BMW E36
Re: BMW E36
chlopi, enem otázka ze zvědavosti - do štelovacího podvozku se nechystám:
jaký je vztah štelovák vs. STK?
jaký je vztah štelovák vs. STK?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW E36
Podvozek je velmi pravděpodobně původní - auto jsem si přivezl z D od 2 majitele. V úplně ideálním případě bych klidně byl s výškou i na továrním standartu.
Ty pružiny nejsou vyloženě tvrdé, jen zadek bych podle mého gusta dal měkčí . S pružinama jsem už vzadu čachroval (jiné kabrio, touring E36, touring E46 - všechny original) a s výškou jsem si pomohl max o 1cm, tuhost se měnila minimálně.
Tlumiče musím měnit ( drobná kolize na P kolo) a určitě chci stavitelné - každý řidič a podmínky chtějí trochu něco jiného.
Chvíli jsem přemýšlel dát jen nové obyč tlumiče (komplet 4) a výšku alespoň vzadu dohnat podložkou - stálo by to 1/3 co stojí XYZ. Ale pak jsem si řekl, že těch 10-12tis dám a budu mít 95% možnost si to naladit, jak potřebuju. Takhle jsem kupoval pružiny a doufal, že to bude lepší (zlatý MG a Range Rover, kde jsou měchy)
Normálně by stačily jen stavitelný tlumiče, ale u BMW jsem nedokázal najít 100% řešení na dobrou výšku. Proto mě přijde nezbytný i výškově stavitelný podvozek - jinak bych se ukupoval pružin k smrti . A XYZ se mi podle referencí jako dobrá volba - kvůli servisnímu zázemí.
Ty pružiny nejsou vyloženě tvrdé, jen zadek bych podle mého gusta dal měkčí . S pružinama jsem už vzadu čachroval (jiné kabrio, touring E36, touring E46 - všechny original) a s výškou jsem si pomohl max o 1cm, tuhost se měnila minimálně.
Tlumiče musím měnit ( drobná kolize na P kolo) a určitě chci stavitelné - každý řidič a podmínky chtějí trochu něco jiného.
Chvíli jsem přemýšlel dát jen nové obyč tlumiče (komplet 4) a výšku alespoň vzadu dohnat podložkou - stálo by to 1/3 co stojí XYZ. Ale pak jsem si řekl, že těch 10-12tis dám a budu mít 95% možnost si to naladit, jak potřebuju. Takhle jsem kupoval pružiny a doufal, že to bude lepší (zlatý MG a Range Rover, kde jsou měchy)
Normálně by stačily jen stavitelný tlumiče, ale u BMW jsem nedokázal najít 100% řešení na dobrou výšku. Proto mě přijde nezbytný i výškově stavitelný podvozek - jinak bych se ukupoval pružin k smrti . A XYZ se mi podle referencí jako dobrá volba - kvůli servisnímu zázemí.
MG - radost až na kost.
Re: BMW E36
Hele, vůbec netušim.pavproch píše:chlopi, enem otázka ze zvědavosti - do štelovacího podvozku se nechystám:
jaký je vztah štelovák vs. STK?
RWD
Re: BMW E36
Tak rozmyšlený to máš a hlavu patu to má taky. Jen mě furt vrtá hlavou proč máš nižší auto, než by mělo být. Ztoho bych asi nespal.KDB píše:Podvozek je velmi pravděpodobně původní - auto jsem si přivezl z D od 2 majitele. V úplně ideálním případě bych klidně byl s výškou i na továrním standartu.
Ty pružiny nejsou vyloženě tvrdé, jen zadek bych podle mého gusta dal měkčí . S pružinama jsem už vzadu čachroval (jiné kabrio, touring E36, touring E46 - všechny original) a s výškou jsem si pomohl max o 1cm, tuhost se měnila minimálně.
Tlumiče musím měnit ( drobná kolize na P kolo) a určitě chci stavitelné - každý řidič a podmínky chtějí trochu něco jiného.
Chvíli jsem přemýšlel dát jen nové obyč tlumiče (komplet 4) a výšku alespoň vzadu dohnat podložkou - stálo by to 1/3 co stojí XYZ. Ale pak jsem si řekl, že těch 10-12tis dám a budu mít 95% možnost si to naladit, jak potřebuju. Takhle jsem kupoval pružiny a doufal, že to bude lepší (zlatý MG a Range Rover, kde jsou měchy)
Normálně by stačily jen stavitelný tlumiče, ale u BMW jsem nedokázal najít 100% řešení na dobrou výšku. Proto mě přijde nezbytný i výškově stavitelný podvozek - jinak bych se ukupoval pružin k smrti . A XYZ se mi podle referencí jako dobrá volba - kvůli servisnímu zázemí.
Pokud nepospícháš můžeš si vyzkoušet XYZ/e36 u mě jen musíš vydržet do vánoc.
RWD
Re: BMW E36
To nevím jestli vydržím , rád bych jezdil a mám v rezervě jen jetý persony neznámého původu. Blbý je, že máš M3 - to je přeci jen rozdíl proti standartu....
S tou výškou - buď byly všechny ty pružiny už po smrti, jinak mě napadala jen teorie o různých tloušťkách podložek pružin - to ale jde jen vzadu...
S tou výškou - buď byly všechny ty pružiny už po smrti, jinak mě napadala jen teorie o různých tloušťkách podložek pružin - to ale jde jen vzadu...
MG - radost až na kost.
Re: BMW E36
S kabriem už toho moc nenajezdíš kvůli počasí a bych abys mě potom proklínal, že je to moc tvrdý.
Ale je to samozřejmě tvoje věc.
Byl jsem to naposledy projet a neni to tak uplně neutrální jak jsem si myslel. Nicméně jsem opět zkusil trochu přitvrdit a skončil jsem 5 kliků od tvrda. Už je to na ovládání tak ostrý až jsem začal mít strach, že by to mohlo začít bejt kousavý, ale faktickej problém jsem nezaznamenal. Co se pohodlý týká, tak s tim pořád nemám problém.
Ale je to samozřejmě tvoje věc.
Byl jsem to naposledy projet a neni to tak uplně neutrální jak jsem si myslel. Nicméně jsem opět zkusil trochu přitvrdit a skončil jsem 5 kliků od tvrda. Už je to na ovládání tak ostrý až jsem začal mít strach, že by to mohlo začít bejt kousavý, ale faktickej problém jsem nezaznamenal. Co se pohodlý týká, tak s tim pořád nemám problém.
RWD
Re: BMW E36
Vypadá, že to sedí hezky.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: BMW E36
Zvuk z videa mě až překvapil. Jen mi přijde, že to proti kopci moc nejede.
S podvozkem jsem teď spokojenej, drží to solidně, je to čitelný a neni to přehnaně tvrdý.
S podvozkem jsem teď spokojenej, drží to solidně, je to čitelný a neni to přehnaně tvrdý.
RWD