Audi klub - pro ty, co chteji Auto
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27877
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
3.0TFSI nevadne
Já bych to tipoval na klasiku - 3.0TDI.
Já bych to tipoval na klasiku - 3.0TDI.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
S8 V10 je krásné auto dnes za lákavé ceny, začínají na 500 bez daně a za 800 jsou krásné 4-leté kousky s nájezdem okolo 50 kkm.charger píše:Zdravím pánové,
má tady někdo zkušenosti s Audi S8 V10? Hodilo by se mi vědět jaké jsou zhruba provozní náklady, třeba v porovnání s osmiválcovou A8, na co si dávat pozor, jestli má ta věc nějaké slabiny atd. Předem díky.
Ale, vyhledávat kusy s nízkým nájezdem je dobrá rada. V10 se sypou. Vím o kusech, která mají najeto 180 000km, ovšem čtvrtý motor plus výměna katalyzátorů za 110 tis. V záruce se k tomu Audi stavilo pozitivně, u starších ojetin, těžko říct... Poměr dynamiky a spotřeby na dnešní poměry je už slabý. V přímce se S8 V10 v podstatě udrží i nové A6 BiTDI (0-200 za 18-19s vs 20-21s), nové S6 biturbo se 420k je dynamikou jinde, o S8 520k nemluvě. BiTDI s poloviční spotřebou, nové S6/S8 taky s podstatně nižší.
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
zdravím všechny borce, o Audi jsem vždycky snil a i když ne pro sebe, teď mám možnost vybrat a3 sportback za cca 250tis... Bohužel nejsem zas takový fanda, abych se úplně vyznal a proto prosím o pár rad, pokud vám to nebude na obtíž.
Předně jsem slyšel, že od r 09 byly nějaké změny co se týče podvozku, kvůli kterým by se vyplatilo shánět až takhle nový model. Osobně bych byl radši pro zachovalejší a vybavenější starší, ale tohle jsem zaslech od bazaristy co měl právě tu 09 Ví někdo o nějakých důležitých změnách?
Pak bych se chtěl zeptat na nějaké takové ty legendární vady motorů, kterým se radši vyhnout. Mám zkušenost s koncernovou 1.6 MPi a dost se mi nelíbila spotřeba oleje od novýho auta (a to včetně poslední O1, asi 2009..). Jestli benzín nebo nafta je ještě na uvážení a takhle klasickou otázku si radši odpustím 1.6 s těmi +-75kw se obávám že je málo když už se kupuje takové auto. Je tedy lepší volbou 1.6 FSI nebo 1.4 TFSI? ? A v opačném případě nafty, jak moderní diesely berou studené pojezdy po městě? asi nejdůležitější věc - auto bude ježděno ženou (ne mojí ) do práce po městě, plus semtam jednou týdně cesta do krajskýho města 150km komplet. Takže žádný velký pojezdy, ale majitelka jezdí svižně, proto se trochu bojím té 1.6. S naftou se jí jezdilo dobře, ale já se obávám že by to byla potenciální větší past.
Tak díky všem za cenné rady.
Předně jsem slyšel, že od r 09 byly nějaké změny co se týče podvozku, kvůli kterým by se vyplatilo shánět až takhle nový model. Osobně bych byl radši pro zachovalejší a vybavenější starší, ale tohle jsem zaslech od bazaristy co měl právě tu 09 Ví někdo o nějakých důležitých změnách?
Pak bych se chtěl zeptat na nějaké takové ty legendární vady motorů, kterým se radši vyhnout. Mám zkušenost s koncernovou 1.6 MPi a dost se mi nelíbila spotřeba oleje od novýho auta (a to včetně poslední O1, asi 2009..). Jestli benzín nebo nafta je ještě na uvážení a takhle klasickou otázku si radši odpustím 1.6 s těmi +-75kw se obávám že je málo když už se kupuje takové auto. Je tedy lepší volbou 1.6 FSI nebo 1.4 TFSI? ? A v opačném případě nafty, jak moderní diesely berou studené pojezdy po městě? asi nejdůležitější věc - auto bude ježděno ženou (ne mojí ) do práce po městě, plus semtam jednou týdně cesta do krajskýho města 150km komplet. Takže žádný velký pojezdy, ale majitelka jezdí svižně, proto se trochu bojím té 1.6. S naftou se jí jezdilo dobře, ale já se obávám že by to byla potenciální větší past.
Tak díky všem za cenné rady.
