mmira píše:u noveho auta je to asi jedno, o ojetiny je to dle meho nazoru zbytecny risk a pripadne naklady na opravu vyrazne prevysi usporu na palivu.
tohle jsem zrovna chtěl napsat
IMHO u nového auta je to fakt jedno, jestli jde o něco ojetého co bude stočené ze 400tis na 160tis km, tak je to pak možná jiná... a jinak bych z toho možná taky nedělal takovou vědu
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Vana píše:sice moje stařičké TDI bydlí celoročně v garáži, ale topit začíná po cca 1 km
po cca 3-5 km už teploměr ukazuje normální provozní teplotu
ovšem ten hluk tam je, to souhlasím
jestli to nebude tim, ze do TDI se dost casto davaly do topeni pridavne spiraly . me TDi zacalo lehce topit az tak po 4 km, ovsem poradne prohrate, vcetne oleje, bylo nejdrive po 15
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
nejenom dýzly blbě topí.... skautík (oct II. 1.8TSI Scout) mi po noci na mrazu, startu v mínus dvaceti a jízdě v 60-80 po rovině/mírně z kopce (dolní bečva-rožnov-valmez) při venkovní teplotě okolo mínus patnácti nezačal pořádně topit (a rafika teploměru stále nedolezla na 90) ani v tom valmezu (cca 20km)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
pavproch píše:nejenom dýzly blbě topí.... skautík (oct II. 1.8TSI Scout) mi po noci na mrazu, startu v mínus dvaceti a jízdě v 60-80 po rovině/mírně z kopce (dolní bečva-rožnov-valmez) při venkovní teplotě okolo mínus patnácti nezačal pořádně topit (a rafika teploměru stále nedolezla na 90) ani v tom valmezu (cca 20km)
dýzly právě topí dobře, kvůli těm spirálám... sem si už žádného TDI/TDCi nemohl stěžovat
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
nevidel by som v tom ziaden problem. Ze by sa dizel kazil jazdou po meste? To skor nie. Nafte to, ze nie je poriadne zohriata vadi dokonca menej ako benzinovemu motoru. Ze sa horsie maze? Kedy ste naposledy poculi o pridretom naftovom motori? Ja si to teda nepamatam, ked tak su to vstreky (to je jedno ci sa jazdi po meste alebo po dialnici), turbo - nehonit za studena a nechat dochladit, ze by mu jazda po meste neprospievala som este nepocul, spojka - pokial je tam dvojhmota tak to ideal nie je... ale s tym treba ratat u kazdeho ojazdeneho naftaku.
Mam kopec znamych co jazdia velmi vela po meste, kratke trasy a maju dizle 2.0TDI, 3.0d a ze by mali nejake extra problemy tak to ani nie.
No ja mam zase zkusenost, ze starsi jtd, nez se poradne zahreji a zacnou topit, tak to nejakych 5-10km trva. Clovek se casem nauci trik jak motor rychle zahrat a samozrejme mu co nejmin uskodit.
Na druhou stranu 2.2 crdi od Hyu diky vlastnimu vyhrevu topi snad hned.