Platnost tlakové zkoušky u nádrže LPG je 10 let od data výroby.sudakf píše: S autem na "alternativní pohon" jsem nikdy nejel, nevím proto, jak dlouho příslušná tlaková zkouška platí, ale je to u nového systému (vozidla poprvé registrovaného) vůbec ony čtyři roky?
Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Moderátor: řidičBOB
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Děkuji za informaci, pak by ovšem její platnost měla vypršet zhruba ve stejnou dobu jako STK (4 + 2 + 2 + 2 roky)?
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Ale to není 10 let od data výroby auta, to je od data výroby té nádrže. Auto si můžeš přestavit na LPG kdykoliv během jeho provozu, nejenom před uvedením do provozu. Můžeš ho mít třeba rok a pak teprve udělat přestavbu na LPG a jsi hned v lichém roce.
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
@UR: seš si jistý, že je to deset let? nechce se mi věřit, že by předpisy pro tlakovou PLYNOVOU nádobu (navíc určenou k provozu na pozemních komunikacích) byly benevolentnější než pro tlakovou VZDUCHOVOU nádobu pro průmyslové použití (platnost tlak zkloušky 5 let, navíc každý rok revize)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Jo, na příloze k TP, kterou jsem dostal při přestavbě na LPG, je přímo uvedeno, že revize tlakové nádoby je po deseti letech a je tam uveden rok, do kdy je platná tlaková zkouška. Navíc to píšou např. i zde:
http://www.lkauto.cz/cenik-nadrze-lpg
http://www.lkauto.cz/cenik-nadrze-lpg
Kámoš mě říkal, že si to na té příloze k TP vždy před STK přepsal, tu platnost tlakové zkoušky a přes STK vždy prošel, bylo to u Favorita, takže měl nádrž v autě asi 16 let, datum výroby vyražené na nádrži asi nekontrolovali. Ale já to nechci riskovat.Životnost tlakových lahví stanovuje vyhláška č. 341 MD ČR u LPG na 10 a u CNG na 15 let, pokud výrobce neurčí jinak. Na schůzce zástupců výrobců tlakových lahví a MD bylo stanoveno, že nelze po této době zaručit stálost bezpečnostních parametrů tlakové nádrže a je nutné tyto nádrže, po vypršení termínu platnosti tlakové zkoušky a tedy ukončení její životnosti vyměnit.
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
ty nádrže mají tu zkoušku fakt na 10letpavproch píše:@UR: seš si jistý, že je to deset let? nechce se mi věřit, že by předpisy pro tlakovou PLYNOVOU nádobu (navíc určenou k provozu na pozemních komunikacích) byly benevolentnější než pro tlakovou VZDUCHOVOU nádobu pro průmyslové použití (platnost tlak zkloušky 5 let, navíc každý rok revize)
Pravda vyděsí
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
tak jo, přesvědčili ste mně...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
[quote="ultima ratio"]Ale to není 10 let od data výroby auta, to je od data..."
To, samozřejmě, chápu, že se to vztahuje na tlakovou nádobu, nikoli na vozidlo. Jinými slovy: alternativní pohon jsi si do vozidla přidal až dodatečně, a náhodou v "lichém" roce.
Ještě jsem si vzpoměl z praxe: několikrát jsem byl na STK s autobusem, a ten má, jako povinnou výbavu, několik hasících přístrojů, které mají lhůtu trvanlivosti, po které je třeba provést jejich kontrolu (viz. čl.7.2.3. tabulek STK). I když se jedná o závadu A, kontroluje se to. Jednomu hasícímu přístroji končila platnost zkoušky asi za měsíc po datu kontroly a nikoho to nezajímalo: zkoušku měl. Podobné je to i s lékárničkami. Použitelnost celku / jednotlivých komponentů může končit klidně druhý den po STK, také to nikoho při kontrole nezajímá.
To, samozřejmě, chápu, že se to vztahuje na tlakovou nádobu, nikoli na vozidlo. Jinými slovy: alternativní pohon jsi si do vozidla přidal až dodatečně, a náhodou v "lichém" roce.
Ještě jsem si vzpoměl z praxe: několikrát jsem byl na STK s autobusem, a ten má, jako povinnou výbavu, několik hasících přístrojů, které mají lhůtu trvanlivosti, po které je třeba provést jejich kontrolu (viz. čl.7.2.3. tabulek STK). I když se jedná o závadu A, kontroluje se to. Jednomu hasícímu přístroji končila platnost zkoušky asi za měsíc po datu kontroly a nikoho to nezajímalo: zkoušku měl. Podobné je to i s lékárničkami. Použitelnost celku / jednotlivých komponentů může končit klidně druhý den po STK, také to nikoho při kontrole nezajímá.
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Tak to je perfekt, dík.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Jenom pro info:
Povinnost připoutat se bezpečnostním pásem je zákonem primárně uložena přepravované osobě, která je odpovědná za svou bezpečnost. Ve výjimečných případech by bylo možné dospět k závěru, že řidič je povinen (ve smyslu zákonem uložené povinnosti zajistit bezpečnost přepravovaných osob) poučit přepravovanou osobu o její povinnosti připoutat se bezpečnostním pásem, resp. poučit ji o způsobu použití bezpečnostních pásů, a to vzhledem ke zdravotnímu stavu této osoby, jejímu věku, či jiným jedinečným okolnostem. Pokud takové výjimečné okolnosti dány nejsou, řidič vozidla zásadně za porušení povinnosti přepravované osoby připoutat se za jízdy na sedadle bezpečnostním pásem neodpovídá.
(Rozsudek Nejvyššího soudu České republiky sp.zn.23 Cdo 1389/2010, ze dne 22.5.2012)
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time