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
Zmeny na podvozku byli s prichodem Sportbacku samotneho, 3dver je tvrdsi a lip sedi, Sportback je mekci jinak samozrejme ve verzi Ambition nebo S-line je pritvrzely a asi o 15 mm dole. R 2009 byl facelift hlavne cumaku (diody v pripade xenonu). Nekomu se libi vic starsi, holkam spis ta novejsi. Vady motoru jsou az u novejsich TFSI a 2.0 TDI obecne ale ne zrovna v A3. 1.6 75 je klasika je jich spolu s 1.9 TDI nejvic. Oba jsou nejspolehlivejsi, olej se doleva v ramci longlife servisu me litrovka staci mezi vymenami. 1.6 FSI ani 2.0 FSI nebrat jezdi na 98 oktan a 1.6 FSI neni oproti te obycejne znat vubec. Idealni varianty 1.4 a 1.8 TFSI nebo 2.0 TFSI ale je jich malo a vetsinou az po FL. 1.6 staci pokud neni v automatu, 1.9 TDI je desny dunihlav ale pokud to nekomu nevadi tak ji neni co vytknout. 2.0 TDI PD duni ale jede jak z praku. Ted ceny znacne klesly z duvodu akce za 381 000 edice LifeStyle a hlavne prichodu nove generace.
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
Perfektní shrnutí, díky moc!
Na tu 1.4 TSI jsem taky našel dobré ohlasy, ale tam je to už naknap s cenou. Zatím není spěch, takže možná pošetřit by se dalo.
Té klaiscké 1.6 se trochu bojím, přecijen když už AUDI, tak ať není dýchavičná... a při špatný volbě FSI pak už zůstává teda jen ta nafta. Ty 1.9TDi 77kw jsou ještě stejná generace jako legendární 66/81kw? Nebo se spolehlivostí nedá srovnat? Našel jsem celkem dost těch 103kw 2.0 TDi, to jsou už C-R? Mám pocit že jsou snad dostupnější než benziny, přitom nový ty auta museli stát víc a každého láká spotřeba 5.0. Dá se to přiřadit spíš k brutální nabídce stočenejch aut (tedy radši na to zapomenout) a nebo je cena nižší z důvodu že se lidi bojí kupovat ojetou naftu? To je jen spekulace samozřejmě nečekám exaktní odpověď..
Pravdou je že koupí nafty by se z toho stalo i rodinné auto na případný delší cesty, což by bylo plus. Nicméně by to nebylo pravidlem, otázkou tedy je , jestli krátkými pojezdy na studeno bude ten motor trpět (žhavení a ohleduplnost k motoru snad majitelce vysvětlím )
Měl jsem teď možnost jet v VW CC 2.0TDI Rline a zíral jsem jak normálně (rozuměj točivě) se ten motor choval, plus ten systém startstop taky nasvvědčuje že starty tomu nevadí - ale teď vlastně nevím jestli se ta funkce za studena nevypíná.
A ještě poslední věc - o podvozku u Ambiente jsem nevěděl - je to na naše cesty znát jako už citelný snížení komfortu?
Ještě jednou díky moc. Volba je víceméně na mě, tak bych nerad někoho poslal do pasti.
Na tu 1.4 TSI jsem taky našel dobré ohlasy, ale tam je to už naknap s cenou. Zatím není spěch, takže možná pošetřit by se dalo.
Té klaiscké 1.6 se trochu bojím, přecijen když už AUDI, tak ať není dýchavičná... a při špatný volbě FSI pak už zůstává teda jen ta nafta. Ty 1.9TDi 77kw jsou ještě stejná generace jako legendární 66/81kw? Nebo se spolehlivostí nedá srovnat? Našel jsem celkem dost těch 103kw 2.0 TDi, to jsou už C-R? Mám pocit že jsou snad dostupnější než benziny, přitom nový ty auta museli stát víc a každého láká spotřeba 5.0. Dá se to přiřadit spíš k brutální nabídce stočenejch aut (tedy radši na to zapomenout) a nebo je cena nižší z důvodu že se lidi bojí kupovat ojetou naftu? To je jen spekulace samozřejmě nečekám exaktní odpověď..
Pravdou je že koupí nafty by se z toho stalo i rodinné auto na případný delší cesty, což by bylo plus. Nicméně by to nebylo pravidlem, otázkou tedy je , jestli krátkými pojezdy na studeno bude ten motor trpět (žhavení a ohleduplnost k motoru snad majitelce vysvětlím )
Měl jsem teď možnost jet v VW CC 2.0TDI Rline a zíral jsem jak normálně (rozuměj točivě) se ten motor choval, plus ten systém startstop taky nasvvědčuje že starty tomu nevadí - ale teď vlastně nevím jestli se ta funkce za studena nevypíná.
A ještě poslední věc - o podvozku u Ambiente jsem nevěděl - je to na naše cesty znát jako už citelný snížení komfortu?
Ještě jednou díky moc. Volba je víceméně na mě, tak bych nerad někoho poslal do pasti.
