1kg) a RE050A (10kg). Takže je to opět trochu složitejší a váha pouze trochu napoví.KDB píše:Váha o pneu úzce souvisí s vlastnostmi - čím jistější jízdní vlastnosti, tím těžší - tady se festovní konstrukce váhově moc okecat nedá.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).