Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Volné diskuse na libovolná témata...
Uživatelský avatar
sváteční řidič
Autoškolák
Příspěvky: 51
Registrován: pát 19 říj 21:10

Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od sváteční řidič »

Zdravím, v blízké době budu mít k dispozici nový vůz s velkým (4,8L) benzinovým atmosferickým motorem a automatickou osmistupňovou převodovkou.
Doposavaď jsem zajížděl auta s malýma motorama (do 2L) a manuální převodovkou, a proto Vás žádám o radu, jak se ze začátku chovat k novému autu s velkým motorem?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27921
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od řidičBOB »

Základem je - moc to neprožívat a jezdit s tím úplně normálně.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Caddy
Letec
Příspěvky: 1333
Registrován: stř 16 úno 14:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od Caddy »

no vida, dneska se jeste vyrabi auta :) Tohle zni dobre :)
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od Jenyk »

Jezdit, automat si to ošéfuje. A levou nohu skrčit pod sedadlo :-) A motor 4,8 litru není velký, je normální.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od beaumont »

Jediné, co mě napadá, tak prvních ca. 1.500-2.000 km:
- nedávat na automatu program Sport (jestli tam teda něco takového je)
- pokud možno se vyvarovat kickdownu
- pokud možno nedávat prudce plný plyn v nízkých otáčkách, raději přidávat plynule a postupně

A po těch ca. 2.000 km naopak začít to výše zmíněné dělat, aby motor "nezlenivěl". Samozřejmě pouze ve chvíli, kdy bude voda i olej zahřáté na provozní teplotu.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od Honza42 »

Jak zajíždět? Úplně normálně, od pumpy k pumpě.
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od Jenyk »

beaumont píše:Jediné, co mě napadá, tak prvních ca. 1.500-2.000 km:
- nedávat na automatu program Sport (jestli tam teda něco takového je)
- pokud možno se vyvarovat kickdownu
- pokud možno nedávat prudce plný plyn v nízkých otáčkách, raději přidávat plynule a postupně

A po těch ca. 2.000 km naopak začít to výše zmíněné dělat, aby motor "nezlenivěl". Samozřejmě pouze ve chvíli, kdy bude voda i olej zahřáté na provozní teplotu.
Hele tohle je trochu jiná třída, když něco takového udělá bude na stromě. Jezdit, neřešit.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od pavproch »

co to může být žač, to "nové" auto?

objem 4.8l, mně nenapadá nic jiného než V8 4.8l Vortec LR4 Small block - enemže to dávají enem amerických trucků se 4 nebo 5 nebo 6st AUT ....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
sváteční řidič
Autoškolák
Příspěvky: 51
Registrován: pát 19 říj 21:10

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od sváteční řidič »

pavproch píše:co to může být žač, to "nové" auto?

objem 4.8l, mně nenapadá nic jiného než V8 4.8l Vortec LR4 Small block - enemže to dávají enem amerických trucků se 4 nebo 5 nebo 6st AUT ....

Napovím. Nové auto má rovných 400 koní. Věřím, že někteří z vás určitě tuší, co to je za auto a doufám, že mě nebudou proklínat za můj výběr. :D
Uživatelský avatar
vasco
Letec
Příspěvky: 1687
Registrován: čtv 17 úno 11:38

Re: Jak optimálně zajet velký atmosferický motor?

Příspěvek od vasco »

pavproch píše:co to může být žač, to "nové" auto?

objem 4.8l, mně nenapadá nic jiného než V8 4.8l Vortec LR4 Small block - enemže to dávají enem amerických trucků se 4 nebo 5 nebo 6st AUT ....
Co Cayenne? ;)
Odpovědět