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
Facelift je podľa mňa krajší,
Ako písal retron tak najspolahlivejšia bude 1,6 MPI a 1,9 TDI.
1,6 FSI je tiež ok, a Ibize je to skvelý tichučký motor, na 1,6ku má dobrý zvuk ale do A3ky, hlavne na ostrejšie jazdenie je dosť slabý a bude ho treba dosť točiť. 98 oktán do toho netreba, v techničáku je 95 a na 95 jazdí bez problémov, na 98 ale asi pôjde trošk lepšie. Kvôli novšej technológii by mala byť spotreba trošku nižšia, hlavne pri jazdení po meste.
2,0 FSI tiež nemá problém z 95 oktánom. Výkon aj zvuk dobrý, ale na daný výkon vysoká spotreba.
1,4 TSI mal problémy zo spolahlivosťou, myslím že problémy boli z reťazovými rozvodami a krátkou životnosťou turba, to si ale ešte over. Vďaka turbu to netreba tak točiť ako atmo 1,6. Spotreba je tiež dobrá, len pri ostrej jazde si zvykne zapítať neúmerne veľa.
1,8 TSI má už vyššiu spotrebu, hlavne pri ostrejšej jazde. Zo spolahlivosťou je na tom lepšie ako 1,4. Výkonovo je na tom velmi dobre.
2,0 TSI už na tieto neduhy netrpí, má vysokú spotrebu, ale z A3kou to ide ako raketa xD
1,9 TDI je skvelý motor, ale pri nízkych otáčkach nepriemne duní, a dnes už na tom výkonovo nieje mco dobre oproti konkurencí. Má super spotrebu a vydrží tony kilometrov.
2,0 TDI PD je na tom dosť zle so spolahlivosťou, praskaly hlavy, a odchádzali vstreky. Skvelý pomer spotreby k pružnosti. Duní menej ako 1,9.
Po Facelifte by už mali byť 2,0 CR a tie by už problémy nemali mať (okrem CR vstrekov náchylných na kvalitu nafty). Sú tichšie a menej dunia, spotreba sa nejako výrazne nezmenila.
A ešte nepadlo 1,6 TDI CR, čo je vlastne náhrada 1,9 výkonovo je na tom podobne spotrebou cca tiež, je tichšia a menej duní vďaka CR.
A niesom si istý z ktorými motormi má A3ka 6q manual. DSG funguje dobre ale čím viac kilometrov má tým sa zvyšuje šanca že sa s toho stane extrémna pokladnička.
PS: FSI je v pohode,
1,9 TDI sú stará legendárna 66,77,86 a ešte 90-volačo kw generácia.
103 aj 125 kw sú aj CR aj PD, treba sa orientovať podľa oku výroby alebo kódu motora, V A4 sú od 2008 všetko CR či je to tak aj u A3 neviem.
Naftových sa veľa nakúpilo a preto je ich teraz vela z nižšiou cenou, ojazdený nafťák je väčšie riziko 2,0 PD duplom.
Start-stop aj ked funguje že neprekáža nieje dobrá vec, hlavne vo velkých mestách ked v zime trčíš v zápche zo studeným motorom.
Ako je to u A3 neviem, Ale S-line u A4ky je stále celkom komfortný, určite to nieje žiadny kostitras.
Jazdenie v meste a za studena nepoteší žiadny motor, Ale nafťáky sa dlhšie zahrievajú, a majú DPFko, ktoré môže robiť problémy (1,9 mali myslím iba niektoré). Turbu celkovo jazdenie za studena nerobí dobre aj u benzínu aj u nafty.
Ako písal retron tak najspolahlivejšia bude 1,6 MPI a 1,9 TDI.
1,6 FSI je tiež ok, a Ibize je to skvelý tichučký motor, na 1,6ku má dobrý zvuk ale do A3ky, hlavne na ostrejšie jazdenie je dosť slabý a bude ho treba dosť točiť. 98 oktán do toho netreba, v techničáku je 95 a na 95 jazdí bez problémov, na 98 ale asi pôjde trošk lepšie. Kvôli novšej technológii by mala byť spotreba trošku nižšia, hlavne pri jazdení po meste.
2,0 FSI tiež nemá problém z 95 oktánom. Výkon aj zvuk dobrý, ale na daný výkon vysoká spotreba.
1,4 TSI mal problémy zo spolahlivosťou, myslím že problémy boli z reťazovými rozvodami a krátkou životnosťou turba, to si ale ešte over. Vďaka turbu to netreba tak točiť ako atmo 1,6. Spotreba je tiež dobrá, len pri ostrej jazde si zvykne zapítať neúmerne veľa.
1,8 TSI má už vyššiu spotrebu, hlavne pri ostrejšej jazde. Zo spolahlivosťou je na tom lepšie ako 1,4. Výkonovo je na tom velmi dobre.
2,0 TSI už na tieto neduhy netrpí, má vysokú spotrebu, ale z A3kou to ide ako raketa xD
1,9 TDI je skvelý motor, ale pri nízkych otáčkach nepriemne duní, a dnes už na tom výkonovo nieje mco dobre oproti konkurencí. Má super spotrebu a vydrží tony kilometrov.
2,0 TDI PD je na tom dosť zle so spolahlivosťou, praskaly hlavy, a odchádzali vstreky. Skvelý pomer spotreby k pružnosti. Duní menej ako 1,9.
Po Facelifte by už mali byť 2,0 CR a tie by už problémy nemali mať (okrem CR vstrekov náchylných na kvalitu nafty). Sú tichšie a menej dunia, spotreba sa nejako výrazne nezmenila.
A ešte nepadlo 1,6 TDI CR, čo je vlastne náhrada 1,9 výkonovo je na tom podobne spotrebou cca tiež, je tichšia a menej duní vďaka CR.
A niesom si istý z ktorými motormi má A3ka 6q manual. DSG funguje dobre ale čím viac kilometrov má tým sa zvyšuje šanca že sa s toho stane extrémna pokladnička.
PS: FSI je v pohode,
1,9 TDI sú stará legendárna 66,77,86 a ešte 90-volačo kw generácia.
103 aj 125 kw sú aj CR aj PD, treba sa orientovať podľa oku výroby alebo kódu motora, V A4 sú od 2008 všetko CR či je to tak aj u A3 neviem.
Naftových sa veľa nakúpilo a preto je ich teraz vela z nižšiou cenou, ojazdený nafťák je väčšie riziko 2,0 PD duplom.
Start-stop aj ked funguje že neprekáža nieje dobrá vec, hlavne vo velkých mestách ked v zime trčíš v zápche zo studeným motorom.
Ako je to u A3 neviem, Ale S-line u A4ky je stále celkom komfortný, určite to nieje žiadny kostitras.
Jazdenie v meste a za studena nepoteší žiadny motor, Ale nafťáky sa dlhšie zahrievajú, a majú DPFko, ktoré môže robiť problémy (1,9 mali myslím iba niektoré). Turbu celkovo jazdenie za studena nerobí dobre aj u benzínu aj u nafty.
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
Me teda 1.6 FSI zklamala oproti normalni 1.6 byl rozdil az od 6tis ot. vys a 98 oktan vyzadovala, bylo to i na nadrzi, samozrejme na 95 jede ale sami pisou ze se snizenim vykonu. 2.0 FSI me zklamal dynamikou. 1.9 TDI jsem zavrhl, protoze zvuk opravdu traktor, 2.0 TDI je o neco kultivovanejsi a jede jak z praku (PD), ale cenove to byl nesmysl. CR je az po FL. Kdybych si vybiral ted tak vezmu 1.8 TFSI. Attraction a Ambiente maji stejny podvozek, verze Ambition je jakoby sportovni a ma o neco tvrdsi podvozek, triramenny volant a sportovni sedacky + S line je jeste tvrdsi. Start stop aktualni A3 jeste nema nastesti. 1.6 i slabsi TDI ma 5kvalt jinak ostatni 6. Kazdopadne vem neco s automatickou klimatizaci a ESP. Jestli benzin nebo naftu bych nechal na majitelce a cene, rezim kde to bude jezdit je irelevantni, autu je to jedno, krom toho ze TDI bez predehrevu pozde topi. Kazdopadne nejlepsi je se asi svezt.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27877
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
Na 1.4TSI bych raději zapomněl - řetězy a kladky se sypaly ve velkém (osobní zkušenost)...v poho jsou až od r.2011
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
Díky všem.
Nezbývá než majitelku nechat si vyzkoušet starou 1.6 a 1.9, ať si vybere. Chci se jen zeptat pro usnadnění hledání, má Okt II stejnou 1.6 (a převodovku) nejen na papíře ale i v reálu? Hmotnost bude +- to samé, takže předpokládám že vyzkoušení si okty by mělo být skoro stejné jako A3, co se týče pouze zjištění jestli ta 1.6 bude na majitelku slabá nebo ne?
Nezbývá než majitelku nechat si vyzkoušet starou 1.6 a 1.9, ať si vybere. Chci se jen zeptat pro usnadnění hledání, má Okt II stejnou 1.6 (a převodovku) nejen na papíře ale i v reálu? Hmotnost bude +- to samé, takže předpokládám že vyzkoušení si okty by mělo být skoro stejné jako A3, co se týče pouze zjištění jestli ta 1.6 bude na majitelku slabá nebo ne?
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
Ne e... Octa je oproti A3 hytlák